Loading...
dk

Tjekliste: Når man henter den nye Tesla | Tesla Forum

Junior
Junior Mar 19 '15

For min skyld, må de sgu gerne smide min i vaskehal inden udlevering, jeg er ligeglad på det punkt. Det er en brugsgenstand og jeg vil selv komme til at bruge vaskehal 9 ud af 10 gange. Så om de ridser den første dag eller jeg selv gør i den lokale vaskehal, det er hips som haps i min verden :-)

Bevares, det er sgu hyggeligt at vaske selv, men da jeg bor i KBH og nærmeste gør-det-selv-vask er i Hillerød, så kan det ikke betale sig, bilen vil være beskidt inden den kommer retur til byen. Jeg har dog vasket deroppe en del gange men det er fordi jeg har været i området og tænkt, at den skulle have en grundig omgang, som vaskehallen ikke formår.

Hvis der er nogen på Vestsjælland, der leder efter en gør-det-selv-vask men ikke er inden for radius af iWash i Holbæk, så har Shell i Slagelse også mulighed :-)

KS
KS Mar 19 '15
Var lige ude og checke min, og hold da op hvor er mine lister omkring vinduer monteret dårligt!!

De bliver pillet af og limet på igen i morgen tidligt, og der fjernes en masse lim. Førerdøren var 2 mm for langt nede bagerst, ellers er resten af bilen nydelig.
Pæne pasninger og frunken lukker lige så smukt som på min nuværende. Klargøres i morgen formiddag, og kører derud ved 14 tiden og smider måtter i, får udleveret og kører ind til naboen og låner en lift. Så på med mine 22", så jeg kan køre derfra med stil.
Mandag så til Jylland og få den pakket ind
JL
JL Mar 19 '15
Husk at smide billeder op, Ken. Hvad endte det med? Chrome+mat? :-)
KS
KS Mar 19 '15
@jacob:
Nu skal jeg jo lige have bilen først, og ved endnu ikke om jeg har tid til foliering i næste uge eller ugen efter?!
Men Mat Krom eller eloxeret sølv om man vil, sort TESLA i bunden af døren og mat sorte håndtag, blinklys og mat sort krom liste bagpå. Nosecone også sølv i den nederste del..
Kiefer
Kiefer Mar 19 '15

Det vil dog undre mig lidt hvis de i Århus er begyndt at køre bilen i vaskehal, da jeg sidst havde bilen inde til lidt små-rep i Kastrup spurgte jeg specifikt om de ville lade være med at vaske bilen og fik svaret at det gjorde de alligevel sjældent, da det var deres opfattelse at mange tesla-ejere gik/går rigtig meget op i hvordan bilen bliver vasket.

Men den erfaringsoverlevering er måske ikke nået med til Århus?

/Martin

NOELON
NOELON Mar 19 '15

Ja, det er så ikke min erfaring. Den er altid rengjort og vasket når jeg har afhentet den i Kastrup. Men tilgengæld er jeg ret sikker på at den er håndvasket. Men det er måske forskellen til Århus pt. det kræver nok andre faciliteter end et salgslokale.

KS
KS Mar 19 '15

Min også altid håndvasket, og tørret efter med microfiber håndklæde, støvsuget og rigtig nydelig. Er altid glad for at hente den efter service! Rigtig go' service.

JL
JL Mar 19 '15

@Ken: Er bare lidt spændt på at se den :-) Det lyder flot!

ekhaat
ekhaat Mar 21 '15

Nu I snakker om at mødes til dækspark - er det ikke lidt fantastisk at man bare kan køre en lang tur uden at skulle tænke på udgifte til brændstof? Bare køre :-)

Hvis jeg tænker på vores årlige tur til Norge hvor vi bruger noget i retningen af 1000 kr på benzin - det kunne vi gøre for 0 kroner i en Tesla; jeg er såååå tændt.

mvh Iwer

Junior
Junior Mar 21 '15
Citat fra ekhaat

Nu I snakker om at mødes til dækspark - er det ikke lidt fantastisk at man bare kan køre en lang tur uden at skulle tænke på udgifte til brændstof? Bare køre :-)

Hvis jeg tænker på vores årlige tur til Norge hvor vi bruger noget i retningen af 1000 kr på benzin - det kunne vi gøre for 0 kroner i en Tesla; jeg er såååå tændt.

mvh Iwer

Jo det bliver skønt :-) Regner med at kunne spare omkring 80.000,- årligt i benzinregninger. Det er 80.000 der så kan bruges på andet sjov og ballade :-)

Lasse
Lasse Mar 22 '15

@Pelu: Har snakket med Tesla Aarhus, og de vil udbedre de overfladeridser min havde ved levering. Har du hørt noget fra Morten? Ellers kan du evt. kontakte ham.

PerL
PerL Mar 22 '15
@Lasse. Jeg har en aftale med Århus, og de vil beholde min bil et par dage efter påskeferien (skal på skiferie i Sverige i påsken) og udbedre ridserne (male) samt efterfølgende polering af hele bilen. Lovet mig en lånebil i mellemtiden. Jeg håber da de holder, hvad de lover :-)
Gustavsfar
Gustavsfar Mar 22 '15
Jeg har i går mailet tesla Århus og bedt dem om at polere de ridser væk jeg fandt i fredags inden bilen leveres i morgen eftermiddag. Har endnu ikke hørt fra men regner med at det bliver udbedret, da jeg netop har været så heldig at få en ny afbudstid til opti coat på fredag. Skulle ellers vente 6 uger. For filan det er irriterende med alle de praktiske og logistiske ændringer som resultat af fadæsen i fredags :-(
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Mar 22 '15
Lasse
Lasse Mar 22 '15

Gustavsfar. er spændt på at høre resultatet, efter Tesla har polere de ridser væk du havde på bilen. Lad mig lige høre om det bliver godt. Ps. Måske du skulle medbringe prøveplader i morgen he he;)

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 22 '15
:) ja kan være at det er en god ide med et sæt ekstra prøveplader. Regner nu med at bilen leveres på hjemmeadressen som aftalt i morgen eftermiddag, selvom der nu på my tesla står at afhentningstidspunktet er kl. 10 i morgen mandag i Århus...
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Mar 22 '15
lysmanden
lysmanden Mar 22 '15
Ken S: hvor store hjule har du på i 22" for og bag? Skraber de på eller har du luft undervogn på? Husk lidt billeder :)
Forummets indlæg er redigeret af lysmanden Mar 22 '15
MDamm
MDamm Mar 22 '15
@Lysmanden. Du kan se dem her: http://teslaforum.dk/photo/view/238/albumPhotos?albumId=5

Ken's fælge hørte jeg rubbingen på idag, ikke slemt. Han mener selv at inderskærmen nok snart er slidt så meget ned, at det holder op:-) Og ja, det er på luftundervogn.
Niels
Niels Mar 22 '15

@gustavsfar1

Hvis bilen skal opticoat behandles lige efter levering, er det så ikke klogere at få små ridser fjernet der ? den skal vel alligevel renses og poleres op i forbindelse med behandlingen.

Du risikere vel at de giver den lidt reprations lak, som så skal hærde inden du kan opticoate den...

ja hvis det var mig ville jeg nok fortrække færrest mulige kokke.

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 23 '15
Jo du har nok ret men hvis nu ridserne ikke kan fjernes vil det nu være rart at finde ud af det inden jeg kører til Odense på fredag. Nu ser vi hvad der sker. Jeg har det bare svært med at tage imod en ny bil som er ridset. (I øvrigt er den kommende ejer også kok). :-)
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Mar 23 '15
Sider: « 1 2 3 4 »