Lister der ikke sidder pænt - den nederste kan løftes af og sættes pænt på - sidder blot med clips
Lister over vinduer - og trakant bagerst - sidder ikke pænt - min den bagerste i førersiden har "sluppet" og sidder 4-5 mm ude. Skal tages af og limes på igen
Justering af døre - linier ikke lige - døre hænger. (kan hurtigt fixes af teknikkere)
Husk nu for god ordens skyld også lige at tjekke at der rent faktisk også er plader på bilen inden at I får for store forventninger... ;-)
Nej alvorligt talt: Forleden da jeg var forbi butikken i Aarhus gjorde en medarbejder mig opmærksom på at det også kunne trække fra håndtagene.
Det er min oplevelse, at det er minimalt det træk der kommer ind fra dørhåndtagene, ikke at det ikke er der, men trækket fra sideruden er større...
/Martin
Har lige kunne konstatere at min P85D, også har problem med træk fra lille vindue ved A-stolpe. Svært at kontrollere før du kører og der er lidt koldt uden for.
Har dog lige inden jeg fik mine 22" alufælge på og sænket vognen, kunne konstatere at højre bagende var 1,1 cm højere fra gulvet til skærmkanten end i venstre side. Er det nogle der har oplevet det?
Da jeg har monteret fælgende går den på i skærmkassen i venstre side men ikke i højre!
En lille bøn hvis muligt - Det ville være en kæmpe hjælp, hvis folk gad tage billeder af områderne/fejlene(Hvor det giver mening)
@Lysmanden og Claus8930. Har læst på det amerikanske forum, at artsci har haft samme udfordring, så det er helt normalt at den er højere bag end foran. Det er også helt normalt med træk ved a-stolperne. Min har det også :-(
Claus8930: Fixet ved at dækkene går på i skærmkanten, er:
Løft bilen op, og afmonter fælgene:
Med en varmepistol - varm plastikken (ribbene ved blæseren) forsigtigt op, og tryk det et par mm ind - der er go' plads bagved og ind til selve blæseren.
Har selv udfordringen og fixer det over weekenden. Løsningen er autoriseret nok - Tesla gjorde det samme på min første, som havde udfordringen med standard 21" monteret - og helt nye dæk.
Har du overvejet at få bilen sporet efter du har sænket den? Tesla sporer normalt bilen til brug i NORMAL, så bliver den lavere, ændres vinklen på hjulene og du risikerer at få spist indersiden af dækkene ret hurtigt. Der er en vejledning - og mål for hjulindstillinger på det amerikanske forum. Tag evt dette med til et dækcenter, med et ordentligt 4 hjuls udmålingsudstyr, så kan de lave en justering af undervognen, så du ikke får ædt dine dæk.
@KenSeitzberg
Jeg har tid hos Tesla torsdag. Så må de kigge på højde forskellen mellem venstre og højre side.
Skal selv lige have kigget på at den går på inder skærmen. Det vil de nok ikke lave, når jeg nu kører med 22"!?
Har ikke fået den sporet endnu. Var meningen, men min kammerat har ikke Tesla i deres sporings apparat. Håber han får det inden det er for "sent".
Ellers skal de lige kigge på følgende;
Ridser på højre bagende
Radio: signal er super dårligt
Strøm forbrug er alt for højt i forhold til andre biler.
Lever ikke tider med 3,3 sek 0-100 km/t
Vinduesviskere larmer
Sæder dårlig syninger, rynker
Træk ved A-stolper
Dæk går på skærmkasser (Evt. egen betaling)
Evt. sporing i LOW (Egen betaling)
Elektrisk luk af ladeport mangler! Ved så ikke hvad de kan gøre ved det?!
Desuden vil jeg blot nævne, at jeg synes ikke det er OK, at bilen kun har 79 kwh til rådighed, når jeg har bestilt en 85 kwh bil. (Er det bare mig der er dum?)
@Claus
Kunne godt tænke mig hvis du poster resultaterne af dine anker da jeg selv har nogle af de samme problemer.
Claus: Problemet med radioen er vist et problem, jeg mener det er en dårlig stelforbindelse til antennen, det troede jeg faktisk de havde fixet i nye biler.
/Martin