Loading...
dk

Transport af cykel med Model S | Tesla Forum

Frank
Frank Jun 14 '16

@peter hverken Tesla eller nogen anden forhandler får man til at sige at det er i orden. Anyway i stedet for at bruge bagruden kunne man også bruge soltaget.

PeterE
PeterE Jun 15 '16

Frank, du har ret - og Seasucker og lign virker vel også fornuftige nok hvis man ikke vil have en ikke- typegodkendt trækkrog til cykelstativ og heller ikke vil have cykler på taget. 

Frank
Frank Jun 15 '16

Jeps...jeg smider flere billeder op og prøver at udfordre konceptet lidt når jeg har fået Thule dimsen

Frank
Frank Jun 15 '16

De første billeder af Thule Raceway på TMS:

Min cykel kan ikke komme på da jeg nok skal ha en "ladybike" adapter.

Frank
Frank Jun 17 '16

Nu med ladybike adapter:)

Forummets indlæg er redigeret af Frank Jun 17 '16
PeterE
PeterE Jun 17 '16

Det ser lovende ud!! Det vil være dejligt hvis du vil dele dine erfaringer med os andre løbende :)

Frank
Frank Jun 17 '16

Det skal jeg nok, men jeg tror ikke at det bliver noget problem da der faktisk ikke er meget træk i de 2 øverste. Til at starte med vil jeg beholde den rem i midten som ekstra sikkerhed.

Frank
Frank Jun 18 '16

Første tur med 2 cykler samlet vægt på ca 25kg. 30km var turen uden drama. Efterfølgende heller ingen buler i bagklappen...modsat Michael valgte jeg at placere den under nummerpladen. Kun pladeholderen blev lidt formet.

Forummets indlæg er redigeret af Frank Jun 18 '16
mdv
mdv Jun 18 '16

Jeg har lige bestilt Yakima - Kingjoe Pro 2 på batteribyen.dk - lige nu nedsat til 640 kr. Så skal jeg bare lige nå forbi jem&fix i morgen og se om de har flere sugekopper... 

TRS
TRS Jun 21 '16

Jeg er spændt på sommerturen, der foregår med 2 mountain bikes og 2 havkajakker,  monteret på Thules slidebar, i alt 75 kg på toppen. Det bliver sjovt og se hvad forbruget er ved en 90 - 100 km/t........ 

Mikael
Mikael Jun 22 '16

@TRS

Se http://www.teslaforum.dk/forum/topic/4259?page=1#post-66032

dog med 4 cykler. Det er lidt svært at vurdere hvad der skal lægges til eller trækkes fra med de kajakker. Det er jo nogle ordentlige banditter, men omvendt har de jo en eller anden form for aerodynamik i deres design.

Jeg har lige været på tur med tagboks (Skiguard 860S - http://skiguard.dk/no/860-s/skiguard-860-s ) og der endte mit forbrug på 205 Wh/km ved samme forhold som med cyklerne (105 km/h på motorvej incl. nogle få km på landevej)

/Mikael

TRS
TRS Jun 23 '16

Jeg vil melde mit kWh forbrug her på siden, når vi vender tilbage.......

PeterE
PeterE Jul 4 '16

Nåh, hm indrømmet - jeg er sgu' en tøsedreng og kommer ikke til at hænge noget bagpå (!) - selvom det ser godt og solidt ud. Og der bliver ikke plads indeni, så min racer må op på taget.

Udover Tesla egen fra Whispbar, er det så Thule der fungerer? Anbetalinger modtages med kyshånd. 

Johannelund
Johannelund Jul 4 '16
Har Thule wingbar, og de virker perfekt og koster ca 1500 hos T.Hansen, og så har du hele thules tilbehørsprogram tilrådighed. Med 2 cykler på taget, stiger strømforbruget med 20%
PeterE
PeterE Jul 5 '16

Tak Johannelund, så bliver det Thule - er det wingbar eller wingbar edge?

Gronhund
Gronhund Jul 5 '16
Citat fra PeterE

Så bliver det Thule - er det wingbar eller wingbar edge?

Om det er den ene eller anden er for den sags skyld ligemeget. Med Wingbar får du mere plads på dine bars, da de stikker ud over, men Wingbar Edge sort ser bedre ud (synes jeg personligt), men de er dyrere.

De kan købes ved THansen som løsdele eller ved Sagehagen som pakke.

Husk at der er forskel på, om du har nyt eller gammelt soltag.

TRS
TRS Jul 5 '16

Check også Thules Slidebar, den kan skubbes 60 cm ud til hver side. Jeg bruger den og det virker perfekt. Købt hos Safehagen.dk som ved hvad de taler om. Ps. det er også den dyreste, længden du skal bruge er 144 cm.

PeterE
PeterE Jul 5 '16

Tak fedt med indsigt (!). Så bliver det Wingbar Edge i sort, jeg var lidt bange for at de kom for tæt på taget, det vil tiden vise. Slidebar lyder smart, jeg vil bare gerne have det mest clean design. 

gronkjaer
gronkjaer Jul 5 '16

Er der nogle af modellerne hvor soltaget kan bruges,

uden den rammer i tagholderen.. ???

Gronhund
Gronhund Jul 5 '16

Rigtig godt spørgsmål, @Gronkjaer.

Med Thule Wingbar Edge kan soltaget IKKE bruges til andet en 12%.

Tilgengæld virker de stabile, så man er ikke bange for at Tagboksen "hopper" ned i taget (har dog ikke prøvet at have 75 kg på taget).

Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Jul 5 '16
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »
Dette emne er sticky