Og at fedte af sted på motorvejen med 100km/t så burde der med en rækkevidde på 140km og være til at kunne køre 100km. Det med at "der skulle være en et sted i Køge" ja hallo, vælg superlader i navigationen og den viser dig hvor...!
Nej, jeg læser det som om forfatter VIL have noget at kritisere bilen for, manden kører også sig selv køresyg i bilen... efter min mening en lidt syg artikel, men desværre nok et meget godt utryk for hvordan mange stadig har det med el-biler.
Og så det at den mangler lyden, efter min mening er støjforurening lige så slemt som brændselsforurening.
/Martin
"Der skulle være hurtigladere et sted i Køge, men jeg får anbefalet en ulidelig langsom ladestander på en skummel parkeringsplads i Greve af E-on hotline..."
Vi tager den lige langsomt. Du kører i en Tesla S, som er en elbil, men du har ikke sat dig ind i det mest elementære ladelandskab. Du kører lige forbi Europas største superchargerinstallation i Køge, hvor du, med næsten tom tank, kunne have ladet 200 kms kørsel på 20 min, for derefter at spørge E-on (der selvsagt har en meget stærk økonomisk interesse i, at du lader hos dem for 5+ kr/kWh) om, hvor du skal lade, og svaret er det skumleste af Greve.
Det er ikke Teslaen, der er uegnet til langture. Det er chaufføren.
NielsHP: Din sidste sætning, usædvanlig godt sagt, og jeg kan ikke være mere enig!
/Martin
@Gustavsfar:
Greve er ikke provinsen, det er en forstad til Kbh-strup. Det er 15 km nord for superchargeren i Greve, og 25 km vest for superchargeren hos Teslabutikken på Amager. Sammen med Aarhus-Randers er dette de to tættest placerede supercharger-par i DK
NielsHP: Der er flere der har oplevet at når de når 0 på rækkevidden er der stadig 25km tilbage. Så uanset hvad burde han med 15km have kunnet nå ind til SuC i Køge.
/Martin
Jeg synes kort og godt at det er en dybt useriøs og ubegavet artikel som vidner om "journalistens" indlysende rationelle mangler og ditto intelligens og som kun bidrager yderligere til potentielle køberes fravalg af elbiler generelt.
NielsHP: Der er flere der har oplevet at når de når 0 på rækkevidden er der stadig 25km tilbage. Så uanset hvad burde han med 15km have kunnet nå ind til SuC i Køge.
/Martin
Han skriver svjkl ikke hvor han kom fra, men med 105 km til Kbh kan han næsten kun være kommet fra Korsør eller Falster, og i begge tilfælde er han kørt lige forbi (ca 200 m) SuC i Køge. Så han havde slet ikke noget problem. Han skulle bare have sat sig ind i de mest elementære Tesla-basics.
Hvis man køber en (el)bil til trekvart million plus, så gætter jeg, at man i 99.8% af tilfældene har gjort sig overvejelser om, hvordan man vil lade den, også på langtur. Eksistensen af Supercharger-nettet er simpelthen grunden til, at man i praksis kan tage på langtur med bilen, og må således antages at være paratviden hos enhver Tesla-ejer og -chauffør. Anmelderens mangel på denne viden gør således hans erfaringer i Greve ganske irrelevante.
I denne tråd ser vi så både enorm dumhed og befriende humor. SQLCPH: +1. Giver lange mindelser....
+1 til jer alle. Det er desværre mere og mere normalt at journalisterne ikke sætter sig ind i det de skriver om. Eller bare sender det materiale videre de har modtaget af dem de skriver for.
Ja, selvom der er enkelte hos FDM jeg har respekt for er FDM som organisation også noget jeg har opgivet for længst....