Loading...
dk

Rygte om at Apple vil opkøbe Tesla | Tesla Forum

Tesla_guru
Tesla_guru Mar 20 '15

Jeg er normalt ikke af den type der løber med rygter, men jeg er stødt på ovenstående overskrift blandt flere uafhængige mennesker som har hørt at Apple vil på el-bil markedet. Jeg har grublet lidt over om Elon mon ville havde Tesla for kær til at lade dette ske, men omvendt har denne mand så mange drømme og projekter, så hvis den rigtigt pris fremgår, ville han så sælge for at være i stand til yderligere at finansiere disse projekter? 

Jeg tænker samtidig at det giver mening idet Apple med arme og ben prøver at købe Teslas medarbejdere (hvilket jeg læste i et nyhedsbrev) og idet de har brug for et kvantespring for at hænge på Google giver det rigtig meget mening at købe selskabet i et huk i stedet for at starte nyudvikling fra bunden.

Det har måske ikke den store betydning for os som ejere af en Tesla bil, men kunne da godt tænke mig at høre lidt om hvad i mener om ovenstående? 

(Jeg ejer ikke aktier i Tesla, men har observeret kursen samt læst årsregnskabet, og overvejer om det kunne være en mulighed at gøre sin entre i selskabet på baggrund af det kursfald som aktien lider under p.t...) 

Bjarni
Bjarni Mar 20 '15

Der har også været nyheder fremme om, at Apple's medarbejdere flygter til Tesla. Mon ikke bare der er tale om, at der i Californien er kamp om de dygtigste teknologiske medarbejdere? Alt andet er nok lidt spekulativt.

SimonHN
SimonHN Mar 20 '15
Bjarni.

Jeg har kun hørt at Tesla Medarbejder flytter over til Apple da de kan få 2-3 gange mere i løn. Det er vel ikke den anden vej. ;)
Kiefer
Kiefer Mar 20 '15

Det er mange Apple fans som samtidig er Tesla fans våde drøm, at de to firmaer vil slå sig sammen. Jeg tror ikke det lige pt. er ved at ske, som Simon skriver er rigtig mange Apple udviklere rejst til Tesla og det har så fået Apple til at tilbyde dem nogle helt umanerligt høje signon fees hvis de kunne lokkes tilbage i folden. Det kan jo nok ikke undgåes at nogle så også rejser tilbage igen, de skal jo også have brød på bordet, og med de huslejepriser der er i det område, kan man nok ikke fortænke dem i at gøre det.

/Martin