Loading...
dk

Opladning ved Clever | Tesla Forum

muller
muller Jan 6 '14

@Raymond: jeg har samme begrænsning. Min bil har enkeltlader, og lader kun med 13A fra en 3-faset 16A installation. Jeg har forstået det som en midlertidig begrænsning i Tesla's software. Men det er da muligt at biler med dobbeltlader godt kan trække 16A med den nuværende software, det skal jeg ikke gøre mig klog på. Men vi kan da lave en empirisk undersøgelse...

NOELON
NOELON Jan 6 '14

@muller: Kom til at tænke på om det har noget at gøre med at min installation faktisk er en 3x32 Amp installation, men med en rød 16 Amp CEE og bruger derfor standard kablet der er begrænset til 16 Amp. Det kan vi jo teste i praksis. Jeg har tilbudt Raymond at han kan komme forbi og prøve hos mig. Han kunne ikke idag, men vi prøver senere på ugen. 

LarsR
LarsR Jan 6 '14

Mht 13 vs. 16 Amp tror jeg, at det er det der henvises til, når man læser release notes. Laderen måler på kvaliteten af forbindelsen og skruer 25 pct. ned for ladestyrken hvis den ikke er optimal.

Dobbeltlader gør ingen forskel, da der jo skrues ned for at beskytte el installationen.

Forummets indlæg er redigeret af LarsR Jan 6 '14
KS
KS Jan 7 '14

Spørgsmål - de der lader med fuld power - har i opdateret til den seneste software i bilen - eller hvad er jeres version?

Tryk på T'et i displayet for at se versionen?

Selv har jeg oplevet at den på 5.5 ladede med fuld kraft, hvorefter opdateringen til 5.6 nedsatte styrken til kun 13A i displayet (men reelt kun 11).

Admin44 Administrator
Admin44 Jan 8 '14

Jeg har 5,8 og den lader med 16A ifølge VisibleTesla

NOELON
NOELON Jan 8 '14

Jeg har også 5.8 og lader også med 16A ifølge bilen, VisibleTesla og Tesla's App. Men i en anden tråd har jeg beskrevet at Raymond og jeg har testet opladning af vore 2 biler på samme Infrastruktur (min garage) hvor jeg lader med 16, men Raymond med 13. Forskellen er at han har 1 lader og jeg har 2 ladere. Så min formodning er at opladningen pr lader er max 13A, men de der har 2 ladere bruger dem i parallel og kan derfor nå det max der er fra boxen på den universelle lader, nemlig 3x16A

homer
homer Jan 8 '14
Er hos bekendt som har fået installeret kraftstik. Bilen siger den lader med begrænset styrke (12 a) da kabelføringen ikke er god nok. Andre som har oplevet det, og burde man ikke kunne klandre elektrikeren for det?
Raymond
Raymond Jan 8 '14

"~~burde man ikke kunne klandre elektrikeren for det".

Måske, det kan jo også være leveringen fra nettet, der er dårlig  - men elektrikeren skal da undersøge dette.

Ruderen
Ruderen Mar 10 '14

Jeg er så småt begyndt at varme op til at jeg får min bil (25 marts), og må indrømme at jeg ikke er helt skarp (som de fleste af jer andre herinde) på stik, lader, adapter og andre "add-ons" og "must have". Jeg har tænkt mig at købe et Ladekablet (3 X 32 A) passer til CLEVERs 22 kW hurtiglade-standere og kan trække op til 32 A - skal jeg også købe et andet kable når jeg vil lade på CLEVERs mindre standere andre, eller følger det med bilen?

Kiefer
Kiefer Mar 10 '14

Et type2 <-> type2 kabel er det samme uanset om det er et 32A eller et 16A, så når vi snakker rent Clever er det kabel du har i tankerne alt rigeligt til at lade med hos Clever på både deres 22 og 11KW standere.

Kan dog være at på enkelte af deres standere stadig er de gamle stik, de passer ikke til en Tesla, men jeg tror ikke det er ret mange længere.

/Martin

TwoChops
TwoChops Mar 10 '14
22 kW kræver dobbeltlader
Ruderen
Ruderen Mar 10 '14

Mange tak - har købt med dobbeltlader.

Hookmaker
Hookmaker Mar 10 '14
Men er forskellen på teslas eget kabel og clevers 32A t2/t2 kabel ikke kun at teslas ikke har t2 i vægenden?
NOELON
NOELON Mar 11 '14

Nej kablet fra Tesla har type 2 i begge ender. Ligesom det fra Clever.

Hookmaker
Hookmaker Mar 11 '14
Hvad skal man så bruge et clever kabel til hvis man kører rundt med Tesla kablet?
Raymond
Raymond Mar 11 '14

Tesla kablet er Rød EEE til Type 2 (bilen)

Clever kablet er Type 2 til Type 2  - Type 2 kaldes også for Mennekes, men dette navn er et fabrikantnavn

Hookmaker
Hookmaker Mar 11 '14
Har du et andet kabel TSLA?
JensMelhede
JensMelhede Mar 11 '14

Ja, hvis du vil lade hos Clever skal du bruge f.eks. deres Type2 - Type2 kabel. Alternativt et andet Type2-Type2 kabel fra en alternativ leverandør.

NOELON
NOELON Mar 11 '14

Ja, jeg købte et type 2 til type 2 kabel fra Tesla samtidig med at jeg fik bilen leveret. Det er er IKKE Universal Mobile Connector (UMC) kablet jeg snakker om.

Sider: « 1 2