Loading...
dk

Batterikapacitet | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 21 '15

http://elbiler.dk/tesla-model-s-batteri/elbiler/hybridbiler/nyheder/Danmark

Kiefer
Kiefer Mar 22 '15

Jo jo fin artikel, måske ikke specielt teknisk beskrevet og kilderne er lidt unavngivne, men hvad pokker, det er skrevet af en 16 årig, så der bærer man nok lidt nemmere over med kvaliteren :-)

Der findes en masse materiale omkring batterierne på en Tesla og deres holdbarhed, google vil give en masse links, endda nogen her fra forum også.

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Mar 22 '15

Kiefer: Skrevet af og skrevet af?? Det er en direkte ovesættelse via google translate.

Fyldt med fejl, der kun kommer af, at det er amerikanske udtryk, der er proppet igennem oversætteren.

Rigtig dårligt arbejde. Den unge mand har ikke selv skrevet et ord af den. Det fornemmer jeg da straks.

OG:

Ved at google en bid af den engelske version, som kommer frem ved at "translate" dennne danske drengs arbejde, kommer dette link frem:

https://autos.yahoo.com/news/tesla-model-battery-life-much-range-loss-electric-140006813.html

Så han er sku for let at opdage ved eksamen.

PLAGIAT til mindste detalje. Lånte fjer. OSV.

Hookmaker
Hookmaker Mar 22 '15

Det er jo desværre ikke en altfor sjælden trend idag blandt vores unge! Skriv til ham og fortæl ham den nøgne sandhed, det vil hjælpe ham på hans videre færd mod en forståelse af det virkelige arbejdsliv.

P85DK
P85DK Mar 22 '15

125.000 miles og minimal effekt på batteriet - https://twitter.com/mgmbeatle/status/579488650062401537

Lover godt

KS
KS Mar 22 '15

@Bookmaker: Hvad var det lige der skete for journalisten sidste gang vi kommenterede på en af hans artikler herinde - gik han ikke helt ned med flaget? :-)

Hookmaker
Hookmaker Mar 22 '15

@Ken, jo men han var jo også professionel, - de tager sjældent imod sure opstød. Den her unge mand "håber" jeg tror han har en karriere frem for sig, - jo hurtigere han får feedback jo bedre...;-)

DeaconWP
DeaconWP Mar 22 '15

Jeg har kommenteret hans artikel på den side den er bragt.

DeaconWP
DeaconWP Mar 23 '15

Nå, nu er artiklen fjernet fra elbiler.dk

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 23 '15
+1
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 11 '15
Er igang med at lade fra 0% til 100% af nysgerrighed for at se hvor meget energi jeg reelt har til rådighed. Holder her på SuC i Middelfart og har lige talt med en flink fyr i en rød s85 som kunne fortælle at da han lige havde fået sin kørte han fra Odense til Middelfart på motorvej med 80-90 km/t med 0% på tanken! Det er altså en strækning på omtrent 45 km så jeg tror altså ikke at rækkeviddeangsten behøver at være særlig stor :-)
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 11 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 11 '15
Det lykkedes mig at fylde 79 kWh på tanken. Med det in mente som jeg blev fortalt tidligere i dag, tyder det altså på at man reelt har alle 85 kWh til rådighed dog ligger de sidste 6 kWh blot under 0 km.
Claus8930
Claus8930 Apr 11 '15

Forstår nu heller ikke pointen. Man køber en bil med 85 kwh men har kun 79 kwh til rådighed. I princippet er det jo 7% mindre end man har betalt for!

Singh
Singh Apr 11 '15

De kunne også skrive 80 Kwh istedet, det ville ikke ligefrem afholde folk fra at købe bilen. Det giver bedre mening de skriver kapaciteten, og reservere lidt til noget kørsel det er absolut nødvendigt, så man ikke strander. 

Jeg tror de ville have mange flere sure kunder hvis bilen virkelig gik død på 0 km. 

Forummets indlæg er redigeret af Singh Apr 11 '15
Claus8930
Claus8930 Apr 11 '15

Er ikke enig. Ville heller kende min nødagtige kapacitet, da jeg har brug for de sidste km i batteriet. Som det er nu med Tripplanner, foreslår den at man lader, inden man kommer under 20%, og hvis der så er yderligere 7% til  rådighed er vi på 27% som "Tesla" ikke tager hensyn til i planlægningen.

I går skrev den jeg skulle køre ind at lade i Randers med 19% tilbage på batteriet. Jeg have max 5 km til jeg var hjemme.

Med 27% kapacitet burde jeg kunne køre over 110 km, hvorfor det er helt i hegnet at bruge Tripplanneren. 

lysmanden
lysmanden Apr 11 '15
Claus. Jeg havde lidt samme udfordring igår, men jeg havde set forkert fordi den skrev minus 9 pct for at komme tilbage til udgangs punktet. Jeg troede at jeg vil mangle 9 pct for at komme hjem.

Talte med Martin Moos fra Tesla som bekræftede at man kunne køre selvom den stod på 0 km men om det lige var 20 km eller 5 det vidste han ikke. Det ville jo også komme and på vind og vejr. Tror aldrig man skal lege med ilden eller svømme længere ud end man kan komme ind :)
SQLCPH
SQLCPH Apr 11 '15
@Gustavsfar. Mysteriet er ved at være totalt. Som jeg skrev til dig forleden "tankede" jeg 54 kWh på min S60 fra 1% til 91%. Det passer spot on med 60 kWh til 100% hvis jeg da kan antage at Tesla udregner liniert :-)

hvor meget spare kapacitet har en S60 så ved 0%? Ingen eller nogenlunde det samme som jeres S85? 0 km efter 0% ville være loge lovlig stramt. Men 5 kWh ekstra ville også være flot af Tesla.
Hvorom alting er så tyder det for mig som om S85 har mindre fri kapacitet end S60 (% vis forstået)?? Nogle der har en god forklaring :-)
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 11 '15

Hvis vi antager at S60 har samme "reservetank" forholdsmæssigt regnet i procent som S85 (ca. 8%) ja så har du/I med model S60 altså hele 65 kWh batterikapacitet at gøre godt med hvor vi med det store batteri kun har de officielt opgivne 85 kWh.