Loading...
dk

Teslamotors er nede pga. vedligehold... mon vi ser specs og varianter? | Tesla Forum

NielsHP
NielsHP Apr 8 '15

@SithFury:
Tesla har nu en track record med, at hvis der er tvivl om, hvad der skal leveres, så leverer de typisk for meget (det er også en god ide, det koster dem mindre end det koster os, og de får en masse goodwill, som de pt har rigtig meget brug for).

Jeg gætter på at alle 85Derne har 428 HK. Det koster dem nemlig sandsynligvis slet ikke noget (firmwarebestemt alene, under forudsætning af, at der kun er een hardwareversion af 85D).

Forummets indlæg er redigeret af NielsHP Apr 8 '15
Hookmaker
Hookmaker Apr 8 '15

@Frederik og Matthias, +1! 

Det er efterhånden ved at gå lidt over gevind, og bestemt ikke god kundepleje. De skulle se at få brugt deres energi på kommende bilmodeller SAMT ikke mindst at få implementeret det de har lovet i de eksisterende betalte og udleverede biler!

SQLCPH
SQLCPH Apr 8 '15
Damn. Dér blev min S60 leveret i dec 14 lige pludselig et nærmest værdiløst samlerobjekt :-0 nå men det er prisen for at være et fedtsyl ;-) for 20.000 mere havde jeg i dag fået 10kwh mere plus Dual motor. Det havde jeg nok valgt. Men jeg tænker om jeg ikke rent faktisk HAR et 70 kWh batteri i min S60. Comeback Henrik argumenterede for at s60 må have et batteri større end 60 kWh pga ladespændingen. Må høre Tesla om jeg kan opgradere til 70kwh post delevery.
Hookmaker
Hookmaker Apr 8 '15

Surt at se at det gode kurvelys samt de belyste håndtag nu ligger i interiørpakken til 40K! DE 2 ting er jeg super glade for - tågelyset er da også fedt men det kunne jeg undvære. Lækkert med en obsidiansort og en "champagne" farvet - nam nam farver! 

Comeback
Comeback Apr 8 '15

Der er 75kWh på vores S60 spørgsmålet er om de vil åbne for de de sidste

jeg skal derud på fredag og snakke med dem.

EVfan
EVfan Apr 8 '15

Specifikationer siger nu bedre 0-100 for P85D. Nyt er også flere måder at opgive ydelsen på motorerne. Nu også selvparkerende.

Det ikke kedeligt at være nuværende eller kommende ejer.

/Jens

Maho
Maho Apr 8 '15
Husk på at det er en computer på 4 hjul vi har købt, og sådan en udvikler sig altså stærkt. Hvor langt tid gik der sidst i købte en computer til den ikke var nyeste og hurtigste model på markedet? Min brune P85 var udgået i både farve og model inden den blev leveret, til gengæld fik jeg autopilot hardware med u/b... Og jeg har ingen kvaler :-)
gw
gw Apr 8 '15
Enig med maho. Det går stærkt. Jeg hepper på team Tesla og håber de får flere kunder, så deres forretning kan overleve og vores garanti på bilerne holder. Og selvom jeg kan se min helt nye S85 er ved at være old School, så glædes jeg hver dag jeg sætter mig i den. Idag faktisk blot for at køre en tur :). Og også dejligt at kunne give et Tesla vink til jer ude på vejene.
SQLCPH
SQLCPH Apr 8 '15
Jeg har tænkt lidt over afskeden med S60 og ankomst af den nye 70D og jeg kan stadig ikke forstå den helt. Det er selv i dk åbenlyst at s60 ikke solgte særlig godt. Det kan skyldes flere ting såsom prisen (hvis folk ikke har budget til en S60) eller at folk simpelthen ikke ønsker den kortere rækkevidde. Der må efter min mening fortsat være behov for en billigere model S men måske er lanceringen af 70 kWh blot starten på længere rækkevidde til model S (85 bliver til 100) og samtidig forbereder Tesla præsentation af model 3 med lidt mindre rækkevidde end model S70D.

Hvis man som jeg er glad for elektrisk bagklap, kurvelys mm så bliver det en dyr omgang nu....
nicom
nicom Apr 8 '15
Jeg har købt min bil vel vidende at i nær fremtid findes en tesla der vil være både billigere og bedre. Sådan er det bare. Det ærgrer mig lidt (meget) at der sker så mange ændringer i udstyrs pakker. Især det at Next.generation bagsæde har været inde /ude alt for mange gange. Disse handlinger virker for mig noget amatøragtig. Dog mener jeg at Tesla kan se kunden i øjnene da den aftale der er indgået bliver overholdt og nogle gange overgået da eksempel autopilot blev indført.
nicom
nicom Apr 8 '15
Det vil ikke overraske mig at hvis kapacitet på fabrikken overgår efterspørgsel at en billigere baghjulstrukken 70er bliver introduceret med de nye små motore (226hk)..... vi får ses
Kiefer
Kiefer Apr 8 '15

Hold da op, hvis jeg i dag skal konfigurere en S85 med nogenlunde de samme specs som dem jeg har i min i dag, så går vi fra 718K til næsten 800K. Den elektriske bagklap er godt nok blevet en anelse pebret.

/Martin

Klaus_
Klaus_ Apr 8 '15

Jeg har også lige lavet min igen, går fra 760k til 773k. 

Forskellene: Sparer 8000 kr ved at få de gamle bagsæder, tvinges i stedet til at betale 8000 kr for lys alcantara himmel (pga. de nye pakker). Så det går lige op.

Så selvom jeg betalte 20k for panorama tag, som kun koster 12k nu, er jeg egentlig OK tilfreds med at have bestilt for nogle uger siden.

Claus8930
Claus8930 Apr 8 '15

Må indrømme at jeg tror P85D bliver meget svær at sælge fremadrettet. En merpris på 160.000 kr. for at komme 1,3 sekund hurtigere fra 0-100 km/t er eneste grund til at betale denne merpris.

Tror ikke mange er villige til det!

Er der nogle der kan kaste lys over Jens7700 indlæg, hvor 85D er oplyst til 428 HK, men 522 HK ydeevne. 261 HK for og bag? Synes ikke det giver mening!

EVfan
EVfan Apr 8 '15

@Claus8930, jeg lavede lige samme regnestykke.. men må alligevel indrømme at jeg nyder bilen og ville foretrække de valgmuligheder der var, da jeg bestilte bilen.

/Jens

JL
JL Apr 8 '15
@Claus8930: Jeg synes det er endnu mere underligt at 70D også står til den samme ydeevne som 85D, altså 522, men 'kun' 334 HK... Gad godt at vide om det bare er softwaren der bestemmer hvor meget der bliver lukket op for?
Comeback
Comeback Apr 8 '15

Det er batteriet der sætter begrænsningen tror jeg, da 70D batteriet max V er ca. 350V hvor 85D er ca. 400V.

Sider: « 1 2