Hookmaker: Er det så ikke bedre at være nummer 2 i køen og selv køre? ;-)
/Martin
Og jeg lufter desvære min P85+ i det jydske, så jeg deltager ikke! Men venter til d. 21, hvor jeg så kører direkte til Lyon i den nye P85D.
Hookmaker, netop derfor er jeg den første på listen :-)
Skal jeg tage en brækpose med til dig ?
Du sidder bagi
I er velkommen på Kirstinehøj lørdag den 21 marts, hvor vi laver en lille afhentningsevent kl 10. Der vil være både P85+ og P85D, og mon ikke vi giver en lille tur!!
INSANE passer perfekt til P85D for det er lige hvad den acceleration er! Var forbi Tesla hvor der netop var klargjort en til weekendens event formoder jeg. Efter et par 0 til ”shit… skal sætte farten ned!” begyndte mine fingre at prikke lidt efter man nærmest kunne fornemme at blodet blev presset tilbage. Det var som den første Tesla prøvetur bare meget vildere, glæd jer! og ja den skalprøves :-)
Der er absolut forskel, P85D (under helt optimale forhold) udsætter føreren for helt op til 1,8 G i accellerationen - du kan tro det kan mærkes - også i forhold til P85+ .
Til sidst i videoen hvor "kvitteringen" vises, står der:
60' ... ".000" for Tesla'en og "1.871" for Audi'en. Mon det betyder Audi'en var 1.871 sekunder langsommere om at nå 60 mph? Hvis P85D gør det på 3,2 sekunder, må Audi'en være på cirka 5 sekunder. Kan det passe? Eller bare dårlig/uheldig launch?
Audi'en burde kunne gå 0-100 km/t. på 3,7 sekunder i henhold til test udført af de større bilblade/magasiner.
Jeg er kommet længere og længere i mine egne overvejelser, om hvor vidt jeg egentlig skal beholde min R8 eller sælge den, når min P85D kommer. Tror ikke jeg vil få brugt R8'eren særlig meget, da Tesla'en formentlig kommer til at give et lige så stort smil på læben, som den anden har gjort. Og så er den også langt mere praktisk!!! Og samtidig vil muligheden for at have en anden "sommerbil" også være til stede c¨,)
@Klaus
De 60' henviser til hvor hurtig bilen tilbagelægger de første 60 fod, hvilket jo fortæller noget om hvor hurtig den er ud af startblokken. Om P85D'eren er for hurtigt eller hvad, det ved jeg ikke ;-)
Her er hvordan det kan se ud hvis du ikke har samme 'klasse' som en Tesla: https://www.youtube.com/watch?v=Lckvk_mJ6tE
Ser noget mere ubekvemt ud og kun en smule hurtigere 1/4 mile tid end P85D'eren