Loading...
dk

PRISSTIGNING | Tesla Forum

Kramer
Kramer Apr 24 '15

Fik samme opkald i dag - ved mig hed den 7-10% stigning, i weekenden eller indenf or 14 dage, de vidste det ikke. Jeg har dog holdt igen, for ville gerne vide hvad eventet den 30. April lukker op for. Ville virkelig gerne komme med på vognen af en S100D eller lign. Hvad tænker i - nu med 70D, så burde der komme en større pakke end 85 efter min mening.

Men er også i syv sind - skal man bestille eller ej. Kan i bekræfte at man blot kan annullere sin ordre inden for 14dage? Kræver det depositum på 15k for at holde prisen?

Stuckmann
Stuckmann Apr 24 '15
Ja du har 14 dage og ja du SKAL lægge de 15.000 for at låse prisen
tusla
tusla Apr 24 '15

Jeg ved ikke om det er nødvendigt at betale depositum eller ej. I januar fik jeg at vide at depositum skulle indbetales for at det kunne garanteres at "før" priserne holdt. Men som jeg læste betingelserne har man stadig 14 dage til at ændre bestillingen eller fortryde bestillingen uden at depositum er tabt,

Kramer
Kramer Apr 24 '15

Men ingen har tanker om, hvornår et større batt. kunne blive præsenteret? Hvad er jeres gær - 2015 eller ser vi det først senere?

lysmanden
lysmanden Apr 24 '15
Jeg tror ikke man præsentere en ( lad os bare kalde den p100d ) så kort tid efter p85d. Det ville ødelægge deres branding . Forestil jer Apple kommer med en iPhone 7 og så 2 mdr efter kommer der en 8

Jeg vil spå at måske i model x måske har længere range evt pgs vægt eller mere kapacitet
Sithfury
Sithfury Apr 24 '15

Følgende 2 ting er direkte fra Elon Musk og enda for nyeligt.

Eventet 30. April har ikke noget med biler at gøre.*

Der kommer en batteri upgrade mulighed til Tesla Model S, på samme måde som der nu er på vej til Roadsteren, men først efter bilen har været på gaden i ca. 5 år.

* Det er en offentlig hemmelighed at eventet 30. april handler om stationære batterier til hus brug og op. Der er endda en video af det i brug:

https://www.youtube.com/watch?v=_BW1nzFk5XE

Ideen er ud over at bruge det som backup, at bruge det til at lade om dagen via solceller, eller alternativt at lade det om natten når EL er gratis, og sælge strøm tilbage til nettet, når man kan få penge for det.

Derudover kan man jo teoretisk gå helt offgrid, og være selvforsynende.

Kramer
Kramer Apr 24 '15

Er ved at lave min bestilling :-) Jeg er stadig i tvivl om luftundervognen - vil prøve air og coils ved tesla århus. men ifbm bestillingen her vil det give mening at vælge med air også vælge det fra inden for de 14 dage - så air ikke rammes af prisstigning? 

Og inden for 14dage kan bestillingen ændres som man vil?

tusla
tusla Apr 24 '15

Når du laver en bestilling og betaler depositum, så låses alle priser til det du ser på hjemmesiden når du bestiller. Når du vælger til og fra i de næste 14 dage er det hele tiden til priserne du så på bestillingstidspunktet.

Jeg har selv lavet et par ændringer til min bestilling efter de 14 dage og efter bestillingen var godkendt. Begge gange var det til de priser Tesla havde da jeg bestilte - så ingen prisstigninger (eller prisfald) i forhold til bestillingstidpunktet, selv efter de 14 dage.

Forummets indlæg er redigeret af tusla Apr 24 '15
HH
HH Apr 24 '15

Jeg kan sige med sikkerhed at man ikke behøver at indbetale depositum for at fastholde prisen fra bestillingstidspunktet. Jeg bestilte fredag og så prisstigning da jeg vågnede lørdag, hvorfor jeg så besluttede at købe bilen og indbetalte depositum. Intet problem.

@kramer:

Ja, du kan med sikkerhed ændre i 14 dage og sandsynligt ind til nogle uger før produktionen starter, til priserne du så før prisstigningen.

tusla
tusla Apr 24 '15

Jeg vil anbefale at betale depositum - så er man helt sikker.

Følgende står i betingelserne for bestilling:

"Status for dit depositum: Specialbestilt bil. Du har to uger fra den dato, hvor du accepterer denne aftale, til at foretage ændringer i eller annullere din bilkonfiguration. I denne to ugers periode kan dit depositum refunderes helt. Efter de to uger vil du modtage en e-mail-bekræftelse på, at din bilkonfiguration er blevet sendt til produktion. Efter dette tidspunkt kan dit depositum ikke længere refunderes."

Så selv om du har betalt depositum burde du kunne fortryde indenfor 14 dage og få depositum tilbage.

NOELON
NOELON Apr 24 '15

@sithfury: Ja den med Roadsteren har vi hørt annonceret de sidste dage i December - efter Elon lovede en opgradering til Roadsteren i foråret 14 og skulle indfrie et løfte. Der har også været sendt en opgraderet version fra S.F til L.A. Men når du spørger konkret om tidsplan og pris er der stadig DYB tavshed. Så indstil forventnings kanonen rigtigt :-)

Kramer
Kramer Apr 24 '15

Så er der bestilt S85D! Godt med et lille Tesla pres, til at push'e os ud af komfort zonen :-)

Makova06
Makova06 Apr 25 '15

Håber ikke det her betyder at min baby bliver forsinket ;-)  Ej....tillykke med jeres køb

Renedyhr
Renedyhr Apr 26 '15
Er der kommet prisstigning igen ellers må det være meget tæt på nu?
tintin
tintin Apr 26 '15

Talte med en fra Tesla idag. Prisstigning enten mandag eller tirsdag. Depositum skal være betalt og godkendt inden pristigningen

Renedyhr
Renedyhr Apr 26 '15
Har hørt om stigning på 7-10%. Bestil bestil bestil......
Makova06
Makova06 Apr 29 '15

Synes da ikke der er kommet nogle prisstigninger endnu :-)

muller
muller Apr 29 '15

Nej, men bestil alligevel :-)

Makova06
Makova06 Apr 29 '15

Jeg har skam bestilt før disse rygter kom. Var bare nysgerrig

Forummets indlæg er redigeret af Makova06 Apr 29 '15
nicom
nicom Apr 29 '15
Dollarkursen har været faldende de sidste par uger så måske/forhåbentlig dropper de prisstigningen.
Sider: « 1 2 3 4 5 »