Loading...
dk

Advarsel til cyklister og gående | Tesla Forum

Teslasse
Teslasse Feb 8 '15
Jeg har ikke prøver endnu, da jeg først får min bil til juni. Jeg endnu ikke prøvet at skulle forbi en cyklist eller fodgænger der uforstyrret bevæger sig midt på vejen. De kan jo ikke høre det fine køretøj der gerne vil forbi. Dytter man vælter de og blir sure, og gør man intet kan man jo trille der længe. Findes der en eller anden DING lyd man kan advare med eller er det noget man selv skal bygge?
kajakaj
kajakaj Feb 8 '15

Jeg har som regel ikke travlt når jeg er ude på de små veje, så jeg bliver bagved i god afstand. Sjovt at se deres reaktion, når de pludselig får øje på en. Giver altid en positiv respons fra cyklisten.

Teslasse
Teslasse Feb 8 '15
Min pointe er at i lige netop sådan en lydløs bil er der måske behov for mere end en lydadvarsel. Jeg kunne tænke at en ringeklokkelignende lyd kunne advare de lette trafikanter, så man ikke kommer ud i farlige situationer. Nogle har måske erfaring hermed?
Hookmaker
Hookmaker Feb 8 '15

Samme erfaring som Kaj, hold god afstand og især på små villa veje.

SimonHN
SimonHN Feb 8 '15

Måske man kunne montere et fløjtehorn som nogle lastbiler har: :)

http:///...-floejte_horn_ja_tak

kajakaj
kajakaj Feb 8 '15

spøjs og kunstig lyd. Må vi så be om et gadedrenge pift i stedet for.

NOELON
NOELON Feb 8 '15

Enig med Kajakaj og Hookmaker, kør efter forholdene og vis respekt for svagere trafikanter. Min oplevelse i København er dog faktisk at cyklister er de Hardcore med-trafikanter. Udstyret med hovedtelefoner og et udsyn der ikke når ud over 20 grader kan de overhøre og forbigå selv udryknings køretøjer mens de fløjter hele vejen over lyskrydset for rødt.... 

KS
KS Feb 8 '15

TSLA: +1

Bjarni
Bjarni Feb 8 '15

Helt lydløs er den ca. 2 ton tunge Tesla nu heller ikke. Der er stadig dækstøj fra bilen og det plejer som regel at være nok. I hvert fald har jeg aldrig oplevet at folk ikke vender sig om indenfor meget kort tid når jeg kommer snigende. Jeg gætter på de nok kan høre dækstøjen. Måske det er mere en udfordring for en cyklist der kører stærkt og har vind i ørene.

Forummets indlæg er redigeret af Bjarni Feb 8 '15
Kiefer
Kiefer Feb 9 '15

Jeg synes nu tit jeg oplever cyklister og gående ikke opdager bilen før jeg er på siden af dem, og endnu mere udbredt er oplevelsen her om vinteren hvor de fleste har tykke huer på hovedet...

/Martin

Daduck
Daduck Feb 10 '15
Har aldrig forstået problematikken med at folk er bange for ikke larmende elbiler. En god benzin eller diesel motor der bare triller af sted, laver jo heller ikke meget lyd. Og dækstøjen er der altid.