Loading...
dk

P85D Range Mode mere støj fra frontmotor | Tesla Forum

P85DK
P85DK Apr 21 '15

Kørte i går hjem fra Oslo og var nødt til at sætte den i range mode for være nogenlunde sikker på at nå frem til næste supercharger.

Når den er i range mode er der markant mere støj fra frontmotoren end i insane eller sport mode. Er det det samme for jer andre?

Icelord
Icelord Apr 21 '15

Jeg har en meget høj "hyle"-tone som jeg tror kommer fra den forreste motor. Har skrevet til Tesla Service for 2 uger siden… afventer fortsat svar.

P85DK
P85DK Apr 21 '15

Er det ligegyldigt hvilket mode du er i eller er det specifikt kun i range mode på samme måde som jeg oplever det?

NOELON
NOELON Apr 21 '15

Jeg har også en irriterende hyletone fra forreste motor - ligegyldig hvilken mode. Venter lige med at tage til Tesla pga. tidspres. Men hører meget gerne om jeres erfaringer.

FrederikC
FrederikC Apr 21 '15

Tror i ikke bare i skal bytte de P85D væk - I har jo ikke andet end problemer ;o)

(Bytter gerne lige over med min S85, tror godt jeg kan leve med lidt motor hylen)

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Apr 21 '15
Niels
Niels Apr 21 '15
Har ingen hyletoner eller andre mislyde. Hverken ved acc. Eller kørsel.
Jeg køre stort set altid i range mode, da jeg ikke syntes der er den store forskel, det tager nogle min mere før fuld regen er tilgængeligt.

Jeg har dog et ubehageligt 'klonk' fra bagakslen lige når bilen holder stille ved opbremsning - virker som om p-bremsen aktiveres kortvarigt mens bilen stadig ruller....
DeaconWP
DeaconWP Apr 21 '15

Niels. Det er bare en friktions lyd fra belægningen, der går lidt i vibration, når den lige går i stå. Kendt fra tidligere tråde, og kendt fænomen fra flere bilers bremser. Ikke noget at være urolig over. Blot et resultat af vognens øjeblikkelige tilstand, med både slid, temperatur, belastning, skidt og andet godt, som alle bidrager til at det sker i en periode.

Icelord
Icelord Apr 21 '15
Lavede lidt test på vej hjem det er kun når den er i range mode at den har en høj hyle lyd. Ingen forskel mellem sport og insane.
P85DK
P85DK Apr 21 '15

@Icelord - det er det samme som min

NOELON
NOELON Apr 21 '15

Min primær erfaring er fra min 4000 km Europa tur hvor vi kun kørte i Sport mode - ikke range eller insane. De sidste dage har vi kun kørt i den gamle P85+, men vil de næste dage nu checke de forskellige modes i den nye P85D.

fmm1000
fmm1000 Feb 18 '16
Hvad er status på hyletonen, når man kører i Range Mode.
Er der nogen, som har påtalt det overfor Tesla og i den forbindelse har fået det fixet.
runeh
runeh Feb 18 '16
På range mode bruger den frontmotor i lav effekt og uden range mode bagmotor. En eller anden gut fandt ud af det ved at hacke sin Tesla. 

Så det er nok forklaringen på mere lyd forfra i range mode. Ved acceleration, bruges begge motorer. 

P85DK
P85DK Feb 19 '16
Har ikke påtalt det, men forskellen forsvandt ganske kort efter, så jeg tror det er fixet over en SW update.

Hvis det er udtalt i din bil FMM, så ville jeg tage fat i Tesla