Loading...
dk

Oversigt over ladestik og ladeudstyr | Tesla Forum

brianmassesson
brianmassesson Mar 18 '14

Jeg har talt med New Eletric i Holland, der er ingen problemer i at købe Mainpine relæet 400V 32A. De sælger dem for ca. 89€ pr. stk.

Jeg bestiller nok en til min garage så jeg får en fast lader med 32A.

Sig endelig til hvis andre er interesseret så kan vi få dem sendt samlet!

Larsen
Larsen Mar 18 '14

@brianmassesson, Jeg vil meget gerne have ét med, og skal selvfølgelig nok betale fragten også fra dig til mig.

KS
KS Mar 18 '14

@brianmasseson

Også til mig :-) Send evt. kontonummer i PM og jeg skal overføre herfor. Skal vi fastlægge en dag - og lave en indkøbsliste til dagen?

NOELON
NOELON Mar 18 '14

Jeg er også med! Jeg har ikke helt overblik over de andre dele, men det vil jo være en fordel hvis vi kan lave en fælles indkøbsliste og så evt. delegere. Jeg overfører gerne på forhånd.

Hookmaker
Hookmaker Mar 18 '14

Ditto herfra, bestiller 2 stk. Sender gerne via feks. mobile pay. Skal  jeg bestille en rulle kabel og nogle pistolhåndtag med det samme?..;-)  

brianmassesson
brianmassesson Mar 18 '14

Her er de dele som jeg kan se vi har brug for udover EVSE modulet.

Monteringskasse (Den første jeg fik var noget større end nuværende)
Pris kr. 195,-
DIN skinne
Pris kr. 26,25
Relæ (Styret af EVSE modulet)
Pris kr. 288,-
Div. skruer samt jordforbindelse i monteringskasse
Pris ca. kr. 40,-
2 Forskruninger M40
Pris kr. 42,-
15 stk. Tyller (til montering på 6mm2 kabler til bedre forbindelser)
Pris kr. 20,-
Ialt ca. kr. 611,-
Div. kabler, CEE stik, samt Mennekes Type 2 stik går jeg udfra folk selv finder en løsning på.
+EVSE modul fra Holland 89€
Kan jo gøres med både Mennekes Type 2 stik monteret eller med Mennekes Type 2 hun stik - og dermed bruge sit Type 2 til Type 2 kabel.

Hvis i ønsker at deltage, send mig en PM på hvad i vil deltage i. Evt. kun EVSE modul, eller samtlige dele som jeg har listet her, og som jeg har brugt og derfor ved virker med Mainpine EVSE modul.

Da jeg bestilte delene sidst var det levering fra dag til dag, jeg forventer stadig det er sådan.
Vi kan overføre via mobilepay eller alm. kontooverførsel...

Raymond
Raymond Mar 19 '14

Hej Brian,

Jeg er også med på hele pakken.

Larsen
Larsen Mar 19 '14
Jeg er også all-in på "pakken"
rms
rms Mar 19 '14
Citat fra Michael Hej Rms
Hvor har du skaffet de blaa adaptere?

Brennenstuhl Rejse Strøm Adaptere (150 Lande Version) 

Det eneste sæt jeg har set med jord, fandt dem på Gamebits: http://www.gamebits.dk/...e-stroem-10901p.html

Fylder og vejer ingenting i forhold til det andet i mit rejsekit ;-)

Flemming
Flemming Mar 19 '14
Bauhaus i Tyskland har et adaptersæt med jord til alle de stiktyper som findes i Europa.
Jeg købte et sæt i lørdag og prisen var 18 euro og er godkendt til 13 amp.
brianmassesson
brianmassesson Mar 20 '14

Hookermaker har fundet kabel med 5 leder + 0,5 styrekabel. Vi kan købe 25 meter som vi så kan dele til vores ladeløsning. ca. pris for 25 meter kr. 2400,- inkl. moms.

Jeg vil gerne tage 5 meter men vi skal være et par stykker så det giver menig at købe 25 meter. Derudover skal man selvfølgelig have Mennekes TYPE 2 stikket til bilen. Kan købes på www.amazon.de til ca. 100€. Giver det mening?

FrederikC
FrederikC Mar 20 '14

Er det ikke bedre at finde en type2 stik som kan bygges ind i kassen? så kan man bruge det type2-type2 kabel som man i forvejen har i bilen. Det må da kunne spare jeg for nogle penge.

brianmassesson
brianmassesson Mar 20 '14

For mig er det væsentlig bedre at de kabler jeg skal bruge er fast monteret på kassen, så jeg ikke skal rende rundt og sætte forlænger CEE stik og derefter mit Type 2 kabel til efterfølgende.

Men det er helt klart smag og behag, Der er fordele ved begge løsninger. Mennekes hunstik til montering i kasse kan også købes på www.amazon.de - Gør det der de bedst for dig - og vind en bamse ;-)

Bianco
Bianco Mar 20 '14

Jeg vil også foretrække fastmonteret kabel. Så glemmer du det ikke hos moster Oda :-)

Larsen
Larsen Mar 21 '14
@brianmassesson, jeg vil gerne have 3 meter kabel med, men er der ikke flere der vil være med, så må vi ligeligt dele de 25 meter mellem os der vil være med. Kablet kan jo også bruges som et almindeligt, dog lidt dyrt 5x6 kabel. Jeg vil bruge kassen hjemme, og kun bruge det fra Tesla medfølgende kabel andre steder. Mit CEE udtag sidder en meter i lige linie fra ladeporten, når bilen er parkeret i garagen, så det vil passe fint med et kort kabel. Jeg har 50 Amp. hovedsikringer i huset, så jeg kan godt klare 32 amp. til bilen selvom jordvarme anlægget også kan finde på at tage en del ampere når det er koldt.
Forummets indlæg er redigeret af Larsen Mar 22 '14
Raymond
Raymond Mar 22 '14

@Brian, jeg er selvfølgelig med på at dele kabel, skal vi ikke også være fælles om indkøb Mennekes stik?

brianmassesson
brianmassesson Mar 22 '14
@Raymond, synes jeg er en super idé. Hookmaker var forbi mig i formiddags, ud over at det var super hyggeligt, talte vi faktisk også om at bestille stik hvis folk er interesseret. Jeg regner med at skrive rundt i løbet af i morgen så vi får styr på bestillingerne og kan komme videre med projektet. Vi må jo finde en aften hvor vi kan stikke hovederne sammen og få skruet ladeboksen sammen. Det kunne sagtens være hos mig i Farum.
Hookmaker
Hookmaker Mar 22 '14

@Brian, yes super at jet måtte kigge forbi, men nu er der bare en ting mere som jeg også MÅ have: sådan en garage som din med epoxygulv: TESLA STYLE!...;-)

KS
KS Mar 22 '14

@Brian:

Jeg er på det hele - og kan godt arrangere lån af lokaler i sejlklubben i Hundige. Evt også lidt sandwich eller lignende samt lidt til halsen - kun lidt - så i stadigvæk kan komme hjem..

Pedro
Pedro Mar 27 '14
Jeg er interesseret i kabel og type 2 stik. Bliver der lavet fælles indkøb?
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »