Loading...
dk

Forskningsprojekt | Tesla Forum

TwoChops
TwoChops Apr 1 '15
Done!
kajakaj
kajakaj Apr 1 '15
mange andre forhold end lønindkomst spiller ind på valg af bil. Kørselsgodtgørelse, opsparing og formueindtægter kan have lige så stor betydning, så vi også kan have glæde af denne fantastiske bil og idealisme- vi har ventet og troet på elbilens fremtid i over 10 år
Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Apr 1 '15
NOELON
NOELON Apr 1 '15

Kajakaj: Totalt rigtigt. En sådan 'undersøgelse' giver jeg heller ikke så meget for - og har heller ikke svaret! Jeg har startet mit Tesla eventyr på rent idealistisk fundament og det handler slet ikke om økonomiske og branding forhold.

Kiefer
Kiefer Apr 1 '15

Jeres kommentarer underbygger egentlig meget godt min påstand omkring mangfoldigheden her på forum :-)

/Martin

JF
JF Apr 1 '15

Done. Lidt søgt, hvis der udelukkende søges deltagere herinde fra.

Syntes der i spørgeskemaet manglede valgmuligheden: "Impulskøb" ;-) Jeg var slet ikke i markedet for at købe ny bil, men fik ved en tilfældighed mulighed for at prøve en TMS, hvilket resulterede i et impulskøb ca. 6 timer efter prøveturen.

/JF

DerHansi
DerHansi Apr 2 '15

Simpelt regnestykke : 300.000 i indkomst giver ca 200.000 netto. En bil til 1 mDKK kræver 125 tDKK i afdrag. Der er godt nok ik' meget tilbage til mad/husleje og andre fornødenheder. Kiefer : du boede vel så også hjemme endnu ? ellers vil jeg da meget gerne se tilbagebetalingsplan/økonomi. Corydon kunne sikkert også godt tænke sig at lure finten af :-). Kajakaj : husstandsindkomst omfatter selvfølgelig også aktie/kapitalindkomst. Der findes jo også en del velpostrede pensionister, uden høj husstandsindskomst :-). Men generelt holder valgmulighederne, vedr. indkomst, bare ikke, givet prislejet på de pågældende biler. Selvfølgelig spiller andre faktorer ind når Tesla skal vælges, herunder en grøn tilgang. Det er bare ikke helt nok hvis ikke man har nok tilgang til "de grønne" :-)

Forummets indlæg er redigeret af DerHansi Apr 2 '15
Hookmaker
Hookmaker Apr 2 '15
Hallo drenge! Vi har et fantastisk forum herinde hvor Tesla ejere, kommende ejere og andre interesserede normalt får masser af info og gode svar på de spørgsmål de har. Nu er der en ung mand der som en del af hans bachelor sætter en undersøgelse op efter de kriterier og den metode han selv har valgt. Interessant at der er nogen der ønsker at medvirke, men der går ikke lang tid før der går jysk markedsstemning i den.
Svar på undersøgelsen hvis i ønsker at medvirke eller lad være, - overlad det dog til den unge mand, hans vejleder og hans censor at vurdere metoden, det er da det han skal lære af.
Tolle
Tolle Apr 2 '15

Hej Teslaforum

Jeg er beæret over al den feedback jeg har fået fra jer. Der er mange diskussioner på dette forum, som jeg kan inddrage i min afhandling.
Min teori, der også er udgangspunkt for mit spørgeskema, er udarbejdet af David Aaker fra midt 1990'erne. Undersøgelsen tager udgangspunkt i 4 overordnede elementer som; brand loyalitet, brand awareness, brand associations og slutteligt perceived quality. 

Mht. det meget diskuterede emne; indkomst. Ifølge Danmarks Statistik tjener gennemsnitsdanskeren 292.200 kr. hvorfor mit interval ligger omkring dette tal. Der er også mange besvarere af spørgeskemaet, som ikke ejer en Tesla, hvorfor en grov inddeling af under -, over - eller normal indkomst er anvendt. En yderligere differentiering af besvarere med høj indkomst er ikke relevant for min teori.

Jeg håber meget at I vil fortsætte diskussionen på dette forum, og hvis I har nogle spørgsmål til opgaven eller spørgeskemaet, er I meget velkomne til at skrive til min email: tolstrup5@hotmail.com

God påske
Christian Tolstrup

MT
MT Apr 2 '15

Fik min P85D for 1 uge siden. Jeg har fulgt Teslaforum intenst de seneste måneder efter min bestilling af bilen primo december 2014. Dette er første indlæg, men jeg er af den overbevisning, at forskningsprojektet bør støttes også af Tesla ejere - derfor er spørgeskemaet netop udfyldt: Done / MT

TwoChops
TwoChops Apr 2 '15
Vel talt Hook! Enig!
Empty
Empty Apr 2 '15

Helt enig med Hook...... og udfyldt.

Kiefer
Kiefer Apr 2 '15

Hookmaker: Hvis man vælger at poste en undersøgelse i et debatforum, skal man også være klar på, at undersøgelsen og ikke mindst spørgsmålene vil blive diskuteret, fortolket og misfortolket ;-)

Jeg er da overbevist om at, uanset diskussionerne er der da nok mange af os der stadig besvarer spørgeskemaet, men derfor kan vi jo sagtens diskutere metode og spørgsmål.

/Martin

Raymond
Raymond Apr 2 '15

Enig med både Hook og Kiefer!

Fin undersøgelse, men en del dumme/irrelevante/uigennemtænkte spørgsmål.

DerHansi
DerHansi Apr 2 '15

Kiefer +1, knægten skal sgu da hærdes ;-), men et sympatisk træk af Hook at gå i grandpa-mode, vi andre kan vel godt mundhugges lidt uden at studenten behøver at føle sig "kørt over" :-D

Sider: « 1 2