Loading...
dk

PRISSTIGNING | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 29 '15

Ja dollaren er nu ca. 5 % dyrere end i januar ved sidste prisstigning. I januar var dollaren dog også steget omtrent 20 % på blot et år så det er muligt at de holder igen når nu kursen blot er steget 2-3% siden sidste prisstigning og igen er på vej ned...

Behrens
Behrens May 2 '15

Så kom prisstigningen. Ikke helt så voldsomt som frygtet. 70D steg 5%

Nicolaj
Nicolaj May 2 '15

Panorama tag til 12.600? ... det er da faldet i pris så

Hookmaker
Hookmaker May 2 '15

Orv, min P85D er vokset 95.000!!! 

Ca 5% stigning på grundprisen på alle varianter. Udstyret har jeg ikke "sporet". Men en alcantara himmel ligger nu til knap 25K - det er da lidt af en stigning??? 

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker May 2 '15
P85DK
P85DK May 2 '15

@Hookmaker, alcantara kan du kun få hvis du vælger premium interiør og belysningpakken, hvorfor den stiger 25.200 når du vælger alcantara :-)

Min er oppe små 75k, men så får du også 'Nappalæder armlæn og instrumentbord' og 'Indvendig effektbelysning' ekstra, men ingen dobbeltlader eller type2-type2 stik

Forummets indlæg er redigeret af P85DK May 2 '15
Makova06
Makova06 May 2 '15

Min sammensætning er nu 41.000 dyrere. Er glad for at jeg lige blev lidt impulsiv sidste onsdag :-) Men det kan vel lige så godt gå den anden vej?

Hookmaker
Hookmaker May 2 '15

@P85DK, - korrekt det så jeg ikke. Så en stigning på 71K - men hvor jeg så reelt oveni har alt hvad der er i interiørpakken undtagen nappa sider og armlæn. Kanon! 

Ja, det kompenserer sgu da lidt for værditabet ved skiftet....;-)

Hookmaker
Hookmaker May 2 '15

@P85DK, - korrekt det så jeg ikke. Så en stigning på 71K - men hvor jeg så reelt oveni har alt hvad der er i interiørpakken undtagen nappa sider og armlæn. Kanon! 

Ja, det kompenserer sgu da lidt for værditabet ved skiftet....;-)

curby
curby May 2 '15

Hjælp! Jeg bestilte en i mandags før prisstigningen (og betalte depositum) og ville bruge de næste 14 dage på at "mærke efter" og tage den endelige beslutning så længe det kan fortrydes uden omkostninger. I mellemtiden har min hustru og jeg besluttet, at vi nok ville vente et år og så i øvrigt håbe på, at afgiftsfritagelsen fortsætter. Så egentlig var jeg klar til at afmelde min bestilling - men nu står jeg i praksis med en 5% rabatkupon i hånden pga. prisstigningerne, og endda fortsat mulighed for at konfigurere min bil. 

Hvad ville andre gøre i mit sted?

Hookmaker
Hookmaker May 2 '15

Curby, jamen hvis I ikke har et UMIDDELBART behov og gerne vil vente alligevel, så kan der ske meget på et år - inkl. at prisen kan gå ned igen, så der ville jeg ikke være i tvivl: Afbestil. 

krabbe
krabbe May 2 '15
Curby

Nu ved vi ikke hvad årsagen til jeres beslutning om, at udskyde købet er. :)

Dette er uden tvivl den fedeste bil på markedet, men man skal selvfølgelig have sine prioriteringer på plads.
hvis det var den økonomiske del der gjorde at i ville vente, og det nu er de 5 % som måske lokker jer tilbage, så er det klart at 5 % på dette pris niveau, er mange penge. Men du kan om 3 - mdr. Også stå i en situation hvor prisen sænkes igen. (Selvom de kloge økonomer forventer en $ på omkring de 7 kr.)

Så mit svar ville være, mærk efter i maven, og føles det ikke rigtigt (5% gevinst eller ej) så annullere din bestilling.

Holder du fast, får du en fantastisk bil :)
Makova06
Makova06 May 2 '15

Hmm jeg ville ringe til Tesla og høre hvor langt du kan udskyde leveringen. Det kan jo være du kan få begge dele. Jeg mener der på et tidspunkt stod på My Tesla at leveringen kunne udskydes. Men det er ikke længere muligt kan jeg se. Måske fordi min har fået VIN nummer

Kramer
Kramer May 2 '15

Du kan selv vælge leveringsmåneden - jeg har først bedt om min til september, da jeg har to andre biler der skal afsted inden.

Under bestilligen vælger du selv hvor længe du vil vente på den :-)

lysmanden
lysmanden May 2 '15

jeg har en kollega hvis ven bestilte i december 2014 til levering september 2015 så det er da sikkert en mulighed at udskyde

Det er jo lidt som at gamble. Prøv at oprette en tråd under "købes og sælges"

Måske en uheldig kommende tesla ejer ikke har spottet prisstigningen og han derfor kan overtage din "kontrakt" . Så taber du jo ikke 15.000 kr

Mht dollar kursen så er det svært at sige....og hvad nu hvis der kommer afgift på. Så er der endnu længere udsigter til at komme til at eje en Tesla ( medmindre man har masser af penge til afgiften )

Jeg havde nok valgt at købe bilen men kender jo ikke jeres incitament for en afbestilling

DeaconWP
DeaconWP May 2 '15

Jeg ville afbestille. De penge du ikke køber en Tesla for, vil du jo få forrentet med samme 5 %. Så i det lange løb, taber du ike noget ved at vente.

Du køber bare en bil nu, som er umoderne om 12 måneder.

Og priserne skal nu nok falde igen, når der kommer nye modeller, (X og 3), for så er der ikke så stor efterspørgsel på en S model.

Og hvem ved, måske vil du om 6 måneder hellere have en X-model.

lysmanden
lysmanden May 2 '15

deacon. den model 3 du omtaler er det noget der er officielt? Når jeg søger på google kommer der flere forskellige andre typer tesla frem. Både en stadion car og en med normale håndtag osv.

har du noget link på den?

Hookmaker
Hookmaker May 2 '15

Model 3 er officiel, og det bliver Teslas 4. model. Lige nu er det en 20% skrumpet version af model S med +300 km rækkevidde og en price tag på 30.000 USD (lige under 300.000 DKK uden afgifter), men der kan ske rigtig meget indtil da. De håber på 2017 meeen Model X er jo også forsinket sååå.....;-)

lysmanden
lysmanden May 2 '15

hook. har du nogle billeder? hvordan kan det være at den ikke er tilgængelig på tesla hjemme side? Jeg mener vi har jo kunne bestille X til levering i 2016, helt tilbage fra 2014.

Kiefer
Kiefer May 2 '15

lysmanden: Model 3 er årsagen til, at Tesla bygger deres gigafactory, de vil op på en produktion på omkring 500.000 stk. om året. Det kan de ikke med den nuværende produktion af batterier, derfor de investerer mere end 20 mia kroner i fabrikken.

De producerer jo ikke andet end omkring 50.000 Model S om året.

Grunden til at, der endnu ikke er noget på Teslas hjemmeside, er fordi det endnu ikke er en officiel model, den er kun rygtet af Elon Musk op til flere gange. Faktisk startede det med at Elon sagde der ville komme en Model S, derefter en Model X, så en Model E og slutteligt en 4x4 van kaldet model Y, modelbetegnelserne droppede han dog igen ;-)

/Martin

DeaconWP
DeaconWP May 2 '15

http://ecomento.com/2014/03/04/electric-tesla-model-e-half-price-20-percent-smaller-70000-model-s/

Sider: « 1 2 3 4 5 »