@Supergaard: Ah, ok troede du mente byg-selv'en. Den store Mo..F...r kan jeg overhovedet ikke se pointen i og så til 155K (norske) - så skulle jeg hellere have investeret dem i en P+'er...;-)
@Hookmaker: Sådan en aften ville jeg helt klart gerne være med på, meeen er ikke helt sikker på konen vil acceptere jeg kører fra Århus til formålet ;-)
/Martin
Elleres er ABB begyndt at producere nogle standere med både Chademo og CCS stik på 50KW. Kender desværre ikke prisen, men det må da klart nok være det man skal have i indkørslen :-)
Jeg er overbevist om at det ville sætte gang i ungernes saftevandsbod om sommeren...
/Martin
@Hookmaker: Fin ide med en "byg-selv-aften". Jeg kan evt finde lokaler i Hundige Havn hvor der er nok af plads.
@Hookmaker: Jeg er også med på en hjemmebygger og gerne i Hundige.
Jeg har lige et par billedere jeg vil dele med jer. Jeg er ikke speciel stolt af kablet eller mangel på samme til "bilsiden" men jeg mangler lidt kablet med 5x6" + 1x0,5" Så det er lige lidt alternativt pt.
Jeg er selvfølgelig med på en bygge selv aften :-)
Jeg havde et kabel fra clever hvor jeg "lånte" mennekes type 2 stikket. Egentlig ville jeg have afmonteret stikket, der passer ind i Clever's ladere men det er samlet med nogen specielle skruer. Men så ville jeg have haft både stik og kabel :-)
Jeg burde egentlig nok bestille et nyt stik på amazon.de og få samlet mit Clever kabel igen hvis nu jeg fik brug for det.
Laderelæet bestilte jeg hos zerocarbonworld.org De har desværre lukket deres shop nu.
Kassen jeg har brugt er IP65 så den kan tåle vind og vejr.
Laderelæet kostede ca. kr. 1000,- inkl levering
Stumperne til kassen ca. kr. 750,-
Mont. BOX
Tyller 6mm2
DIN Skinne
Kontak 40A
Forskruninger M40
Dertil kommer lidt gummikabel, Mennekes TYPE 2 stik, CEE 32 A
Brian, Super godt - den ser fin nok ud til mig. Jeg har prøvet at lede efter 5x6 +1x0,5 og det findes, men jeg skal bare lige finde et sted hvor man slipper for at købe 1000m!...;-)
Kan laderelæet indstilles til forskellige Amp? - ellers så findes der ét der kan.
Tænker at vi lige får et par tilbagemeldinger på hvor mange der vil være interesserede, - så er det da en god idé med en byggedag :-)
Super, og jeg har fundet en anden producent, men jeg har sat en god ven indenfor el entrepernør branchen til lige at snuse markedet. MEN hvis det kun kan købes i 50 m, så er der jo til ca. 10-13 mand, så det bliver ikke noget problem. Det kan vel ikke koste mere end 60-100 kr pr. m.
Andre der har købt 5x6 +1x0,5 allerede og som kan kaste lys over et godt sted at købe, så kom frit frem?...;-)
Fandt en pris på kablet i Italien - 515 euro for en rulle med 50 meter - små 4000 kr.
Prøver at skrive til Ratio om de sælger hele ruller og hvad prisen i fald skal være. Har i forvejen et kabel - 8 meter - fra Ratio, og kabelkvaliteten er lækker..
@Larsen: Uanset dobbeltalder kan du ikke lade med mere end 11KW uden at der er en ladeboks der "snakker" med Teslaen.
Du kan vælge en væghængt ladeboks som ikke kommer med på ferie til typisk 5-15.000 kr (22KW) med eller uden abonnement, eller du kan vælge en mobilladebox, - der findes et par stykker som f.eks. Walb-e ToGo, som du kan bruge hjemme og tage med ud, og sådan en vil vi bygge selv. Brian har allerede bygget en, og det er nemt, vi leder bare lige efter stumperne og kablet..;-)
Nu er jeg jo ikke el-faglært, men styreenheden i laderen snakker med MS ladeenhed og får informationer fra denne vedr. batteriets kapacitet. Når ladningen er ved at nå kapaciteten på 100% (ved ca. 80%) skal ladningen begynde at trappe ned, ellers skades batteriet - der sker en balancering.
Har lige set at "Dansk elbl support" (www.elbilsupport.dk) er dansk distributør af ratio.nl's produkter i DK, måske de kan sælge kablet i kortere længder end 50m?
/Martin
@hookmaker: Jeg kunne også være intereseret i en selvbygger version og deltager gerne i et bygge arangement i Hundige eller andet sted i stor København.
Jeg er ved at få lavet min hjemmebygget færdig regner med at modtage relæ med posten en af dagene i denne uge, og skal så bare have fundet en passende kasse til "dimserne"
Prøv evt. lige at se på det tyske forum for Tesla: http://tff-forum.de/viewtopic.php?f=55&t=1821
Den ser godt nok lækker ud med den lille størrelse. Ægrer mig lidt over nu at jeg ikke så det lidt tidligere sp ville jeg nok have haft købt stik magen til dette så den bare havde en Type2 indgang i stedet for at have type2 kablet fastmonteret.
Ellers er resten af inventaret magen til det jeg har anskaffet.
/Martin
@Kiefer: Ja, det vil jo klart reducere antallet af ledninger man skal køre rundt med, hvis man genbruger den ene.