@Ken: Har du efterhånden connectorer nok til alle os der ønsker at installere kamera i enten Vejle eller på Kirstinehøj? Og hvad med de øvrige stumper der skal bruges (stik til 12V, sikring m.m. såfremt det er nødvendigt på biler med sikkerhedspakken) - er det noget du også ligger inde med?
Jeps, Frederik klippe/klistre med loddetin.
FLK: har 19 stk og er det ikke nok bestiller jeg bare nogle flere. Loddes der rigtigt første gang bruges der kun et.
Jeg kunne godt tænke mig at følge/hjælpe/installere dashcam til træffet og forhåbentligt ende ud med en guide til Teslafied.eu
Jeg har ikke selv dashcam - men håber at en vil lade mig følge processen tæt.
Nogle frivillige?
FrederikC, regner med at installere sammen med FLK hvis alt gå vel, så du er meget velkommen til at joine...
TwoChops: Fik du taget nogle billeder undervejs ved installationen?
Jeg har kun prøvet at have kameraet med på en lille tur i min nuværende bil. Det ser ud til at vieweren (også Mac versionen) ligger i filstrukturen på SD kortet (når det er formatteret i kameraet), så jeg kunne åbne det direkte fra kortet ved brug af USB adapteren og se optagelserne uden problemer.
Synes kun, jeg kunne finde Windows versionen. Jeg må hellere prøve at kigge noget bedre efter ;-)
Jeg fik desværre ikke dokumenteret den spændende proces, da min personlige båndbredde mht til handymanship var tæt på at nå max udnyttelse.
Lykkedes det dig at få taget lidt billeder? :) Jeg føler jeg helst vil være så forberedt som muligt før jeg begynder at pille ting fra hinanden.
Hvilken størrelse posi-taps skal man bruge? 0,2-1mm eller 1-2,5mm?
http://www.motomike.eu/...100103/?show=gallery
jeg skal forsøge at lave en lille drejebog.... :) så kan jeg smide det på dropbox.. og linke det så i kan få det :) glæder mig sku til lørdag.. :)
Jeps, men jeg synes ikke der er nogen af dem der forklarer nærmere om at tage strøm oppe fra headliner'en, som der er vist billeder af tidligere i denne tråd.
@Klaus_
Nej. Originalstikket kan åbnes op, og der er et lille låg hen over connectorerne. Jeg har så afisoleret ledningerne, ca 2. Givet en gang loddetin, lagt ledningen dobbelt (altså bøjet spidsen tilbage ved 1 cm mærket), og igen loddetin. Så passer det præcist når ledningerne placeres ovenpå de eksisterende ben, og stikkets låg klemmes sammen igen. Ledningerne kan ikke trækkes ud, og det er let at afmontere, hvis der skulle blive noget. Ingen modificering af originalt ledningsnet.
@Ken: Hvad skulle vi dog gøre uden dig?! Har du (eller andre) loddekolbe, strikkepinde, søgefjeder og hvad der ellers skal bruges til monteringen med til træffet d. 13/6?