Loading...
dk

elektronisk p-ur | Tesla Forum

Niels
Niels Dec 25 '13

hej, min dejlige kone har givet mig et a.jacobsen p-ur i jule gave.

er der nogen af jer med en MS som har erfaring med p-ure ?, virker de godt nok til at registere bilen går i gang.

 

manualen beskriver at uret selv registere at motoren starter !, men det er nok lidt svært i en elbil....kan man stole på det ?

 

hvis i har positive erfaringer med en bestemt model, så oplys gerne hvilken samt evt hvor den er købt

 

 

Forummets indlæg er redigeret af Niels Dec 25 '13
Hookmaker
Hookmaker Dec 25 '13
Jeg har en park-one, men den sidder jo af gode grunde ikke i min TMS endnu..;-)
Den funker upåklageligt, jeg havde for mig at den selv kan registrere at den har bevæget sig, og ikke en motor der kører. Når jeg laver snydeparkering i Kbh. Skal jeg ihvertfald flytte mig mindst 20 m før den flytter sig.
Storgaard
Storgaard Dec 25 '13
Jeg har et P-ur og det virker fint.. Min Bmw som jeg havde før skulle man også flytte bilen før P-skiven ændret sig til ny tid.
Bianco
Bianco Jul 7 '14
Nogen der ved hvor man finder 12v permanent og 12v kun v tænding/"car on"?
supergaard
supergaard Jul 7 '14
Leder selv efter clues til hvor man finder 12V ved handskerum, bakspejl, frunk og trunk... Er nogen faldet over en sådan oversigt?
FrederikC
FrederikC Jul 8 '14

I denne tråd viser de hvor 12V kan tages i handskerum.
Bruges her til Dashcam, men kan også bruges til p-skive.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/26023-DIY-Dashcam-(BlackVue-550-fron-rear)-constant-power-source-from-dash

 

120281
120281 Mar 23 '15
Er Park One noget der virker ? For så må jeg have sådan en. Jacob Jensen ser lidt pænere ud men kan se mange sælger dem brugt, hvilket kunne indikere det ikke er smart.

Ved installation siger de tændt motor i tomgang - kan blive svært i en Tesla.

@hookmaker: havde du park one i din Tesla nu ? Samt kan du evt sende billeder af Rial lugano fælgen ?
FrederikC
FrederikC Mar 23 '15

Har haft Jacob Jensen og er nu skiftet til Park One Exclusive.

Jacob Jensen bruger strøm som et svin.

Min Park One har nu fungeret i over 6 måneder uden at få nyt batteri.

Kiefer
Kiefer Mar 23 '15

Jeg har også en Park One Exclusive (exclusive på grund af farven matcher bilen :-). Den har nu fungeret i ca. 1 år ( minus 3 dage) uden problemer. Min svigermor har en Jacob Jensen og sikke da en gang klamp, kan være hun har været uheldig, men den virker rigtig rigtig dårligt og ofte slet ikke...

Hun kører i en oldtusse gammel Volvo hvor der ikke burde være problemer med tomgangen som i en Tesla ;-)

/Martin

Klaus_
Klaus_ Mar 23 '15

Enig med Jacob Jensen. Den skrottede vi også til sidst.

Nu kører vi med Park One (den klassiske) og den fungerer rigtig godt. Sætter nok den exclusive i Tesla'en når engang den kommer (altså Tesla'en).   De skriver den også virker i el-biler, så burde ikke være et krav med tomgang.

Daduck
Daduck Mar 23 '15
Har også Park One, virker så godt at jeg aldrig kigger efter om den står korrekt længere ;)
Niels
Niels Mar 31 '15

lige en opfølgning.

syntes selv den var for stor (læs tyk) og byttede den til park-one exclusive, den er ganske smal og flot i design.

virker fint med tesla'en og batteri har fungeret i lidt over 1 år og køre stadig upåklagelig, den er lidt svær at aflæse men det er jo ikke mit problem.

havde et par klister puder som ikke virkede ordentligt og distributør sendte nye uden brok.

alt i alt glad for jeg byttede.

Forummets indlæg er redigeret af Niels Mar 31 '15
120281
120281 Mar 31 '15
Købte også den sorte park one exclusive i t Hansen til ca. 500kr sat ned fra 900kr. Fint man også kan hente parkeringsapp som minder en op hvor lang parkering man har tilbage i eks en 2 timers zone (indstiller man dog selv)