Loading...
dk

Oversigt over ladestik og ladeudstyr | Tesla Forum

Skaarup
Skaarup Mar 4 '14

De af jer der har 16A til 32A omformere, hvor har I fundet dem henne? 

Min tanke er at jeg skal køre rundt med disse stik/omformere:

Fladt (komfur) kraftstik til rød 16A cee her:

http:///...Adaptor-FladCEE-3555

Schuko til blå 16A cee her:

http:///...17&pn=-662381622

Rød 16A forlænger på ca. 10 meter, fra et eller andet sted.

Jeg har bestilt en blå cee fra Tesla, da jeg bestilte bilen. Så blå 16 bliver ikke noget problem at "tanke" fra.

Type 2 skal jeg også have, der tænker jeg at købe den hos evse.dk - den er lidt billigere end clevers - og regner ikke med at skulle bruge Clever i DK alligevel, kun når jeg skal til udlandet. Men hvor meget jeg reelt kommer til at bruge det, ved jeg ikke.

NOELON
NOELON Mar 4 '14

Jeg har fået min gode ven elektrikeren til at lave mine omformere/konverterings kabler. Det eneste jeg mangler er til det flade komfur stik, men det har du nu anvist hvor man kan købe tak for det.

Larsen
Larsen Mar 4 '14
R.Skaarup: Den der blå omformer ledning du har vist fra T.Hansen ser der ikke ud til at være jord på. Det er i hvertfald ikke vist på billedet.
Kiefer
Kiefer Mar 4 '14

@Larsen: Hvorfor mener du der ikke er jord på det blå stik han henviser til?

Jeg synes da det ser fint ud til at stikket er monteret med jord som man nu normalt gør på et Schuko?

/Martin

Larsen
Larsen Mar 4 '14
Hvis man trykker på linket hvor der står 17&pn og ser på T.Hansen billedet, så er er ingen jord på han stikket. Hvis der er jord, skal der være tre ben.
Skaarup
Skaarup Mar 4 '14
Ved schuko stik har væg-delen/hunstikket en jord-pæl der stikker ud, som så passer i det stik fx fra THansen. Vi har ikke mange af den slags stik i DK. Men de er for nyligt blevet godkendt herhjemme (under megen kritik fra elbranchen).
Michael
Michael Mar 4 '14
Hvad er formålet med at købe det schuko til cee blå stik???

Er hanstikket, schuko, ikke magen til et af de stik vi får udleveret med bilen, således at vi med bilens standard stik kan lade i schuko udtag, hvor jord sidder i en skinne i siden? Til dette schuko stik får vi så også udleveret en lille adapter, så stikket også kan bruges i de alm. stik 220 v udtag med 3 ben.
Hookmaker
Hookmaker Mar 5 '14

Var der nogen der købte den Wall-Be transportable 22KW lader og hvordan er erfaringerne til dato?

Hookmaker
Hookmaker Mar 7 '14

Mens X-factor forlyster familien kan man jo lige så godt gribe tang og skruetrækker..;-)

20 m rød CEE 16A forlænger (2,5mm2)

Rød CEE 32A han til rød CEE 16A hun (til mit eget 32A udendørsstik - 6mm2)

Rød CEE 16A hun til blå CEE 16A han (2,5mm2)

Rød CEE 16A hun til 16A gammeldaws 5 polet han (2,5mm2) 

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Mar 7 '14
Skaarup
Skaarup Mar 7 '14
Me2!!
Hookmaker
Hookmaker Mar 7 '14

Og så tror jeg faktisk jeg har bestemt mig for at købe sådan en her:

supergaard
supergaard Mar 8 '14
Jeg har wall-be, eller hvad den hedder, og bruger den til at lade med dagligt.
Ingen problemer overhovedet og smart med indbygget måler, det gør det nemt at få afgiftsrefusionen på strøm bare ens firma ejer den.

Jeg har købt den lille sender til at åbne ladeporten med, for glemte ALTID at åbne inden jeg steg ud :)

Den er praktisk at have med på roadtrips men må indrømme jeg kun har været heldig at finde 32A to gange og det var ret dyrt at få installeret. Reelt kunne jeg nok godt have nøjedes med UMC og et 32A kabel type 2.
KS
KS Mar 8 '14

Har fundet denne som også ser interessant ud - Juice-Booster 22 kwh mobil lader:

http://www.e-driver.net/mobile-ladebox-juice-booster-1/

Renedyhr
Renedyhr Mar 9 '14

Er der nogen som har købt hele tasken, lyder billigt eller hvad?

http://www.e-driver.net/tesla-model-s-1/lade-zubehör/

Hookmaker
Hookmaker Mar 9 '14
Jeg har kigget på den, men synes det lyder lidt pebret, når man nu noget billigere kan flikke de fleste stik sammen. Men læg mærke til at der følger schokolade med til den der gir strøm + en fiske duftevand til din elinstallatør...;-)

Mht. Mobil lader, har jeg besluttet mig for lige at vente, måske bygger jeg min egen som den Brian har bygget.
Hookmaker
Hookmaker Mar 11 '14

Det ku være man skulle købe sig en ordentlig herrelader der rykker - til TMS ejeren der i øvrigt har det hele...;-)

http://nofuel.tabetalt.no/Produkt/chademo-32a-lader#product

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Mar 11 '14
Kiefer
Kiefer Mar 11 '14

Du skal dog være opmærksom på at zerocarbonworld åbenbart er stoppet med at sælge deres controllere til hjemmebyggede ladere. Jeg kan ikke helt se hvor man nu kan købe dem.

Men ellers er der også OpenEVSE som er nogenlunde det samme måske bare en anelse mere nørdet (bygger på en arduino platform)

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Mar 11 '14

Yes det er de, men jeg har fundet delene og talt med Brian Massesson, regner med at bygge lader magen til den han har. Måske vi skulle arrangere en "lader-bygge-aften"..;-) ?

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Mar 11 '14
supergaard
supergaard Mar 11 '14
@hookmaker, det er vist mere universelt og rentabelt så at køre en 32A lader med Type2 stik :)
Hookmaker
Hookmaker Mar 11 '14

Der er tale om en 22KW mobillader "to-go".

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »