Loading...
dk

Ny bestillingsside | Tesla Forum

Hookmaker
Hookmaker Mar 2 '15

Så røg dobbeltladeren?? og nu er NextGen sæder mulige i alle 3 modeller.

Klaus_
Klaus_ Mar 2 '15

Også nævnt her: http://teslaforum.dk/...ndet-samt-lader-stik

Jeg snakkede med en norsktalende Tesla-kvinde i dag for at bekræfte prøvetur, der spurgte jeg hende til hvorfor forudbetalt service ikke længere var på siden, det var der i går. Hun sagde de lige havde opdateret så den burde komme tilbage igen snart, der var hvertfald ikke planer om at det ikke skulle tilbydes længere. 

Men laderstik/dobbeltlader spurgte jeg hende ikke om.

Hookmaker
Hookmaker Mar 2 '15

Ja ok, det havde jeg ikke lige set, men det med dobbeltladeren er sgu da helt hen i vejret. Nå, kender jeg Tesla ret, så roder de rundt i deres hjemmeside opdateringer nogle gange før de fanger den rigtigt - så lad os se om nogle dage.

muller
muller Mar 2 '15

@hook: Hvor tit er det nu at du konfigurerer ny TMS? :-)

muller
muller Mar 2 '15

godt ord igen :)

Klaus_
Klaus_ Mar 2 '15

@mw, 1-2 gange dagligt :)

Hookmaker
Hookmaker Mar 2 '15

@muller, hehe, det gør jeg faktisk mindst et par gange om ugen, selvom jeg allerede har én og en til på vej. Jeg skal da checke hvad de laver af julenumre med priserne...;-)

FrederikC
FrederikC Mar 4 '15

Opfølgning:

Dobbeltlader, fabrikmonteres ikke længere, kan købes gennem DS eller SC.

Sikkerhedspakken (Alarm), er nu standard

Serviceaftale, fås stadig bestilles gennem DS eller SC.

Next-Gen sæder, fås nu til alle modeller.

Kiefer
Kiefer Mar 4 '15

FrederikC: Ved du om de så også har ændret på prisen for at eftermontere dobbeltlader, sidst jeg hørte et tal var det omkring 30K for at få den med efterfølgende mod 11K når man bestilte den som fabriksmonteret.

/Martin

FrederikC
FrederikC Mar 4 '15

Kiefer; Jeg kender ikke den danske pris, men i norge har de halveret den. Så 15k vil jeg tro.

Genild
Genild Mar 4 '15

Med risiko for at lyde som en sur gammel mand (mener selv at kun én af de tre statements passer) er jeg nu heller ikke voldsomt bjergtaget af "udviklingen" på den danske Tesla hjemside.

Man finder det relevant at fremhæve en skide blå stikadaptor til 100kr samt at der er blokeringsfri bremser, hvilket mig bekendt har været et lovkrav i adskillige år, men man skriver ikke et kuk om varme og klimaanlægget.

Det kan godt være at der ser flot ud, men det er en rodet affære at søge konkrete oplysninger i.

Til slut har jeg ufatteligt svært ved at få ind under låget, hvorfor at det er et krav at man får hyggelys og syntetisk ruskind under instrumentbrættet i form af en interiørpakke til 28.200 af de krøllede, for at kunne tilkøbe executive sæder på bagperron'en til 16.100 Dkk. Øhh i den bil jeg har, er de to ting i hver sin ende af kabinen og derfor ganske uafhængig af hinanden.

Nu fik den sure gamle mand alligevel afløb for noget af sin udviklingsfjendske galde :-)  

FrederikC
FrederikC Mar 4 '15

Det er vel ikke så fancy at skrive 2 zone klima.... nu når andre har op mod 6 zoner...

Vil skyde på at armlænet på executive sæderne er lavet af rigtigt skind, og kun findes i den option.

Derfor er interiør pakken et krav.

Hookmaker
Hookmaker Mar 4 '15

@Genild, du har ret, men Teslas veje er uransagelige. Det der irriterer mig mest, er at de bruger en fandens masse tid på at lave om hele tiden. Jeg bliver sgu lidt halv irriteret når jeg ser at ting jeg har betalt extra for nu er inkluderet i basisprisen som ikke har ændret sig. Det er lidt noget klovneri. 

Jeg fitter i øvrigt også kun den ene af dine 3 statements...;-)

DeaconWP
DeaconWP Mar 4 '15

Genild: Nu er varme og ventilationsanlægget i en Tesla S jo heller ikke noget at prale af, synes jeg jo at kunne læse af  flere tråde her på Forum. Det kniber med at dugge af, det kniber med at fordele luften/varmen til bagsædet. OSV. Måske derfor man kun har lavet en direkte oversættelse af den originale hjemmeside. Hvor informationerne er præsenteret, som de måske bedst passer en amerikansk ukritisk kunde. Heldigvis kan vi i DK jo så selv finde den relevante viden hos hinanden.

Klaus_
Klaus_ Mar 4 '15

Er den så kold om vinteren at køre i, at nødderne kravler op i bughulen? 

Nu har vi jo ikke haft de koldeste vintre her for nylig (så vidt jeg husker) men for et par år siden var vi da nede og runde minus 15. Og der skal bilen jo også gerne være behagelig at køre i. 

Genild
Genild Mar 4 '15

Deacon: Se nu er faktum faktisk nok at Tesla burde være stolte af deres varmeanlæg snarere end flove.

Hvis du kigger igennem flere tråde har folk faktisk i flere omgange fremhævet hvor hurtigt kabinen er varm i forhold til selv pænt eksklusive alternativer.

Tesla anvender en varmepumpeløsning med en god COP-værdi snarere end en almindelig "brødrister" løsning til opvarmning - en dyrere men også klart bedre samt mere økonomisk løsning og det mener jeg at de burde fremhæve og især set i forhold til de pænt underordnede detaljer de bruger tid på at fremhæve på hjemsiden.

Hov - nu lyder det sure gamle løg pludselig positiv!!!!

DeaconWP
DeaconWP Mar 4 '15

Jubii, så lykkedes det for mig...

Genild
Genild Mar 4 '15

Sex eller noget spændende Deacon??? (engleikon med glorie - eller er det horisont?)

DeaconWP
DeaconWP Mar 4 '15

Nej, jeg er langt hjemmefra, så jeg nøjes med glæden over at kunne forvandle et løg ...

;-)

Renedyhr
Renedyhr Mar 5 '15

Nogen som har hørt hvad den nye pris for eftermontering af dobbeltlader er? Og hvorfor man ikke kan bestille den fra fabrikken mere?

Forummets indlæg er redigeret af Renedyhr Mar 5 '15
Sider: 1 2 »