Loading...
dk

Gratis opladning i Fredericia | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Apr 13 '15

Var lige en tur forbi Fredericia Kommune i dag, og på deres parkeringsplads er der et par pladser forbeholdt el-biler.

På standeren står der meget tydeligt, at det er gratis at oplade bilen, men som sagt findes der i denne verden ikke noget der hedder gratis frokost, standeren er udstyret med 2x blå CEE 1 fase udtag. Jeg havde ikke en sådan adapter med så jeg ved desværre ikke om standeren reelt fungerer.

De (standerne )er vist et levn fra tiden med Renault Fluenze og lignende...

/Martin

KS
KS Apr 13 '15

@Martin: Standerne virker fint, men du skal have en overgang fra Blå CEE til den røde CEE. Lader med 220V - 16A, men har oplevet at sikringerne ryger, så jeg plejer at skrue ned til 13. Men gratis er det, men giver ikke mange km på en frokost.

nicom
nicom Apr 13 '15
Er det ikke spild af tid at lade på sådan en dårlig lader. Smut til superlader Middelfart. Leaf, miev, fluence ejer har mere glæde af den gratis strøm end I.
Kiefer
Kiefer Apr 13 '15

Ken: Det var meningen jeg skulle være ved kommunen hele dagen, så det havde været fint med en adapter. Specieltnår den ligger herhjemme i containeren, dog endte det kun med at være et par timer...

Nicom: Kunne godt være kørt til Middelfart fra Fredericia, men så skulle jeg have siddet derude i 30-40 minutter i stedet for at lade bilen lade til turen hjem.

Nu endte jeg dog i stedet på SuC i Tilst da jeg alligevel lige ville høre hvornår de har tid derinde til at fixe alle de ting som Kastrup har glemt i løbet af de sidste 12 måneder...

De siger forøvrigt i Århus, at der nu er et fix til kondensen i baglisten, det vil jeg nu gerne s før jeg tror det, det har de vist sagt nogle gange ind til ;-)

/Martin

Kiefer
Kiefer Apr 13 '15

Hov det glemte jeg at nævne på min liste over problemer jeg vil have de skal kigge på, jeg har åbenbart vænnet mig så meget til aircon indtaget i vinduet at det ikke længere generer...

Det er det samme med frunken der ikke flugter med fronten af bilen, Mikkel (store manager i KAstrup) kaldte det en feature, da den heller ikke gjorde på hans P85D.

Ken: Er de forøvrigt ikke Trefor der har sat standeren op i Fredericia?
Måske man lige skulle høre dem ad om ikke den skal opgraderes til en 11/22KW.

/Martin

Luxenburger
Luxenburger May 2 '15
Det er Trefors. Man må da selv kunne fikse sådan en adapter har jeg tænkt på, da jeg tit holder ved en Trefor ladestander i Grindsted. I det hele taget kunne det være alle tiders hvis det var muligt at købe stumper til ladekabler et sted.. Det virker helt vildt at skulle smide over 2500 for et type 2 kabel.
stormer
stormer May 3 '15
@Luxenburger. Tesla sælger et type 2 kabel til 1500,- kr
DavidS90D
DavidS90D Nov 6 '15

Med lidt held bliver Esbjerg næste og sandsynligvis sidste sted der får SuC i Danmark.

KimT
KimT Nov 6 '15

Du kan se supercharger på Tesla's hjemmeside : http://www.teslamotors.com/da_DK/supercharger

Hvis du trykker på "2015" / "2016" kan du se hvor Tesla regner med at der bliver placeret nye Superchargers. I Dk er det kun Esbjerg hvor der måske kommer en supercharger. Tænk på at de er beregnet til ferietrafik/rejser ikke dagligdagsbrug. Så der kommer ikke flere.

Det som Tesla satser på er "Destination chargers" altså få installeret på hoteller m.m.

SuneH
SuneH Nov 6 '15

Ellers kan du kigge hos Clever eller Eon og se hvor de har ladere. Men de er ikke gratis at bruge i modsætning til SuperCharger.

RobertJ
RobertJ Nov 6 '15

Har selv brugt Trefors 'blå' stik i norgesgade da jeg overnattede på hotel i byen. Fungerer udmærket.
Så vidt jeg ved er alle placeringer opgivet på www.opladning.nu aktive.

- R

runeh
runeh Nov 6 '15

Er Trefors stik type 2?

runeh
runeh Nov 6 '15

OK, tak for hjælpen. Så vælger jeg i stedet at springe deres gratis opladning over. Er kun i nærheden af en stander i Kolding midtby en times tid en gang eller 2 i måneden. Så det tager vist et par år før det kan betale for adapteren ;)