Loading...
dk

Test af model s bilmagasinet marts 2015 | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 3 '15
Så er der en frisk test af model s fra bilmagasinet fra denne måned. Er det bare mig eller skal man være mere end ualmindelig ubegavet for at kunne strande på en øde p-plads i provinsen og derefter konkludere at ren eldrift stadig er uegnet til spontane langture. Come on!
Kiefer
Kiefer Mar 3 '15

Og at fedte af sted på motorvejen med 100km/t så burde der med en rækkevidde på 140km og være til at kunne køre 100km. Det med at "der skulle være en et sted i Køge" ja hallo, vælg superlader i navigationen og den viser dig hvor...!

Nej, jeg læser det som om forfatter VIL have noget at kritisere bilen for, manden kører også sig selv køresyg i bilen... efter min mening en lidt syg artikel, men desværre nok et meget godt utryk for hvordan mange stadig har det med el-biler.

Og så det at den mangler lyden, efter min mening er støjforurening lige så slemt som brændselsforurening.


/Martin

NielsHP
NielsHP Mar 3 '15

"Der skulle være hurtigladere et sted i Køge, men jeg får anbefalet en ulidelig langsom ladestander på en skummel parkeringsplads i Greve af E-on hotline..."

Vi tager den lige langsomt. Du kører i en Tesla S, som er en elbil, men du har ikke sat dig ind i det mest elementære ladelandskab. Du kører lige forbi Europas største superchargerinstallation i Køge, hvor du, med næsten tom tank, kunne have ladet 200 kms kørsel på 20 min, for derefter at spørge E-on (der selvsagt har en meget stærk økonomisk interesse i, at du lader hos dem for 5+ kr/kWh) om, hvor du skal lade, og svaret er det skumleste af Greve.

Det er ikke Teslaen, der er uegnet til langture. Det er chaufføren.

 

Kiefer
Kiefer Mar 3 '15

NielsHP: Din sidste sætning, usædvanlig godt sagt, og jeg kan ikke være mere enig!

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Mar 3 '15

NielsHP +1!

NielsHP
NielsHP Mar 3 '15

@Gustavsfar:

Greve er ikke provinsen, det er en forstad til Kbh-strup. Det er 15 km nord for superchargeren i Greve, og 25 km vest for superchargeren hos Teslabutikken på Amager. Sammen med Aarhus-Randers er dette de to tættest placerede supercharger-par i DK

Kiefer
Kiefer Mar 3 '15

NielsHP: Der er flere der har oplevet at når de når 0 på rækkevidden er der stadig 25km tilbage. Så uanset hvad burde han med 15km have kunnet nå ind til SuC i Køge. 

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 3 '15

Jeg synes kort og godt at det er en dybt useriøs og ubegavet artikel som vidner om "journalistens" indlysende rationelle mangler og ditto intelligens og som kun bidrager yderligere til potentielle køberes fravalg af elbiler generelt.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Mar 3 '15
NielsHP
NielsHP Mar 3 '15

 Citat fra Kiefer

NielsHP: Der er flere der har oplevet at når de når 0 på rækkevidden er der stadig 25km tilbage. Så uanset hvad burde han med 15km have kunnet nå ind til SuC i Køge. 

/Martin


 

Han skriver svjkl ikke hvor han kom fra, men med 105 km til Kbh kan han næsten kun være kommet fra Korsør eller Falster, og i begge tilfælde er han kørt lige forbi (ca 200 m) SuC i Køge. Så han havde slet ikke noget problem. Han skulle bare have sat sig ind i de mest elementære Tesla-basics.

Hvis man køber en (el)bil til trekvart million plus, så gætter jeg, at man i 99.8% af tilfældene har gjort sig overvejelser om, hvordan man vil lade den, også på langtur. Eksistensen af Supercharger-nettet er simpelthen grunden til, at man i praksis kan tage på langtur med bilen, og må således antages at være paratviden hos enhver Tesla-ejer og -chauffør. Anmelderens mangel på denne viden gør således hans erfaringer i Greve ganske irrelevante.

SQLCPH
SQLCPH Mar 3 '15
Der er et par magasiner jeg læste før jeg fik el-bil, Fdm motor og bilmagasinet men jeg synes nu at begge har nået et lavpunkt der må gå over i historiebøgerne. +1 til alt hvad I har skrevet og så kunne det være rigtig spændende at se om bilmagasinet mfl fremover også lader ICE biler anmelde af fossilbrændstof-skeptikere.

Det kunne lyde nogenlunde sådan og fortsæt endelig. Måske skal vi tilbyde bilmagasinet at skrive en anmeldelse af årets bil ;-)

Jeg får udleveret et sæt klassisk udseende nøgler til dørene og tændingen. Der er dog hedigvis centrallås så jeg behøver kun trykke for at låse klikker op. Jeg sætter mig i førersædet og træder på speederen for at sætte bilen i gang. Men ingenting sker. Jeg må ty til manualen der fortæller at nøglekortet skal stikkes ind i tændingen til højre for rattet. Okay så er vi gang - tænker jeg. Nej der skal lige trykkes start først. Bilen hopper et par omgange og giver en stump lyd fra sig!! Var det det? Fat i manualen igen. Tryk kobling i bund og tryk start. Okay. Vi er igang, tænker jeg og læser videre. Sæt i gear og slip langsomt kobling imens der gives gas.

Mhh jeg begynder at huske hvordan det var i gamle dage og langsomt kommer koblingspunkt og mellemgas tilbage. Vi kører. Der blinker en lampe i instrumentbordet. En viser peger i er rødt område. Der står low fuel. Okay jeg har fået en bil tom for brændstof. Jeg tænker at det bliver en lang dag. Jeg ringer til oplysningen for at få oplyst nærmeste tankstation. Jeg bliver viderestillet til Shell og over telefon guidet forbi en masse lavprisbenzinselskaber uden butik og finder ind på Shell stationen. Jeg venter i bilen men der kommer ingen ud til mig. Jeg husker bestemt der var noget med at der var betjening på Shell? Jeg stiger ud og går hen til benzin standeren. 95 blyfri må være nok og tager pistolen ud og begynder at gå hen mod bilen. Desværre er slangen ikke lang nok så jeg må lægge slangen et øjeblik for at flytte bilen. Jeg får er chok da slangen ruller sig ind og slæber sig hen over asfalten. Alle kikker forundret på mig og jeg er selv ved at miste modet.
Bilen bakkes klods op af standeren og i forsøget på at få pistolen proppet i tanken får jeg spildt benzin på mine lyse sko. Jeg børster febrilsk benzinen af og spilder endnu mere da jeg bukker mig ned med slangen.
Bilen er tanket op men jeg er allerede træt. Jeg har ødelagt mine sko og jeg lugter af benzin. Jeg lader bilen holde ved benzinstanderen og går hjem.

Nej brændstofbiler bliver ikke mig og så skal I læsere da endelig ikke få en velbegrundet og til bunds gående anmeldelse.

;-)

TSLA
TSLA Mar 3 '15

I denne tråd ser vi så både enorm dumhed og befriende humor. SQLCPH: +1. Giver lange mindelser....

Maho
Maho Mar 3 '15
Hæ hæ, go humor Søren :-)
PChr
PChr Mar 3 '15

+1 til jer alle.  Det er desværre mere og mere normalt at journalisterne ikke sætter sig ind i det de skriver om. Eller bare sender det materiale videre de har modtaget af dem de skriver for.

HH
HH Mar 3 '15

+1 til alle, den artikel er bare dybt useriøs.

MrCoffee
MrCoffee Mar 3 '15
Ja livet som first-movere er hårdt :) Nogen burde linke billedet af Supercharger netværket til hans mail.
nicom
nicom Mar 3 '15
4,5 stjerne er en ret god karakter for en elbil anmeldt af bilmagasinet. Resten af anmeldelsen virker journalisten noget uforberedt.
Bluecoffee
Bluecoffee Mar 3 '15
@SQLCPH: Det burde jo trykkes! Virkelig god humor. Send den til Bilmagasinet (evt. med rettede slåfejl):-)
Gustavsfar
Gustavsfar Mar 3 '15

Enig. Det er sat...  god humor det der SQLCPH  :-)

Busimiss
Busimiss Mar 3 '15
Søren, det er bare god Tesla-humor.
Det er ikke bilmagasinernes test, der giver den gode information om el-biler. Dette Tesla-Forum har været den bedste kilde til viden og information. Det er utroligt, at de gængse bilmagasiner ikke kan se lyset og fremtiden. Vi er i dag medlem af FDM, men overvejer, om vi skal være det i fremtiden. Er ikke sikker på, at de varetager vores interesser som el-bilejere.
TSLA
TSLA Mar 3 '15

Ja, selvom der er enkelte hos FDM jeg har respekt for er FDM som organisation også noget jeg har opgivet for længst....

Sider: 1 2 »