Loading...
dk

Tesla pressemøde på torsdag ! Opdateringer som kommer til at påvirke hele flåden | Tesla Forum

NOELON
NOELON Mar 15 '15

@comeback: Du mener 60=85Kw. Ellers føler os der har købt 85Kw det lettere dumt :-)

Kiefer
Kiefer Mar 15 '15

JEg tvivler lidt på ideen omkring en udvidelsen af batteriet via en OTA opdatering, batteriet og dets kapacitet helt ned til hver enkelt celles kapacitet har været diskuteret til hudløshed på TMC. Hvis et 85KW batteri skulle vær et 120KW, ville det betyde at de enkelte celler skulle indeholde 5000mah og ikke 3000-3400mah som de gør i dag.

/Martin

Comeback
Comeback Mar 16 '15

@TSLA nej jeg mener 100Kw

hvis en 85 har 121Kw fordelt på 14 moduler og en 60 har 12 moduler = 100Kw

Modulerne er ens på 85 og 60

Forummets indlæg er redigeret af Comeback Mar 16 '15
NOELON
NOELON Mar 16 '15

Kiefer: Det vi snakker om her er vel ikke udvidelse af batteri kapaciteten, men udvidelse af udnyttelsen af den kapacitet der er til rådighed. Jeg er ikke sikker på de 70% som Ken referer til er korrekt (tror det ikke): Men der er ingen tvivl om at der er reserveret noget mere end det de gjorde med roadsteren, Ikke mindst fordi S'eren er en volume car.

Men endelig kan det jo være at der slet ikke er tale om et 85Kw batteri, men et 90 eller 100Kw. De har bare lanceret det som 85. Lidt ligesom Vestas da de lancerede deres nye store mølle der voksede fra 7 til 8.

Lad os da bare håbe :-)

Comeback
Comeback Mar 16 '15

@ kiefer 18650 cellerne fås i dag op til 6300mah men jeg tror ikke på de ville kunne holde til belastningen. jeg mener de siger 200 opladninger :( jeg bruger dem i dykkerlygter.  

Det er mig bekendt 3400mah der i batteriet hvilke giver 90Kw i 85 og 75Kw i en 60. 

NOELON
NOELON Mar 16 '15

@comeback. Ja regnet på moduler. Og her kan nogen af os jo så få lov til at føle os rigtig dumme hvis tesen om at det er større kapacitet, der nu udløses, er rigtig. 

Comeback
Comeback Mar 16 '15

@TSLA problemet med S60 kun har 12 moduler gør at den "kun" kan lade med max 103Kw hvor de 14 moduler kan lade op til 120Kw, det vil ikke kunne ændres, så jer der har en 85 lader op til 20% hurtigere, end os fattigrøve :). 

NOELON
NOELON Mar 16 '15

@comeback: men set ift. hvor tit man nu lige lader med op til 120 ~ 103 er det nok til at overse. Det vigtigste for de fleste er nok max kapaciteten. Men spændende at se hvad Musk så egentlig har i ærmet denne gang:-)

Hookmaker
Hookmaker Mar 16 '15

@Comeback, korrekt. Man kender batteriet og dens kapacitet, bilen har været skildt ad og det er testet, så kapaciteten kan efter min mening IKKE øges. Ladestyrken derimod har jeg ikke set beregninger på, men den er sikkert ikke meget over 1C. Den kan faktisk øges helt op til 4-5C, så i princippet burde man kunne lade med noget nær 400 KWh (uden at tage højde for hvad den faktiske ladestyrke er), men husk på at dette vil kræve at alt ladeudstyret på SuC er dimensioneret hertil, og det  tror jeg ikke det er i øjeblikket.

Men hvis I kan komme op med flere ideer end ham her, så værsgo´.

https://www.youtube.com/watch?v=i-kBLtxsn9k&t=304

Men det bliver f.... spændende at se hvad det er der gemmer sig i godteposen.  

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Mar 16 '15
JP
JP Mar 16 '15

De fjernede jo dobbeltladere fra config siden. Årsagen, som skrevet her på forum, var at supercharger nettet var stort nok til Danmark. Set i lyset af det tror jeg, det har noget med ladehastighed at gøre. Alternativt synes jeg også ideen med f.eks. McDonalds lyder fornuftig. Det kunne måske forklare hvorfor det er et "pressemøde". P85D om 2 uger - er begyndt at blive utålmodig.

Nommensen
Nommensen Mar 16 '15
Det handler om at Apple bliver medejer af Tesla.
Klaus_
Klaus_ Mar 16 '15

Jeg tror ikke at Apple bliver medejer af Tesla vil fjerne range anxiety, medmindre det betyder man kan oplade Tesla'en med sin iPhone på farten, hvilket jeg tvivler på :D

Hurtigere opladning har vel mere med "time anxiety" at gøre - og hvis det er på SuC er det vel max 5-10 minutter der kan optimeres?

Men det bliver da spændende. Jeg tænker bare at range anxiety vel også findes på ICE biler i et eller andet omfgang, der er du også nødt til at forholde dig til at tanken er kvart fuld, kan du så nå de 75 km du plejer at kunne nå? Er det landevej med god økonomi eller går det lidt hurtigt på motorvejen, og kører a/c samtidig og sluger lidt ekstra på økonomien?  Med ICE biler ved man bare at der stort set altid er en tankstation en spytklat væk.

P85DK
P85DK Mar 16 '15

Er der måske et hint i dette forum indlæg: http://my.teslamotors.com/...fficiency-sleep-mode

'I am regularly seeing UNDER 275 watts/mile' - han skriver dog ikke hvilken SW version han kører med

Lund
Lund Mar 16 '15
Citat fra Nommensen r medejer af Tesla.

Så vi bliver allesammen opgraderet til CarPlay og iOS. :)  

Sithfury
Sithfury Mar 16 '15

Jeg tænker også det er noget improved range mode. eneste der giver mening OTA og til alle. Men så må dem med softwaren jo gerne prøve at fylde op til Max og kører en tur til den er flad for holdet!

JL
JL Mar 16 '15
@Klaus: Præcis min pointe - eneste måde for mig at se, man kan fjerne Range anxiety er at sørge for, at man kan lade sin Tesla (næsten) overalt = et partnerskab med en virksomhed der er udbredt overalt globalt = f.eks. McD :-). Selvom min TMS kunne køre 20% længere ville jeg stadig bekymre mig om at nå hen til en lader. I en ICE bil er man ligeglad fordi der ligger tankstationer overalt.

Anyways, kan slet ikke vente til torsdag :-). Drømte endda om det i nat :-)
Bluecoffee
Bluecoffee Mar 16 '15

Så et andet sted en spekulation om, at det kunne være, at navigationen er blevet gjort langt bedre til at forudse rækkevidden, f.eks. ved at indregne højdeforskelle, aktuel vind og temperaturer, normalt køremønster, kødannelser mv. Men jeg håber selvfølgelig som jer andre på noget mere.

tintin
tintin Mar 16 '15

Har lige hentet min P85D i lørdags og troede at jeg herefter kunne sove igennem om natten. Nu kan jeg se at det tidligst bliver efter torsdag.

Er der nogen der ved hvilket klokkeslæt det er dansk tid og hvor man vil kunne se det?

HH
HH Mar 16 '15

Som en skrev på teslamotorsclub.

Opdateringen vil give dem med luftundervogn mulighed for at hæve baghjulene og sænke forhjulene, så man praktisk talt altid køre ned af bakke hvilket selvfølgelig giver ekstra rækkevidde. Fanme smart. 

Kiefer
Kiefer Mar 16 '15

JP: Husk på, at fjernelsen af dobbeltlader ikke var lokalt for DK, men gælder globalt. Det er åbenbart nu blevet til en eftermonteret løsning som kun laves efter ønske.

Hookmaker: Ville en opdatering af ladestyrken på en SuC kræve en OTA opgradering af bilerne?

/Martin

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »