Loading...
dk

Vinterpakke | Tesla Forum

sorbra
sorbra Dec 29 '13

Synes I at vinterpakken pengene værd? Jeg har aldrig tidligere savnet opvarmede vinduesviskere, opvarmet sprinklervæske, eller varme i bagsædet...

Er det noget jeg vil savne i en Tesla uden vinterpakke?

Selvom de 5700 kr virker som småpenge i det store billede, så synes jeg alligevel ikke at jeg vil betale for noget jeg ikke har brug for :).

kajakaj
kajakaj Dec 29 '13

Vi har fravalgt vinterpakken, da vores største kørselsbehov ligger i sommerhalvåret. Varme i bagsædet har vi ikke brug for - har meget sjældent passagerer med. Vi har nok alle prøvet at sprinklervæsken fryser på ruden og der sidder is på vinduesviskerne, men med Teslaen er der jo mulighed for at komme ud til en forvarmet bil, så man ikke skal skrabe is og døje med frosne viskere. Hellere bruge lidt el på en varm kabine end på en vinterpakke.

Bjarni
Bjarni Dec 29 '13

Jeg har vinterpakken men er i princippet enig med kajakaj. Det er svært at sige noget fornuftigt om i praksis fordi vinteren har været så mild. Derfor har jeg på intet tidspunkt brugt varme i bagsæderne eller opvarmet vinduesviskerne. De fleste gange forvarmer jeg bilen fra min mobil og derfor er det også sjældent jeg bruger varmen i forsæderne.

Hvis man gerne vil spare lidt på bilens pris kan man sikkert godt undvære vinterpakken. Omvendt kommer der sikkert også nogle hårde vintre i bilens levetid. Hvis levetiden er 15 år så koster hver vinter ca. 380 kroner for de her features.

sorbra
sorbra Dec 29 '13

Jeg er helt enig med jer begge. Mht. sprinklervæske der fryser på ruden, så forestiller jeg mig at det primært skyldes at forruden er kold, og at opvarmede viskere derfor næppe afhjælper det problem. Det gør til gengæld at varme bilen op på forhånd. Så jeg tror jeg fravælger vinterpakken.

Raymond
Raymond Dec 29 '13

Jeg har vinterpakke og ville ikke undvære den - familien er glade for varmen i bagsædet og alene af den grund.

Niels
Niels Dec 30 '13

samme her, er udelukkende købt for at få varme i bagsæder. Lige som det er 'nice' til voksne er det, det også til børn bagved. Hvis bagsæder sjældent bruges ville jeg spare vinter pakken.

muller
muller Dec 30 '13

Vi droppede også vinterpakken. Kostede den ikke 10.000 kr. i gamle dage? For 5.700 kr. havde vi måske overvejet det, men vi har altid haft børnesæder monteret ovenpå sæderne, så vi brugte aldrig varmen i bagsæderne vores forrige bil. Men hvis man ofte har bagsædepassagerer som kan benytte sædevarmen, så er det nok en fin ide. Et af tippene fra Tesla er jo at bruge sædevarme i stedet for kabinevarme. Og det er jo lidt svært hvis det ikke er alle i bilen som har den mulighed :-)

Kiefer
Kiefer Dec 30 '13

Hej.

 

Har også fravalgt vinterpakken, har opvarmet spinklervæske i min MB, men det er jo lidt ligegyldigt når bilen står i garage og når det endelig er meget koldt er forruden også kold og så fryser væsken på selve ruden alligevel...

 

Vi har børnesøder til at stå på bagsæderne så der vil varme i sædet alligevel ikke gøre nogen forskel, og når ungerne skal ud af børnestolene skal de jo sidde på små sæder til børn, så der går nok en 10-12 år inden der rent faktisk er nogen der kommer til at sidde på de sæder regelmæssigt, og til den tid er bilen nok ikke i mine hænder alligevel ;-)

 

/Martin

TwoChops
TwoChops Jan 12 '14

Har bestilt min P85 med vinterpakken. Ikke mindst pga. varmen i bagsæderne. Mine 3 piger glæder sig alle til at få bilen, men da jeg fortalte, at der er varme i sæderne bagi, gik de da helt amok.

/Jeppe.

TheMark
TheMark Jan 22 '14

ja det bliver spænden om de kan opfører sig ordenligt eller får de varme ende stykkerne 

:-)

Niels
Niels Jan 25 '14

ifølge norske forums, så er forruden svær at holde snefri når det virkelig sner(norsk snevjer er nok lidt voldsommere end i dk) der er lidt forskellige meninger om vinterpakken gør en forskel. Det er i hverfald korrekt at varmetråde er for at undgå viskerne fryser fast inden de starter, de har nok kun en mindre effekt når først de køre.

Vælg dem primært hvis der er behov for sædevarme på bagsæderne.

Forummets indlæg er redigeret af Niels Jan 25 '14
Hookmaker
Hookmaker Mar 25 '14

Jeg har de sidste par dage hvor der har været frost lagt mærke til at min bagrude elvarme først kommer igang efter en 15-20 minuter. Hmmm, er der nogen der har samme issue?  - Jeg kører forbi Tesla i næste uge så de kan kigge på det - de havde ikke hørt dette problem nævnt før.

Raymond
Raymond Mar 25 '14

@Henrik, køb dig en carport ;-), eller allerhelst en garage(jeg er kun en lillesmule misundelig overfor dem som har :-))

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Mar 25 '14
Hookmaker
Hookmaker Mar 25 '14

Ja tak Raymond, men jeg har brugt hver en cent på denne her slæde - så det bliver ikke lige nu...;-)

 

Bluecoffee
Bluecoffee Mar 25 '14
Jeg har vinterpakken, og sædevarmen i bagsæderne har bestemt været et hit denne vinter. Til gengæld er der ikke meget ved varmen i forruden. Vi var jo i Norge i vinterferien (se anden tråd om vores uforglemmelige oplevelser), og det sneede jævnt hen hele ugen. Sneen satte sig fast i store klumper på viskerne. Varme eller ej.
Jgilberg
Jgilberg May 10 '14

Jeg bor i Norge, og da jeg bestilte bilen sommeren 2013 kostet vinterpakken 9.000,-. Jeg fravalgte vinterpakken da jeg tænkte at det var unødvendig siden appen sørger for enkel forvarming. Nå har jeg kjørt bilen siden december og har opplevet -30 grader uden en eneste gang at have savnet vinterpakken.

Bilen varmes til 23 grader før jeg har fået sko på, og da er det ikke behov for glødetråder til rompetten. Varmetråden i foruden er en lille stribe som dækker akkurat der viskeren ligger mod ruden, men det er det "første" sted som tiner når man tænder for varmen med appen. Du vil også oplæve psykisk at alt hvad der trækker "ekstra" strøm er fy fy :-))))

Det er absolutt ingen behov for vinterpakke, selv ikke i Norge. 

Prisen på vinterpakken blev i efteråret nedsat til 4.800,-, men selv i dag havde jeg "sprunget" over.

 

Forummets indlæg er redigeret af Jgilberg May 10 '14
DerHansi
DerHansi May 10 '14

@gilberg : roger that. Man bliver faktisk en del miljøaktivistisk af at køre Tesla (nærig med strømmen - man mindes hele tiden om sin adfærd:-))Pakken giver ingen mening, måske bortset fra Alaska

Der Hansi

FrederikC
FrederikC May 11 '14

Jeg har valgt vinterpakken af 2 årsager, 1 varmen i bagsæderne, også opvarmet sprinklervæske. Sprinklervæske varme har jeg i min VW idag, den temperatur som væsken har gør at chancen for at det fryser på ruden er mindre.

 

Om det er pengene værd, og noget jeg bare bilder mig selv ind... måske...

Hookmaker
Hookmaker May 11 '14

Ja, men opvarmning af sæder sluger noget mindre strøm end ved at bruge aircon til opvarmning..;-)

FrederikC
FrederikC May 11 '14

Ja, men det bliver passagerne jo ikke varme i røven af ;o)

Sider: 1 2 »