Loading...
dk

Leverings tidspunkt for S85D | Tesla Forum

Lyngedrengen
Lyngedrengen Feb 9 '15

Hej

I det norske elbilforum har de en tråd (eller 2) omkring levering af S85D, hvor kommende ejere deler deres status og oplysninger omkring deres S85D bestilling.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19021.0.html

Og uagtet, at jeg godt ved man ikke kan tage VIN nummer rækkefølgen som en fast parameter på leveringsrækkefølgen, så giver det trods alt vel en indikation. 

Så til alle Jer kommende danske S85D ejere og dem der ellers har lyst til at bidrage med viden, kunne vi så ikke dele vores oplysninger om status i denne tråd? :-)

Mine data hedder:

Bestilt 20. okt. 2014
Bekræftet: 20. okt. 2014
Ordrebekræftelse modtaget: 13. nov. 2014
VIN nummer: 05. jan. 2015 (718xx)
Ønsket levering: April (ASAP) - og det har den stået til lige siden
Status p.t.: I produktionskøen i Freemont, CA

I mail fra Anna d. 3/2 har jeg fået følgende at vide: 

"Vedrørende levering vil jeg skyde på første halvdel af april måned (starten ser det ud til lige nu)."

Jeg kan se, at i det norske forum er biler med VIN 710xx begyndt at gå i produktion med forventet levering slut marts.   For nu i øvrigt ikke at blive skuffet, så har jeg i min 100% analoge nedtællingsfunktion (sprittusch på tavlen i køkkenet), sat en forventet levering til d. 15/4 (66 dage endnu). For pokker tiden er lang.... :-)  

Vh
Jan

Forummets indlæg er redigeret af Lyngedrengen Feb 9 '15
Hookmaker
Hookmaker Feb 9 '15

@Lyngedrengen - nu vil jeg ikke hijacke din tråd, men det er ikke så nemt som det lyder. Du kan ihvertfald ikke bruge VIN numrene til noget. Det afhænger af alt muligt, pakkevalg, farve, sæder m.m.

Desuden er det helt officielt at S85D er nedprioriteret i forhold til P85D og at der ser ud til at være opstået et efterslæb oveni. April er en MEGET usikker måned - den vil jeg ikke sætte min lid til selvom Tesla selv siger de har en mere udjævnet måneds levering, så er det stadig et faktum, at de leverer langt de fleste biler i kvt. afslutningsmåneden. Så hvis din bil ikke er i produktion endnu (det kan du aller bedst få bekræftet ved at ringe til HQ Holland), så tror jeg lige nu den hedder maj måned.  

Lyngedrengen
Lyngedrengen Feb 9 '15

Hej Hookmaker

Ja, okay, antog blot, at det i det mindste gav en grov indikation (velvidende, at nogle S85D med VIN 698xx ikke er gået i produktion og 710xx er :-)).

Du må slet ikke spøge med maj - ventetiden er jo ulidelig i forvejen! :-). Men jeg prøver at give dem et kald.

Ved du i øvrigt om de norske biler også tager vejen omkring Holland? Læste et sted, at de kom direkte til Norge, da der ikke var nogen afgiftsmæssige fordele ved at levere dem "semisamlet" via Holland.

VH
Jan

Hookmaker
Hookmaker Feb 9 '15

Re. Maj - nej det skal man ikke spøge med, men man skal belave sig med en del tålmodighed - især når man venter levering først i et kvartal..;-)

Det gør de såvidt vides ikke - de gjorde det helt sikkert ikke i 2013/2014 - men man ved jo aldrig om Tesla finder på finurligheder mht. told levering USA--->Norge contra EU---->Norge.

Kiefer
Kiefer Feb 9 '15

Lyngedrengen: Ja de norske biler bliver sendt direkte til Norge og de skal heller ikke samles først som vores EU biler skal i Holland på grund af nogle mærkelige told regler om told kontra ikke told på delene...

/Martin

krabbe
krabbe Feb 15 '15
Har på US forum læst at der muligvis er lidt udfordringer med S85D.

Der er kunder hvor bilen har forladt fabrikken, og allerede skulle have været udleveret, som bliver ved med at få udskudt leveringen pga. Ekstra test

Nogen som har hørt noget ?

Ikke just god læsning :(

Nogen som har styr på hvor lang tid en S85 gennemsnitlig er i produktion ?
Lyngedrengen
Lyngedrengen Feb 15 '15
Puha, det lyder ikke så godt. Normal produktionstid har jeg kunne læse mig til hedder 6-8 dage.

Jeg har fået stillet i udsigt, at min S85D er klar til udlevering i Kbh d. 30/31 marts og håber da, det holder. Den har p.t. været i produktion i 5 dage.
Busimiss
Busimiss Feb 15 '15
Da vi var i Fremont fik vi at vide, at produktionen tog 3-5 dage. Vores er nu færdigproduceret, og vi har også fået at vide, at vi også får den d. 31/3. Bilerne køres med lastbiler til Long Beach, så der skal helt sikkert mange lastbiler afsted.
Vores er dog ikke en P85D, men kun en S85.
Forummets indlæg er redigeret af Busimiss Feb 15 '15
krabbe
krabbe Feb 15 '15

Heller ikke mig. min har også været i produktion siden sidste mandag. og min Leverings Expert siger at den "lander" i Sverige én af de sidste dage i Marts. har ikke fået en præcis udleveringsdato endnu.

kommer til at følge noget med i US forum, for at se hvad der sker.

der vel ikke udleveret nogle S85D i Norge endnu ?

Busimiss
Busimiss Feb 15 '15
Vi spottede en lastbil med flere P85Der på ladet og det var allerede d. 31/1.
krabbe
krabbe Feb 18 '15
Så er første models s 85D leveret i US.

Og ejerens første reaktion da han satte speederen i bund på motorvejen, et stort
Lyngedrengen
Lyngedrengen Feb 18 '15
Ja det er rar læsning. Brugeren Breser til gengæld, går godt nok igennem helvede inden han får sin 85D.
Forummets indlæg er redigeret af Lyngedrengen Feb 18 '15
NielsHP
NielsHP Feb 18 '15

eco5280 skriver: "So far my report is that the car is absurdly quick ...".
Han skriver et andet sted, at den føles væsentlig hurtigere end en alm 85, som han husker det.

Meget interessant.
Tesla har angiveligt en historie med at underspecificere deres biler, er der nogen der siger.

krabbe
krabbe Feb 18 '15

Færdigproduceret !

din model S er nu på vej fra Fabrikken :) :) :)

Vin70785

tintin
tintin Feb 18 '15

Har lige talt med Anna. Jeg får min P85D den 16 eller 17 marts. Jubiiii

Hookmaker
Hookmaker Feb 18 '15

Ja, de tunge drenge skal lige have deres først.......14 Marts is D DAY!.....;-)

NOELON
NOELON Feb 18 '15

@Hookmaker: tung, tungere, tungest :-)

Hookmaker
Hookmaker Feb 18 '15
Haha Carl, ja jeg bukker selvfølgelig i ærbødig respekt....;-)
KS
KS Feb 18 '15
Så,så roligt nu i 2. Det glæder om at dukke op bedst klædt. Uden den rigtige påklædning, ingen udlevering!!
NOELON
NOELON Feb 18 '15

Øh, jeg troede Ken var den tungeste - ikke mindst med den nye påklædning i XL :-)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 »