Loading...
dk

Gratis opladningssteder i DK | Tesla Forum

Kristian70k
Kristian70k Apr 15 '15

Hej Morten, er det opladning.nu eller hvad er det for en stander der er gratis i vejle? skulle i dag lade ved clever til 5,5 kr pr kWh.. puha en oplevelse :) (hvor står den henne)?

Citat fra Morten Bryggen, Vejle. Ved ikke lige hvor mange amp

Karl
Karl Apr 15 '15
Brugsen i Give ( Midtjylland ) , men har dog problemer med at lade på min. Jeg har prøvet 2 gange med type 2 kabel. Den gode brugsmand har ringet og sagt at de ikke kan finde nogen fejl så jeg skal forbi igen sammen med deres lademester snarest.
Forummets indlæg er redigeret af Karl Apr 15 '15
Hilbert
Hilbert Apr 15 '15

Der er vist også en 2x22 kW ladestander ved Superbrugsen i Gråsten (gratis).  Medbring Type 2 kabel.

Virkede desværre heller ikke, da jeg var der.

gunberg
gunberg Apr 15 '15
@Bjarni: en den må have holdt i min indkørsel og vel sagtens ladet, mens jeg ikke var hjemme, og uden at sende SMS eller ringe, som jeg havde bedt om. Lade kablet hang ikke som jeg hænger det og det havde været pillet ved installationen
CC
CC Apr 16 '15

Haløj

Ved ikke om i har mulighed for selv at ligge POI ind i jeres navigation, men på denne side kan man selv lave POI hvorefter de kan bruges til alle navigationer også mobil.

http://poi.gpsforalle.dk/index.php?mf=vw&gid=22&cid=1574#name_cat_22_1574

Har jo "kun" en E-Golf, men denne har jeg lavet og sat op så alle kan hente den, CCS stik.

Har efterfølgende lagt den ind i navigation i bilen, og det virker perfekt.

CC

Luxenburger
Luxenburger Apr 23 '15

I Trefors forsyningsområde (Billund, Vejle, Kolding & Fredericia Kommuner) er der opsat en række gratisladere - find dem på www.opladning.nu

Kiefer
Kiefer Apr 23 '15

Man skal dog blot huske på, at de fleste af disse standere er med det blå 1-fase CEE 16A stik. så de passer ikke sådan lige til Teslas lader eller til et type 2 stik.

/Martin

Genild
Genild Apr 23 '15

Ja, selve hjemsiden bærer lidt præg af at denne er skabt FØR man har fået lavet alle detaljerne, jeg kunne nemlig heller ikke finde disse væsentlige praktiske gris informationer, som stikforbindelse og ladeniveau.

Noget andet som tyder på en tidsforskydning er omtalen af elbilen, der her opgives til en distance på op til 140km - ikke engang jeg har kunne nå op på over 600W/km i gennemsnit når jeg kører.

Men skønt at se at nogen rent faktisk gør noget aktivt for at fremme elbilsdriften - hvor vi ifølge dagens radioavis som private kun udgør 30% af elbilsdriften i Danmark (70% købes af kommuner og regioner). 

krabbe
krabbe Apr 23 '15

var i dag i Lyngby storcenter, og der var der i parkeringshuset (Magasin siden 2 ladestandere med kabler (som dog ikke passer til en Tesla :( ) , Q-park giver gratis strøm til elbiler, stod der, ved ikke om man kan få en adapter ?

kan tage et billede næste gang.

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 26 '15
Holder pt. På hotel munkebjergs parkeringsplads i Vejle. Ankom i går med hustruen og havde forinden fået at vide at opladning af elbil var ub og at de både havde 16 og 32 AMP stik. Til rådighed hvilket jo var helt perfekt. Da vi ankom spurgte jeg i receptionen hvor ladningen kunne foregå fik først anvist et alm. Husholdningsstik lige ude foran hovedindgangen oppe under et udhæng. Da denne type ladning som vi jo alle ved har lange udsigter og kræver mere end en enkelt overnatning spurgte jeg i stedet efter den føromtalte kraftinstallation og fik anvist at den lå på østsiden ved tennisbanerne omme bag hotellet. Jeg kørte så derom og satte den til at lade. Da den efter nogle timer havde ladet til ca. 70% gik jeg ned for at flytte bilen da jeg faktisk syntes at det var synd at ballets dronning skulle holde gemt væk omme bag hotellet mens alle de andre fossilpruttere fik første parket. Derfor blev hun nu flyttet til første parket. Jeg fik hende parkeret lige så fint og fik sat ladetikket i men ak nej ingen strøm. Fik i receptionen at vide at det var fordi at i installationen først ville virke når det blev mørkt og udendørslyset tænkte men ak nej stadig ingen strøm ved mørkets frembrud. Derfor vil jeg nu gå ned og være lidt fysisk aktiv og motionere lidt og flytte hende om bag hotellet igen for at få den sidste strøm på tanken inden afgang. Men hvad. Jeg fik da profileret hotellets miljøprofil lidt :)Synes dog bare det er lidt utroligt at de ikke har mere styr på det<br />
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 26 '15
Busimiss
Busimiss Apr 26 '15
Hotellerne har her en gylden mulighed for at promovere sig som "grønne". Jeg var på KolleKolle i sidste uge, og forventede at de havde opladningsmuligheder, da de netop havde haft Tesla prøvekørsel. Men der blev jeg også skuffet.
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 26 '15
Lige nøjagtig. De sover lidt i timen synes jeg. Havde jeg været elektriker eller receptionist havde jeg da straks set det som en fin mulighed for at gøre lidt positiv reklame for hotellet og få tændt for den kontakt asap
kajakaj
kajakaj Apr 26 '15

Var forleden til Gudenåkonference på Skanderborg Park. Spurgte i receptionen om mulighed for opladning på kraftstik og 2 minutter efter guidede pedellen mig frem til kraftstik kun 6-8 m fra P-plads ved værkstedet.. Fin service og uden beregning.

DeaconWP
DeaconWP Jun 2 '15

Rønne: Østkrafts ladestander (22 kWh - Type 2) - det er gratis hvis man har et kort. Dette kan fås  gratis ved henvendelse til Østkrafts kundeservice på havnen. Navn, adresse og telefonnr skal opgives. 

Adressen til opladning er Snellemark 41, meget tæt på Rønne Torv.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jun 3 '15
Teslasse
Teslasse Jun 4 '15

Skulle I bevæge jer så langt østpå, så I næsten ikke kan komme længere, så stopper I bare på Sprøjtevejen og suger strøm. Og så er der kaffe i ventetiden :-) Rødt CEE 16 A

RobertJ
RobertJ Jun 4 '15

Var i weekenden hos Nordic Park, Græsted (bistrup) Tidl. sommerland i nordsjælland.

De har 3 benet stik der holder 16A fordelt på hele parkeringspladsen. Og i hele parkområdet bag på vejbelysningspælene, for den sagsskyld, 

NOELON
NOELON Jun 4 '15

Kører i lidt længere end Nordic Park til Rågeleje, så har jeg Røde Cee på henholdvis 32A og 16A. Skriv en PM hvis I vil have Adressen.

NOELON
NOELON Jun 4 '15

Kører i lidt længere end Nordic Park til Rågeleje, så har jeg Røde Cee på henholdvis 32A og 16A. Skriv en PM hvis I vil have Adressen.

Hilbert
Hilbert Jun 4 '15

@TSLA: Er det korrekt forstået, at vi ikke kan udnytte Rød CEE på 32A, men kun kan "tappe" 16A fra et sådant stik? Adapter fra rød CEE 32A til Type 2, som kan overføre 32A fås vel ikke?

Sithfury
Sithfury Jun 4 '15

@Hilbert: Hvis du har dual charges kan du udnytte det, ellers ikke.

Dual Chargers fås som eftermontering nu om dage, men er ret pebret for hvor sjældent man bruger det.

Sider: « 1 2 3 »