Loading...
dk

Opladning ved Clever | Tesla Forum

Bjarni
Bjarni Jan 2 '14

Jeg har købt et type-2 ladekabel ved Clever + et ladekort med 0 kr. abn. Jeg tænker det er noget jeg vil bruge som fast backup i min bil samt ved køreture hvor en SuperCharger ikke er indenfor rækkevidde.

Servicen ved Clever har været over alt forventning. De har virkelig gode medarbejdere.

Jeg har prøvet det en enkelt gang ved FDM i Lyngby. Det fungerede rigtig godt. Eneste men er at jeg kun kunne lade med 26A ud af de 32A. Clever siger de er bekendt med Tesla ved seneste opdatering har sat det maskimale træk ned fra 32A til 26A. Passer det? Nogen med 32A hjemmelader der kun kan få 26A ladehastighed?

Dertil fik jeg kun 6 kW ud af standeren. Jeg var jo blevet sat i udsigt at der kunne lades med 22 kW. Nu har jeg kun prøvet den her ene gang og derfor kan jeg bare have været uheldig. Men man skal jo helst kunne stole på det ikke tager 4 gange så lang tid at lade som man havde troet.

Er der andre som har prøvet at lade hos Clever og hvad er jeres erfaring?

homer
homer Jan 2 '14
Den er godt nok ift Tesla's sidste Update til bilen at den begrænser max ladehastighed.
Skulle dog rettes her til næste opdatering.
Raymond
Raymond Jan 2 '14

"~~Dertil fik jeg kun 6 kW ud af standeren. Jeg var jo blevet sat i udsigt at der kunne lades med 22 kW"

Du har ladet med 26A, så kan du ikke have fået kun 6kw. Jeg er sikker på, at det er pr. fase, så det i alt er 18kw,

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Jan 2 '14
Raymond
Raymond Jan 2 '14

...fortsat.

Denne fejl har også VisibleTesla, den viser også kun pr. fase -Det må være fordi der kun er én fase i USA.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Jan 2 '14
NOELON
NOELON Jan 2 '14

Samme fejl har APP. Den viser godt nok at der er 3 faser, men på en Standard Universal tilslutning med 3x16 Amp viser den også kun 4Kw. Var fornyligt i Norge hvor jeg chargede på en 1 fase 7,8 Kw (32 Amp) her viste både bil og App 26 Amp og 6Kw. Så det er sikkert rigtigt at der er begrænset til 26 Amp, men samtidig beregnes der kun udfra 1 fase. Den beregnede km tilvækst er dog ca 60 Km. 

Kiefer
Kiefer Jan 2 '14

Hvis man ser på VisibleTesla version 0.25.0.1 ser det ud til at det er noget programmøren har forsøgt at adressere for de europæiske biler, siden jeg endnu ikke har fået min bil :-/ kan jeg ikke teste om han bruger den værdi han udlæser til også at gange ladningen op med de 3 faser. Burde vel i princippet være relativt simpelt at lave.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jan 3 '14
Kiefer
Kiefer Jan 2 '14

Nå, kiggede lige i kildekoden, han sætter kun værdien 3:

"

if (charge.state.chargerPhases == 3)

actualCurrent.setName("Current \u2462");

else

actualCurrent.setName("Current");

"

Men det ser ikke ud til at han på nuværende tidspunkt bruger værdien til andet end at vise man lader med 3 faser.   /Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jan 2 '14
KS
KS Jan 3 '14

0.25.02 er frigivet. Viser 3 faser og korrekt A trukket.

NOELON
NOELON Jan 3 '14

Ja i 0.25.02 vises der 3 faser og korrekt A, men ikke korrekt Kw

Kiefer
Kiefer Jan 3 '14

Det er vel egentlig en bug i Teslas software, man kan jo sagtens argumentere for at VisibleTesla ikke skal gøre noget ved det, men i stedet burde det fejlmeldes til Tesla. Hvis VisibleTesla adresserer problemet og ganger op med 3 når den ser 3 faser vil det jo se helt forkert ud når Tesla får løst deres fejl...

/Martin

NOELON
NOELON Jan 3 '14

Hej Martin, Helt enig. Det er jo samme info i både VisibleTesla og i deres App.

Raymond
Raymond Jan 3 '14

Man kan kommunikere med udvikleren af VisibleTesla her:

http:///...-VisibleTesla/page64

Raymond
Raymond Jan 5 '14

Jeg oplader på 2 forskellige lokationer, begge 3 faser og 16A. Men min Tesla oplader kun med 13A - jeg troede at Tesla havde sat en begrænsning på, både på 16A og på 32A, med da jeg talte med flere af Jer på Kirstinehøj, angav I at I ladede med fulde 16A. Kan nogen komme med en forklaring på, at jeg kun lader med 13A?

JS
JS Jan 5 '14
Det tyder på at begrænsningen er pr lader. Hvis bilen kun har en lader da er grænsen 13A, hvis du har 2 lader er den 26A.
Så hvis bilen har to lader og du lader ved et 16A stik vil du ikke opleve nogen begrænsning.
Bluecoffee
Bluecoffee Jan 5 '14
2ting: @Raymond: Jeg var ude for det samme mellem jul og nytår, og jeg fandt ud af, at den ene af de tre sikringer på gruppen var gået. Kunne det være det?
@Bjarni: jeg købte også et kabel hos Clever, der ladede meget lidt ifht. det forventede. Nu har det vist sig, at kablet var forkert (1 fase), selv om det skulle have været til 3 faser, og firmaet sender et nyt kabel.
NOELON
NOELON Jan 5 '14

@Raymond. Er du sikker på at du ikke har sat 13 Amp i selve bilen? Jeg har lige sat min til at lade og den lader med 16 A, 55,8 km Charge Rate (men stadig kun 4 Kw Charger Power - som jo er en fejl i formodentlig bilens firmware, da det fremgar i både bilen i Tesla's App og VissibleTesla).

Hvilken firmware version har du? Min er 5.8 Build 1.49.30. 

Raymond
Raymond Jan 5 '14

Ja, jeg er helt sikker på, at jeg ikke har sat begrænsning på - jeg har tvært imod prøvet at skrue op til 16A flere gange, den vender bare tilbage til 13A

NOELON
NOELON Jan 5 '14

Og hvad med din firmware version? Hvis det er den samme så hælder jeg da til at det er eksternt - dvs. at få set den elektriske installation igennem....

Raymond
Raymond Jan 5 '14

@Carl,

Jeg kunne jo også lige køre forbi dig og prøve din installation ;-)

Raymond

NOELON
NOELON Jan 6 '14

Hej Raymod,

Det er du velkommen til. Jeg er hjemme i eftermiddag og aften. Giv mig et ring på 31410560 når det passer dig.

/Carl

Sider: 1 2 »