Loading...
dk

Automatisk udkørsel af dørhåndtag | Tesla Forum

NCL
NCL Mar 20 '15
Hej! Har netop hentet min nye S85 i dag og det er satme lækkert :-) Men jeg synes ikke jeg kan få funktionen med automatisk udkørsel af dørhåndtag til at virke. Jeg har sat funktionen på on. Hvad gør jeg forkert?? :-)
Forummets indlæg er redigeret af NCL Mar 20 '15
mortenhomann
mortenhomann Mar 20 '15

Håndtagene kører kun ud, når bilen er låst, og du nærmer dig med key fob'en. Hvis bilen er oplåst, kan du enten berøre håndtagene for at få dem til at køre ud, eller trykke på Park på gearskifteren.

Hejgaard
Hejgaard Mar 20 '15

Hejsa

Tillykke!   ;)

Der er lidt drilleri med denne funktion disse dage - prøv at gå til passagerdøren foran - hvis det virker her, skal du reboote bilen for at fjerne "fejlen" - de to knapper i rattet.

God WE og god Tesla-Vind.
Mvh. Hejgaard

NCL
NCL Mar 20 '15
Hmm gad vide om det er fordi den ikke er låst så. Synes ellers det også er slået til med autolås... Jeg må lige kigge på det når jeg har fri. Der er jo ikke noget bedre end at hente sin nye bil og så skal man lige på arbejde og holde 6 timers mus-samtaler :-)
NOELON
NOELON Mar 20 '15

Du kan se på din APP om den er låst og når du kommer hen til bilen kan du se om spejlene er kørt ind. 

NCL
NCL Mar 21 '15

Nu har jeg prøvet lidt frem og tilbage, og jeg kan hverken få automatisk lås eller autoudkørsel til at virke :(

Jeg har prøvet at slå det til og fra og lave reset med de 2 ratknapper, men det virker stadig ikke :(

Er der noget andet jeg kan prøve selv inden jeg tager fat i Tesla??

Niels
Niels Mar 21 '15

du har vel tech pakken ik ?. Auto pressentation af dørhåndtag virker kun med tech pakken.

NCL
NCL Mar 21 '15
Niels, jo det har jeg :-)
NOELON
NOELON Mar 21 '15

Har du prøvet at tage Fob'en op af lommen. Jeg oplever ind imellem at den ikke åbner automatisk hvis den bare ligger i lommen, men først når jeg tager den op (stadig uden at trykke). Tror måske det har at gøre med at batteriet i Fob'en ikke har fuld kapacitet længere. Og helt sikkert virker det ikke når jeg har den i lommen på min tykke læderjakke.

Claus8930
Claus8930 Mar 21 '15

Havde det samme problem, løb frem og tilbage og var ved at blive gråhåret, indtil jeg fandt ud af at det var fordi Morten fra Tesla havde lagt reserve nøglen i kopholderen, og jeg ikke havde fået taget den ud af bilen da jeg kom hjem.

DUMT Claus..... og vupti, så virkede alt som forventet da den blev fjernet fra bilen.

NCL
NCL Mar 21 '15
Medmindre der er 3 nøgler, så er begge nøgler væk fra bilen. Har lige prøvet med nøglen oppe af lommen, stadig uden held :( ... Har også prøvet at slå det fra, lave reset og så slå det til igen. Samme resultat :(... der er nok ikke andet for end at jeg må have fat i tesla i næste uge..
Forummets indlæg er redigeret af NCL Mar 21 '15
DeaconWP
DeaconWP Mar 21 '15

Kør over til en af de andre brugere i nærheden. Og lad dem hjælpe dig?

Hvem tilbyder NCL fra 2670 Greve Strand at han må kigge forbi?

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Mar 21 '15
Super70
Super70 Mar 21 '15
NCL, jeg kan godt komme og prøve at hjælpe, bor selv i greve
Men du har jo nok prøvet alt, ellers gi lyd fra dig så kommer jeg
NCL
NCL Mar 21 '15
Haha så er mysteriet løst! Der lå en 3. nøgle i handskerummet :-)
Klaus_
Klaus_ Mar 21 '15

Hehe, sikke et mysterie :)

Jeg troede dog kun der kom 2 fob'er med, men man får 3 ?

NCL
NCL Mar 21 '15
Jeg tror det er sådan en som kun virker til dørene. Den kan nemlig ikke starte bilen. Det er jo en demobil, så tænker de måske har en slags "showroom nøgler" som kun kan åbne og lukke de forskellige ting?
Kiefer
Kiefer Mar 21 '15

NCL: Ud til Tesla og sig din nøgle virker lidt mærkeligt, så koder de den om, og vupti har du 3 fungerende nøgler ;-)

Så 3 nøgler virker rigtig fornuftigt, det skal du nok få brug for, husk på en ny nøgle koster 900,- hvis du smider den væk, eller kører den over...

/Martin

NCL
NCL Mar 21 '15
Hehe god idé :-)
Niels
Niels Mar 21 '15

tesla's fixs til ustabile nøgler er at give dig 2 nye og omkode låsesystemet til disse.

du vil altså ikke få noget ud af at komme med den 3' nøgle og sige den er ustabil.

jeg fik selv 2 helt nye nøgler u.b. da min ene forb var svag i batteri, de gamle nøgler virkedede naturligvis ikke efterfølgende og kunne kun bruge som legetøjs biler

Forummets indlæg er redigeret af Niels Mar 21 '15
Kiefer
Kiefer Mar 21 '15

Niels: Det er lidt i modsætning til hvad jeg netop har fået at vide af Karen fra Tesla i Kastrup i går, hun sagde jeg blot skulle medbringe den defekte nøgle, så ville jeg få en ny (mod betaling af 900,-) og denne skulle så kodes til bilen. Hun nævnte absolut intet om, at det ville betyde at den allerede fungerende nøgle ville holde op med at fungere eller at jeg også skulle medbringe denne.

/Martin