Loading...
dk

Nu ruster lortet! | Tesla Forum

TSLA
TSLA Mar 15 '15

@Mw: Tror du har ret og kan også genbkende at der er en række dåser med rustmidler, bl.a. IronX. Men hvad er en claybar?? Tak for rådene!

DerHansi
DerHansi Mar 15 '15

Pinagtigt pis at man køber en bil til en lille mille og så skal man stå der, til en barnedåb idag, og forsøge at få mening i at tosserne ikke kan finde ud af at bruge rustfri skruer i en ellers rustfri bil.

This sucks dear Tesla :-(

RobertJ
RobertJ Jun 23 '15

Denne dag stod på lydisolering og efterfølgende indsmøring af diverse i Tectyl. Idag stod venstre baghjul for tur.
Jeg opdagede en af rust demonerne. Se billedet hvor de to djævle har fået en tur med Tectyl sprøjten.

Måske disse skrue samlinger har mere i gære ?
Giv da til kende hvis i finder flere djælve.

Tesla på billedet er fra Nov 13 og er derfor gået igennem to vintersæsoner.

-R

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Jun 23 '15
Niels
Niels Jun 23 '15

Jeg har bemærket at der var sket en del forbedringer på min bil leveret slut marts 2015 til sammenligning med min tidligere fra Nov 2013 mht. rust.

Skruer under bilen ser ud til at være galvaniserede - dvs. de ruster ikke lige foreløbig.

Den inderste krans på bremseskiver var tidligere rå jern/metal som kunne få det inderste af bremse skiver til at se lidt rustne ud - de nye er overflade behandlet med hvad der for mig ligner zink maling - der er ikke skyggen af rust på disse nye skiver.

Det er tydeligt at Tesla har lavet forbedringer på netop rust beskyttelsen af udsatte dele.

Jeg har som tidligere skrevet tømt et par dåser transparent dinitrol ved hjulophæng, m.m. for at modvirke fremtidig rust på min nye. det tror jeg er givet godt ud i længden.

MrCoffee
MrCoffee Jun 24 '15
Hejsa. Jeg skal til service inden længe. Er der nogen af jer der har fået gjort noget ved skruer mm som kunne se ud til at være udsatte? Min er fra dec 14. og har endnu ikke opdaget noget, men har nu heller ikke skilt noget ad. Peter.
FrederikC
FrederikC Jun 24 '15

Det eneste synlige sted er skruerne til bakkameraet.

Klaus_
Klaus_ Feb 13 '16
Har d.d. haft en lille Tesla playdate, og der blev det påpeget at jeg nu også har fået rust på min diffuser. Bilen er fra foråret 2015, så har netop kørt igennem sin første vinter. Og det var åbenbart dét der skulle til...

Er der nogen der ved om der er fundet et fix til dette eller ej? Gider ikke gå og skrubbe rust-safter af den diffuser i tide og utide...

Ledsager
Ledsager Feb 13 '16
Øh Klaus. Hvad er en diffuser og hvor sidder den?
Klaus_
Klaus_ Feb 13 '16
@Ledsager, se billederne i første indlæg af tråden. Den sølv-dims der sidder aller bagerst, aller nederst på bilen. 
webercarbmann
webercarbmann Apr 14 '16
Hej alle. 

Jeg har lige fået skiftet fra vinterdæk til sommerdæk på min 70D fra Dec 15.  Jeg var med da den var på liften og jeg kiggede ret nøje efter rust farve, men kunne ikke få øje på noget som helst. (fint) Hvad gør I andre? Er der bestemte ting der skal ekstra beskyttes? Det eneste der jeg lagde mærke til var en lidt spøjs overgang mellem filt inderskærm i bag og resten af karrossen. Det var ens i begge sider så nok ikke nogen fejl men der ser lidt ufærdigt ud. 

Jeg er ellers godt tilfreds med bremsernes tilstand efter vinteren men vi har også kørt pænt meget og jeg har flere gange givet bremserne 3 gange fra 120 til 0 ved brug af bremserne. Det slider overfladerusten af. Man skal bare holde godt øje og gøre det en gang om ugen eller lignende når det er koldt/fugtigt og der bliver saltet. Det vigtig er at rusten ikke må nå at gå i dybden. 

Peter

Thor
Thor Apr 14 '16
Hvor hårdt bremser du op, webercarbmann?

Jeg synes bilen skurer lidt på en måde, og jeg har prøvet hårde opbremsninger - men uden det hjælper. Er det en rigtig hård opbremsning, som bringer bilen til standsning hårdest muligt?

Mine opbremsninger skete ca fra 65-70km/t.

Dækkene tager ikke skade af opbremsning fra de 100-120km/t?

P85DK
P85DK Apr 14 '16
@Thor - så længe den skurer skal du blive ved med at foretage opbremsninger. Slå eventuelt regen fra og lad bremserne tage hele slæbet. Dækkene tager ikke skade. Du kan være uheldig at dine skiver bliver lidt skæve hvis du aldrig bruger bremserne og så vælger at lave en katastrofe opbremsning fra 120-0. Men hvis du får skæve skiver, så tal med Tesla.
Thor
Thor Apr 14 '16

@P85DK

Bilen er kun fra '15 December, så tænker ikke bremserne allerede er skæve. De er blevet brugt regelmæssigt hele vinteren, det er først her ved foråret er de er blevet brugt lidt mindre - og så lang tid har det ikke været forår endnu.

Jeg tror, at jeg vil prøve en hårdere opbremsning på landevej. :)

Tak.

laslun
laslun Apr 14 '16
Jeg har også den lille rustplet. Serviceafdelingen i Aarhus kaldte det "et velkendt problem" og bookede en dato til mig først i maj. Her får jeg ny kromliste på og skruen skiftet - På garanti.
Kiefer
Kiefer Apr 14 '16
Hvis man selv gidre, tager det ca. 30 minutter med et produkt fra Thansen for at fjerne pletten. Det vil dog komme igen hvis man ikke får Tesla til at skifte skiven bagved.

/Martin

PKT
PKT Apr 15 '16
Var det ikke en ide at vi sammen fik samlet op på de forskellige ting der ikke helt er som det skal være og fik lavet en liste der så kan vise "de kendte fejl" så vi alle i forum kan få gjort noget ved det under garanti - spørgsmålet er hvorledes samler vi informationerne - gode ideer modtages - for eks regne-ark med fejl/mangel som man kan se om den fejl/mangel man har er der eller man kan ligge skrive den i  - listen kan jo godt være anonym - andre forslag er velkommen 
webercarbmann
webercarbmann Apr 15 '16

Citat fra Thor Hvor hårdt bremser du op, webercarbmann?

Jeg synes bilen skurer lidt på en måde, og jeg har prøvet hårde opbremsninger - men uden det hjælper. Er det en rigtig hård opbremsning, som bringer bilen til standsning hårdest muligt?

Mine opbremsninger skete ca fra 65-70km/t.

Dækkene tager ikke skade af opbremsning fra de 100-120km/t?

Hej Thor. 

Jeg bremser pænt hårdt men ikke katastrofe. Bare så hårdt at det er bremserne der hovedsageligt bremser og ikke regn der tager slæbet. Det er bare at finde et stykke lige landevej med godt overblik. Om det slider unødigt på dækkene? Jeg tror det ikke men jeg er ikke ekspert. Jeg er dog ret sikker på at det er en god investering. Tror ikke at skiverne holder til mere end to vintre hvis man ikke konstant er opmærksom på at holde rusten væk. Det gode ved Teslaen er at den er så tung at der virkelig afsættes effekt når man så endelig bremser :)  Er der iøvrigt nogen der ved hadb en omgang nye bremser står I?  Peter

Sider: « 1 2 3