Dobbelt USB udtag til bagsædepassagerer, så børnene kan lade deres telefoner og ipads. Monteret under friskluftdyserne i centerkonsollen og 12 volt trukket fra cigartænder. Det bliver børnene glade for :-)
Dobbelt USB udtag til bagsædepassagerer, så børnene kan lade deres telefoner og ipads. Monteret under friskluftdyserne i centerkonsollen og 12 volt trukket fra cigartænder. Det bliver børnene glade for :-)
JL hvor købte du kortet fra?
Hank - Lavede du det selv, hvis ja med hvilke dele?
Generelt ville links med det i køber være super :)
2 stk SanDisk Ultra SDXC 64GB til blackvue, en til spare, først virkede de ikke, men det var fordi de var formateret forkert "exFAT" . efter de var blevet formateret i dashcam "FAT32", ved at holde knappen inde i 15sek, virker de som de skal.
nr. 6 i testen det er ok.
@Singh + Deacon: Jeg køber næsten alt så noget på ebay.co.uk og sørger for at:
1) Varen bliver sendt fra Europa ELLER
2) Den koster under 80 kr, inkl. porto. :-)
3) De har mange handler - gerne 5.000+ med god feedback
Jeg kan ikke huske hvem jeg handlede med, men her er et god bud - man kan godt finde det billigere på eBay, men de her har 100.000+ handler med 99,9% positiv feedback.
@Singh: alternativ til ebay: https://www.happii.dk/Hukommelseskort-USB-Pen/MicroSDXC-SDXC-Class-10-64GB/2438789?s=Lexar&pn=3
Prisen ser ud til at være ca. den samme inkl. fragt.
Blackvue 650 kamera. Mine erfaringer.
På Tesla træffet på Kristinehøj d 13 juni... installerede jeg med stor hjælp fra Hookmaker et Blackvue 650 2 ch kamera.
Den mekaniske installation gik relativt nemt på under en time (har soltag) men opsætningen voldte os en del problemer. Med møje og besvær fik vi front enheden til at virke, men ikke bag kameraet. Vi skulle på-lodde et nyt mini coax stik og vi mistænkte at det var der vi havde fået lavet en kortslutning så det om-loddede vi 3 x. Efter 3 timer gav vi op og jeg hørte til Kamerahuset og fik et helt nyt sær som jeg ville teste. Nu virkede bagkaneraet fint men front kameraet frøs billedet så jeg leverede "test sættet" tilbage og tog på 3 uger sommerferie. Jeg er lige kommet tilbage fra ferie og fik igår et nyt test sæt. Det virkede på 2 min. Front, bag og wifi kommunikation. Ekspedienten Tai fortalte mig også at ud af de 17-18 Blackvue til vores Teslaforum var 4-5 enheder defekte og pt. udskifter de dem bare uden diskussion.
Så hvis der er andre der har problemer med dem så kan det være enheden der er defekt.
Mit tip til dem der har installeret elektrisk og mekanisk eller ønsker at teste med cigaret tænderen inden du går igang. :
- Download Blackvue til din smartphone / tablet inden du går igang.
- Download seneste firmware 1.005 (2015-06-15)
- Sæt coax kablerne i og tilslut 12 VDC, Vent et par minutter. Begge enhederne "tænder"
- Tryk på WiFi på Blackvue for at aktivere WIFI så du kan kommunikere med smartphone
- Vent til LED med WiFi lyser fast
- Find Blackvue på din smartphone og indstast passord ”blackvue”. Det er anbefalet at du ændre det via set up senere.
- Hvis der er flere blackvue i nærheden så læs på din æske hvilken der er din (serie nummer)
- Test begge kameraerne med "live" fuktion hvor du skiftevis kan se front og bag kamera.
- Hvis du sætter et nyt (større) micro memory kort i, du skal ikke flytte data fra de originale kort til det nye. Blackvue formatere og indlæser selv SW fra interne program. Vent til den melder sig klar.
Ovenstående er ikke 100% fyldestgørende men håber det kan hjælpe andre.
Torben_E
Nye flash kort kommer tit formateret i exFat det kan Blackvue ikke læse, så husk at lade det blive formateret af Blackvue kameraet, det gøres ved at holde Wifi knappen inde i ca.15 sek.
@Comeback: Et par spørgsmål :-)
Hvordan er kvaliteten af dine optagelser? Jeg kan se, at du har skruet ned for både opløsning og kvalitet. Kan du f.eks. godt se en nummerplade? Min er fuldstændig standard indtil videre, men ligesom TwoChops oplever jeg, at den optager ALT i Parking mode, så mit 16GB kort er fyldt på lidt over 3 timer :-). Jeg sætter nu et 64GB i, men ville gerne skrue ned for kvaliteten for at få lidt mere historik, hvis man stadig kan se nummerplader osv.
Ham her skruer langt ned for Motion Detection følsomheden:
https://www.youtube.com/watch?v=ytCY6inyA5c
Din står i midten fungerer det godt?
Det er ingen problemer med at se diverse nummerplader man kan endda se deres udtryk i ansigtet når de køre igen :), jeg har 64Gb flash så det skulle give mig ca. 2 døgn optagelse. jeg har sat den i midten og det fungere godt for mig, under normale omstændigheder.
@Comeback: Tak for info. Har lige prøvet at formateret mit 64GB i dashcam - den siger Formatting SD card, men bagefter siger den stadig: No SD card.... Insert SD card" :-( Nogle gode ideer? :-)
@Bianco: Super - tak for hurtigt svar. Havde ellers formateret det, som beskrevet på BlackVue hjemmesiden på en pc - nu prøver jeg på min Mac via SD formatter, som de også anbefaler :-) Kan ikke lige vælge FAT32 nogen steder, men det prøver jeg så bagefter. Det burde være til at finde ud af :-). Tak!
@Comeback - det vil den heller ikke. Den siger No BlackVue SD card found. Jeg prøver med FAT32 og mon det så ikke virker. Tak!
da jeg havde det samme problem formaterede jeg det først på pc derefter i bilen, derefter power down blackvue her efter ingen problemer :)