Loading...
dk

dobbeltlader - nødvendigt eller ej? | Tesla Forum

Larsen
Larsen Aug 18 '14
Tag begge dele, og spar lædersæderne bort. Stofsæderne er rigtigt fine, og langt mere behagelige både sommer og vinter.
Renedyhr
Renedyhr Aug 18 '14
Har kun brugt mit type 2 kabel en gang. Lader altid hjemme og på arbejde. På langture bruger jeg SC. Har selv kun enkeltlader og kan altid nå at lade op imens jeg er på arbejde. Lader ofte kun med 8 eller 10 A for at skåne batteriet så meget som muligt. Har ingen ladeboks, bruger det medfølende ladekable fra Tesla.
Kiefer
Kiefer Aug 18 '14

Personligt ville jeg ikke undvære luftundervogn, men smag og behag, dobbeltlader ville jeg 100% sikkert tilkøbe hvis jeg skulle lave min bestilling om i dag, brugte mit Type2 kabel i lørdags ved Citti i Flensburg, det går bare SÅ meget langsommere med kun 16A end 32A...

Lædersæder, hvis du har små bærn der skal med i bilen, vil jeg anbefale at tage dem med også, det er nemmere at fjerne snavs fra lædersæderne end stofsæder... Hvis ingen små børn, så ville jeg følge Larsens råd, og tage stofsæder og dobbeltlader.

/Martin

Kristian70k
Kristian70k Aug 19 '14

hvis man nu kun havde twin og undervogn og vælge i mellem.. hvad ville i vælge

Kiefer
Kiefer Aug 19 '14

Man kan sådan set godt leve uden begge, de er bare begge nice to have, men skulle jeg vælge, ville det nok blive undervognen der blev valgt til.

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Aug 19 '14
Jeg må indrømme at jeg ville være i syv sind. Jeg ville vælge rigtig meget andet fra, inkl. bla. læder for at få luftundervogn OG. dobbeltlader.
For det første synes jeg den kører super på luft, og der at den går i low ved feks. motorvejskørsel og kan sættes i High på en grusvej synes jeg i princippet alle biler burde kunne.
Efter min nylige ferie er jeg godt nok glad for min dobbeltlader, der kommer jo aldrig SC alle vegne, og mulighed for 22 KW ladning ( eller højere i fremtiden) er helt essentiel.
FrederikC
FrederikC Aug 19 '14

Jeg har fravalgt luft, men tilvalgt dobbeltlader.

Dobbeltlader har hele tiden været på min liste, men luften droppede jeg et par dage før bestilling.

Syntes ikke at den var nødvendig, og jeg kan godt lide en god fast undervogn som jeg kender højden på.

Larsen
Larsen Aug 19 '14
Hvis du ikke har lædersæderne du kan vælge fra, så ville jeg nok vælge det store stereo fra, hvis det er en mulighed, og så i stedet vælge luft og dobbeltlader til.
krogsgaard
krogsgaard Aug 19 '14
Vi valgte dobbeltlader fra da jeg ikke mener vi kommer til at bruge den meget. Også fordi man for mindre kan købe chademo eller forhåbentlig snart combo stik. Men vil sige jeg har været meget i tvivl.
Lborch
Lborch May 7 '15

Er der nogen der ved hvordan situationen er idag - kan se det sidste indlæg er fra august 2014... Jeg kan ikke umiddelbart se man kan vælge dobbeltlader... Er det blevet standard?

Og hvad med ladestikkene der følger med nu.... Er Chademo blevet en del af "pakken"?

Klaus_
Klaus_ May 7 '15

Nej, ingen af delen er standard. Dobbeltladeren, så vidt jeg ved, bestiller man ved Tesla bagefter - skal nok gøres indenfor de 14 dage man har, før ordren bekræftes, hvis man vil være sikker på at få den med. Jeg husker ikke prisen, men kan det passe det er i omegnen af 15.000 kr ekstra?  Den kan dog også monteres efter bilen er ankommet, men så er prisen højere.

Chademo adapteren mener jeg koster i omegnen af 5000 kr, men husker heller ikke den nøjagtige pris her.

user_1053
user_1053 May 8 '15
Tidligere leverte biler hadde kabler internt som kun kunne tåle 13A. For dobbeltlader ble det 26A. Tesla bytter kablene gratis til 16A kabler, dette gir 32A for oss med dobbeltlader. Dermed får man mer fart på ladingen når man er tilkoblet 400V 32A via type 2 kabel. Obs: flere (inkl. meg) har opplevd at Tesla har byttet til 16A kabler, men glemt å endre config i bilen. Da vil du ikke klare å velge mer enn 26A i bilens meny.
Lborch
Lborch May 9 '15
Tak for gode svar.... Er der nogen der bruger Chademo-adapter??
SQLCPH
SQLCPH May 9 '15

Chademo adaptor koster 3400 kr sidst jeg spurgte hos Tesla. Om den bliver brugt? Det er nok mere tvivlsomt. For mit eget vedkommende (S60) er chademo absolut sidste ladeudvej så planlægger jeg hellere turen efter SuperChargers eller destination opladning.

Sider: « 1 2 3 4