Kontakter man bare energiselskabet for at høre hvilken mastesikring man har, eller kan det findes online et sted?
Jeg regner med at kunne nøjes med mobil lade kablet, og har sjældent brug for at tage det med mig. Dog skal jeg kunne tage det med på under et minut. Jeg har opfundet denne Storm P løsning, som jeg er nogenlunde tilfreds med. Er der andre der har samme idé, eller nogen der har en genial måde at "montere" ladekablet?
Jeg har valg en indmuringsløsning i min garage, med en CEE Mondo vægudtag 16A 5P hvid og tilhørende indmuringsdåse. Den er jeg ved at montere på venstre side at pladsen til Teslaen i en god højde, så junior ikke får lyst til at stikke ting i hullerne når jeg ikke er hjemme. Det var den mest "lækre" og diskrete løsning jeg kunne finde.
Jeg har et kraftstik (3 x 16A 400V), som jeg anvender til opladning af min TMS derhjemme og det fungerer upåklageligt. Er der nogen der ved, om man kan bruge Tesla ladekablet til at oplade en BMW i3 (den trækker så vidt jeg ved kun på 1 fase)? Nogen erfaringer?
Morten S
Jeg har et kraftstik (3 x 16A 400V), som jeg anvender til opladning af min TMS derhjemme og det fungerer upåklageligt. Er der nogen der ved, om man kan bruge Tesla ladekablet til at oplade en BMW i3 (den trækker så vidt jeg ved kun på 1 fase)? Nogen erfaringer?
Morten S
Hej Morten,
Jeg har samme setup med 3x16A, som virker fint til Teslaen. Fruens i3 vil dog ikke lade på tesla laderen. Til gengæld, kan Teslaen fint lade på ladekablet, der fulgte med til BMW'en, som ganske rigtigt kun er een fase.
Med to elbiler i husstanden ender det nok med en ladeboks fra evse....
Held og lykke med begge biler!
Mads
Hej Mads,
1000 tak for hurtigt svar - og det er fantastisk at vi nu er 100% elektriske :). Tesla og i3 er en fin kombination. Ja - jeg havde nok en mistanke om at det ikke skulle være så ligetil - det havde godt nok været det lettelse, da de to biler jo ikke nødvendigvis behøver at lade samtidig. Ved du om der er mulighed for at anvende en adapter til det røde kraftstik som passer til i3-erens ladekabel? Jeg synes ligesom dengang jeg fik Teslaen, at ladeboksene var alt, alt for dyre og de abonnementer de tilbyder er helt ude i skoven.
Morten S
Nu har jeg fået installeret et rødt CEE stik til 11 KW ladning i garagen, så der er gjort klar til baby ankommer! Elektrikeren sagde, at min jordforbindelse var dårlig (det siger konen også!). Han mente at den var så dårlig, at f.eks. Reneault Fluence ikke ville kunne lade, med mindre han gjorde jordforbindelsen bedre. Hvordan Tesla ville reagere, vidste han ikke.
Men han lavede en ny, ekstra jordforbindelse ovre i garagen, så den kom ned på ca. 40 ohm, og det skulle være en fin jordforbindelse.
Men derfor kunne det da være rart at vide om installationen virker, så jeg vil høre om der er en af jer, der kunne have lyst til at komme forbi (bor i Brøndby ca. 1,5 km fra Glostrup St) til en kop kaffe, en øl eller et glas Alsace-vin, mens din bil lader fra stikket.
Skriv til mig på PM, hvis en af jer har lyst til at komme forbi.
/Per
Jeg er i samme situation, skal bruge 22 kw lader. Tror bedste løsning er leje hos elbilsupport!
Er der dårlige erfaringer?
Start m at finde ud af om du har mulighed for at trække 32 A der hvor du parkerer. Du skal under alle omstændigheder have trukket kabel frem, så det kan du lige så godt starte med - og så kan du for 100,- ekstra montere et rødt 32A CEE stik - så har du frit valg derfra.
Så kan du kikke på om du vil betale lidt over lang tid m en leje løsning, eller alm køb:
http://www.elbilsupport.dk/side.asp?Id=225168&Vare=93881
Skeel: Hvor har du fundet det stik henne?
Sådan et skal jeg da helt klart også have monteret på min garage. Jeg har godt tænkt på at det røde CEE udtag ikke ville pynte særlig meget på den hvide trævæg på gavlen (gæsteparkeringspladsen)
Jeg skal nok tage et par billeder når installationen på et tidspunkt er færdig, men vi har valgt at købe 2 stk. Phoenix Contact controllere til at sætte på de to pladser vi har lavet til elbiler i vores garage. De får så begge 11KW oplademulighed da vi alligevel ikke har dobbeltladere.
/Martin
Elbilsupport vil selvfølgelig gerne sælge dig en ladeboks, det er det de lever af.
Men et rødt 16A cee stik er fint. Jeg lader selv 8 timer om dagen fra sådan et.
Vedr. nedgravning, rør m.v. så må du spørge din elektriker. Der er specielle regler efter hvilket miljø mv. kablerne føres i. (gnavere, vand m.v)
MRA: Uden ladeboks og ved bare at bruge Tesla ladekabel, lader du ikke med mere end 16A og det uanset om man trækker 50 eller 100A ind i huset...
Du får heller aldrig en Tesla til at lade med mere end maks 22KW med mindre du installerer en Chademo ladeboks derhjemme.
/Martin
Indskudt bemærkning til Kiefer's svar; 16A/11 kw er maks hvis du ikke har dobbeltlader i bilen.