Loading...
dk

hotel med lade mulighed i Prag | Tesla Forum

Ap
Ap Feb 17 '15

vi skal til Prag i påsken og skal kører fra Bramming ved Esbjerg. regner med fuldt opladet, så lade ved Hamburg - før Magdeburg (Hohenwarsleben)- før Dresden (Nossen) og så finde et hotel i Prag med strøm, så er mit spørgsmål til jer der ved meget, ja næsten alt,  :-) kender i et godt hotel i Prag med mulighed for opladning, og hvilket stik skal jeg bruge. er Hamburg et problem på helligdage ?.

Hookmaker
Hookmaker Feb 17 '15

Til spm 2: JA! Der er kun åbent ved Teslas Service center SuC til hverdag.

Ap
Ap Feb 17 '15

så er der vel kun at tage 1 ekstra døgn i Prag og kører retur på hverdag

Flemming
Flemming Feb 17 '15
Hamborg SuC kan og benyttes om lørdagen fra kl. 10.00 til 15.00.
Ap
Ap Feb 17 '15

ok men lørdag giver kun 3 dage så vi bliver nok til tirsdag som er den første hverdag efter påske

Werge
Werge Feb 18 '15

Hvorfor ikke lade i Busdorf, derfra til Bad Fallingbostel (215 km), også springe Hamborg over ?

MDamm
MDamm Feb 18 '15
K+K Hotel Fenix, Ve Smeckách 30, 110 00 Prague. Ligger helt centralt, og har en ladestation.
http://www.kkhotels.com/...services-facilities/
Ring til dem, hvis du skal have stikspecifikation. Har ikke været der selv endnu...
Ap
Ap Feb 18 '15

mange tak for svar, super med et forum som dette :-)

Michael84
Michael84 Apr 27 '17

Jeg puster lige lidt liv i den her igen. Vi overvejer at tage turen til Østrig og tage en mellemlanding i Prag. Er der nogen der har et par fif dertil? Vi vil naturligvis gerne finde et hotel hvor der er fin parkerings- og lademulighed. Alle råd tages imod med takke. :-)

MOS
MOS Apr 28 '17

Der er en destination charger på Hotel Hoffmeister i Prag.

Og så skulle der komme en supercharger i Prag i løbet af 2017.

Holme
Holme Apr 30 '17

Vi har været i Prag sidste sommer, boede på hotel http://www.hotel-meteor.cz/en/, lækkert hotel, centralt beliggende, her har de parkeringskælder, til som jeg huske 25€ pr. døgn, vi kunne tanke fra 230V stik, de havde også 400v, på et 4 benet CEE stik, hvilket vi ikke havde med, men 230V fungeret fint, husk ca. 20 m ledning da stik er på den andenside af P kælder, vi kørte herfra til Kroatien over østrig, uden problemer, Model S85 Ver. 1.

God tur

Michael84
Michael84 Apr 30 '17

Super - tak begge to. Det kan meget vel blive planen en af de to. Med hensyn til 230V opladning. Jeg har aldrig prøvet. Hvor længe tager det at fylde tanken på sådan et stik? :-)

SuneH
SuneH Apr 30 '17
Michael, med 10A 240V får du 2,4 kW. Dvs omkring 12 km/t. På 10 timer lader du 24 kWh, svarende til 120 km, så det er noget der kræver tålmodighed :-)
MOS
MOS May 1 '17

Min erfaring er, at spændingen under ladning ofte falder til ca. 225 V, dvs. man får kun ca. 2,25 kW. Men det afhænger naturligvis af installationen, hvor stort spændingfaldet er. Derudover er der nok et ladetab på i hvert fald 10%, så reelt får man nok kun ca. 2 kW brugbar effekt ned på batteriet. Regn hellere med 2 kW, det er nok mere realistisk.

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 1 '17
Michael84
Michael84 May 1 '17

Tak for svarene... Tænkte nok vi var nede i det helt små... - men det er kun et problem hvis der ikke planlægges efter det... :-)