Loading...
dk

Sporing via SIM-kort - Telia | Tesla Forum

sjensen
sjensen Mar 18 '15

"Dette samarbejde, mellem en af Europas førende teleoperatører og verdens største producent af el-biler, betyder, at ejere af en Tesla Model S, nu blot skal ringe til et servicenummer hos Tesla i tilfælde af biltyveri, så kan selskabets kundeservice ved hjælp af bilens indbyggede GPS og SIM-kort, med opkobling til en Telia-mast, live følge bilens aktuelle placering."

http://meremobil.dk/2015/03/telia-sikrer-tesla-ejere-vaerkstedsbesoeg/

http://telia.dk/nyheder#/pressreleases/telia-opgraderer-danskernes-tesla-biler-1130132

Åbenbart tracking uden app. 

Nogen der kender fakta?

Kiefer
Kiefer Mar 18 '15

Ja hurra, bilen har 3G hvor du kan følge bilens placering, intet nyt under solen her, men forsikringsselskaberne accepterer ikke løsningen...

/Martin 

Bianco
Bianco Mar 18 '15

Utroligt hvor lang en smøre Telia kan få ud af at de sælger et par tusind 3G dataforbindelser til Tesla.

Klaus_
Klaus_ Mar 18 '15

Mon det betyder de eksisterende simkort opdateres automatisk, til at køre på Telia's net?  

Hookmaker
Hookmaker Mar 18 '15

@Kiefer, Tesla har de data der skal til for til enhver tid at kunne spore en bil, men iht. persondfata lovgivning i både USA og EU, må de IKKE benytte (læs=udlevere) disse data til nogen. Jeg er da sikker på forsikringsselskaberne med tiden vil acceptere Teslas løsning, men lige nu er det altså kun en lille håndfuld biler det drejer sig om, så det gider de ikke rode med. 

Steen_Bo
Steen_Bo Mar 18 '15
Kan man ikke finde sin bil med Tesla appen til iPhone. Er det ikke muligt at sporer sin bil via den app.
Kiefer
Kiefer Mar 18 '15

Klaus_ Nej de skifter sim-kort når bilen er til service. Med mindre du oplever fejl og kører den ind så skifter de det pr. request, men ellers ikke.

Det gav en del bøvl på et tidspunkt med Telia/Telenors net og 3G i kombinationen med en spansk udbyder...

/Martin

Kiefer
Kiefer Mar 18 '15

Hookmaker: Jeg er helt enig, jeg har flere gange spurgt ind til om de da ikke lige kunne se hvor bilen da var, men svarer er hver gang det samme, så det er ikke til at liste ud af dem, de overholder deres egne retningslinier ;-)

Jeg tror også at de forsikringsselskaber der forsikrer en Tesla uden brug af ekstra GPS overvågning stiltiende har accepteret at Tesla altid kan finde bilen. Jeg vil næsten formode at selv om de vælger at slå det fra i bilens menupunkt, så vil jeg tro at det bare gælder APP, men ikke Teslas servere, så de stadig kan finde den i tilfælde af tyveri. Det håber jeg da i hvert fald de kan.

/Martin

Bjarni
Bjarni Mar 18 '15

@Klaus_: Nej. Der er et SIM-kort bag skærmen som fysisk skal udskiftes. Så det gælder nok kun fremtidige biler, at de kører med Telia. Jeg tror ikke på de gider skifte eksisterende bilers SIM-kort da det er en større operation.

@Steen_Bo: Jo man kan godt selv spore sin bil via. Tesla App'en. Men det kan man vist slå fra i bilen og kan derfor ikke godkendes af forsikringsselskaberne.

Kiefer
Kiefer Mar 18 '15

Bjarni: som jeg skrev før, at skifte SIM kort er en del af først kommende serviceeftersyn på bilen. Der skifter de alle bilers SIM kort hvis de ikke er leveret med et Telia kort.

/Martin

Flemming
Flemming Mar 18 '15
Glæder mig til at få skiftet det spanke Sim kort, da de har så dårlige romingsaftaler med De Tyske, Hollandske og Franske teleselskaber at der kun er dækning i halvdelen af tiden, når man kører I de pågældende lande og som følge deraf har sort skærm det meste af tiden.
Hookmaker
Hookmaker Mar 18 '15

Flemming, jeg havde ingen problemer i Tyskland, Holland, Belgien og England i sommer? 

Flemming
Flemming Mar 18 '15
Hej Henrik er der ikke noget med at en del af jer også har en trådløs Wi-Fi router koplet til
Bilen for at få bedre dækning. Jeg kan ikke huske, hvem af jer, der fortalte om det da vi var
På Roskilderingen.
KS
KS Mar 18 '15

@Flemming: Jeg har router i bilen for at få bedre dækning, og mulighed for at sidde og arbejde i bilen. Nyder at sidde på en SuC og lade "gratis", samtidig med at jeg kan fakturere min tid..

TSLA
TSLA Mar 18 '15

Ken, bruger du også din 4G router når du er i udlandet? Lyder dyrt, men kan måske dækkes af faktureringen :-)

Kiefer
Kiefer Mar 18 '15

Ken: Hvis du alligevel sidder og lader i Middelfart, hvorfor så ikke bare gå ind og sidde i de bløde indendøre, der er også gratis wifi på hotellet.

Det (gratis wifi) kan også lige akkurat dække ude ved SuC'erne på parkeringspladsen hvis man ikke gemmer sin bærbare for langt ned i sædet.

/Martin

MDamm
MDamm Mar 19 '15
Jeg har en 4G router fra 3. Den er gratis i det meste af Europa igennem konceptet 3LikeHome.

Det er en del bedre end Teslas forbindelse i bilen, og børnene kan surfe, spille ,Twitte , se film og høre youtube musik i høretelefoner på bagsædet, uden at jeg skal tænke på at at det koster noget. Lyder som en 3 reklame, men det virker for os. Husk at slukke den på færgen, for den er dyr i data, og der er ingen warning, hvis dataroaming er slået til

Mike2810
Mike2810 Mar 19 '15

@Flemming - jeg har ligeledes en 4G router i bilen da jeg er i Norge og Tyskland meget af min tid. Jeg bruger Telia/Telenor erhverv. I Norge bruger den automatisk Netcom og der er fin dækning. Der er gratis roaming i hele Europa op til det antal GB du har valgt.Dette skyldes nu mest den nye roaming aftale internt EU som Telia har taget hul på, tror jeg.  Pris 299 pr måned.

Empty
Empty Mar 19 '15

Hvilken 4G router er det i bruger? Jeg har lige fået et ekstra sim kort fra 3 der lige så godt kakan gøre gavn i bilen.

Mike2810
Mike2810 Mar 19 '15
@Empty har en Huawai 4g
Sider: 1 2 »