Loading...
dk

Attraktiv forsikring på Tesla hos CODAN | Tesla Forum

ALC
ALC May 5 '15

Kan lave fordelagtige priser med gode dækninger på din Tesla - Kan også tilbyde fordelagtige dækninger og gode priser på øvrige privat og erhvervsforsikringer.

Kontakt mig på 30378205 eller aco@codan.dk

Mvh Andreas la Cour

Klaus_
Klaus_ May 5 '15

Vi skal så småt til at indhente tilbud rundt omkring, på hele molevitten. Skal I have en assurandør ud, når der også skal gives tilbud på husforsikring?   Østjylland.

Mack
Mack Jun 9 '15

Tilbud fra Codan på ny S85D pris. ca. 750.000 kr.

18.830 kr. kørt uden skader mere end 20 år, og alle forsikringer samlet hos dem.

Forklaring fra forsikringsrådgiveren.

Det er rigtig, at vi i starten da Tesla kom på markedet, var rigtig gode
med prisen, men det har desværre vist sig at være langt mere
omkostningsfuldt end først antaget og deraf de højere præmier i dag.
Beklager.

Thomas

FrederikC
FrederikC Jun 9 '15

Mon det betyder at vi andre (som idag er hos Codan/Privatsikring) skal frygte prisstigninger?

Lars72
Lars72 Jun 9 '15

Problemet er at DAS er "ene reparatør" i danmark - hvilket gør at deres priser er tæt på x2. Mindre skader koster >kr 50-75.000, hvorfor vi som forsikringstagere kommer til at betale prisen for at Tesla ikke gør noget aktivt i at finde flere leverandører - via højere præmier.

Men Tesla DK siger bare..."alle er velkomne til at tage vores kurser og købe de rigtige maskiner, for at blive autoriseret reparatør" - problemet som Tesla DK ikke har forstået endnu er, at det rammer DERES kunder, og ikke kun forsikringsselskaberne, at de kun har EN autoriseret reparatør, hvor garantien fastholdes. 

(Kim M (DAS-ejer og P85D-ejer) vil nok mene at deres priser er "konkurrencedygtige!" :-) 

Lars72
Lars72 Jun 9 '15

Vil anbefale at så mange som muligt tager fat i Tesla DK og nævner dette problem med kun EN autoriseret leverandør og de ekstra høje karrosseri rep priser SNAREST og INDEN forsikringspræmier stiger for os alle! Er de først steget sættes de IKKE ned igen. 

NB: At det er ALU karrosseri på Tesla forklarer at prisen er "lidt" højere end en alm stål bil - men det er IKKE en argumentation for den ekstremt høje pris! - det er kun udbud/efterspørgsel i det her tilfælde!

Kiefer
Kiefer Jun 9 '15

Lars72: Hvis du læser det amerikanske forum er det også et problem "over there" at reperationsomkostninger på en Tesla er meget større på vores biler end på de fleste andre. Der skal ikke ret meget til i USA før en Tesla bliver erklæret totalskadet på grund af de høje omkostninger ved reparationen. 

Når vi kommer op på nogle flere tusinde biler herhjemme, er der nok også andre der skal komme til, bare se på ham den nye inde på Kirstinehøj, han skriver han også kan reparere Teslaer.

/Martin

FrederikC
FrederikC Jun 9 '15

Autoskadestuen er vel blevet Tesla aut. reperatør også?

KS
KS Jun 9 '15

FrederikC: Autoskadestuen er kun godkendt til B-Skader - dvs kun dele som kan skiftes. Henrik som er medstifter af Autoskadestuen er indehaver at alle de relevante certifikater, og vist nok også ham der har fixet de fleste skader, men de er endnu ikke godkendt til a-skader hos Tesla. Så det er bare at få dem godkendt, så vi kan få lidt konkurrence på priserne for at få fixet vores biler.

ALC
ALC Jun 9 '15

Att: MACK - Giv mig et ring på 30378205 - Har sendt dig en PM, så skal jeg nok prøve at ramme noget fornuftigt til dig. Mvh Andreas / Codan

Hookmaker
Hookmaker Jun 9 '15

Min er hos Emil på Autoskadestuen (som ganske korrekt som Ken siger kun er godkendt til B-Skader), primært fordi DAS har så travlt så jeg fik en lang rep tid, men også fordi Emil har fået grønt lys fra Codan til at prøve et nyt koncept af som alternativ til DAS. 

Min får således fikset "A-skaderne" alu/karrosseri dele hos Mkeles i Hamborg, som er Aut Tesla bodyshop (og med større erfaring generelt end DAS + en gang Deutche grundigheit). Hvorefter den kommer hjem og bliver fittet, malet osv.

Den står pt. i Hamborg.

KimM
KimM Jun 9 '15
Bare lige for at få lidt facts på bordet: det kræver meget store investeringer at blive A-Certificeret Tesla-reparatør.... langt over 1 mill. (bænke, testere, specialværktøj, ....alt udvalgt og godkendt af Tesla) og desuden særlige indretningsmæssige forhold og specialkurser som skal fornyes hvertandet år. Alt i alt investeringer som skal tjenes hjem igen, hvis man vil have en sund forretning, der også er her de næste 30 år. For det er nemlig vores lange erfaring med reparation af komplicerede skader på specialbiler, der har givet os den erfaring med alu og kulfiber, som Tesla har brug for. Hvad angår prisen på rep. Af Tesla kontra div. Alm familiebiler, er Tesla hos os kr.94,60 dyrere/time ...på grund af ovennævnte investeringerer, altså faktisk Tesla- timepris: kr.744,60 + moms. Til sammenligning er time-prisen i Norge og Sverige ca. 1300 nkr/skr. For ca. 1 md. Siden reducerede Tesla prisen på reservedele med ca. 50%, for at imødekomme bl.a. Forsikringselskaberne. Vi har slet ingen indflydelse på reservedelspriserne. Når vi ikke kan love en bil færdig indenfor 14 dage, skyldes det alene kalkuleret ventetid på nye, originale reservedele, som ikke er i Holland og derfor skal hjem fra USA. Vores gens. Reparationstid på store skader, når dele er i huset, er ca 5 arbejdsdage. Den tidl. Nævnte skade var så stor, at den udover mange nye dele, skal i bænk med Teslas måleudstyr, for at blive korrekt repareret. Vi vil kunne stå inde for vores arbejde hos DAS Karrosseri ...på gensyn KimM
Johannelund
Johannelund Aug 17 '15
Har også haft Codan på besøg, de ville have 19000 for en s85d til 805000, men jeg fortsætter hos nem- forsikring de vil kun have 10700, får bilen leveret om den 080915, Codan er et meget dyrt forsikringsselskab, min Volvo xc90 ville de have 5000 mere for og min Mazda 6 2000 kr
MrCoffee
MrCoffee Aug 17 '15
Sjovt nok slog Codan alle mine forsikringsselskaber og tog kun 6500 for min P85
Pim
Pim Aug 17 '15

Efter at vores nuværende selskab Codan gav en pris på 31.000,- for at forsikre en P85D (og ja, jeg har talt med dem flere gange og de fastholder prisen, det virker meget mærkeligt når man læser her på forum, at andre åbenbart godt kan forsikre deres Tesla hos dem, men de er måske ikke kunder hos Codan i forvejen ?!) har jeg spurgt hos Tryg, Topdanmark, Nykredit, Købstedernes, Alm.Brand samt GF. Bedste pris er 8200,- hos Tryg MEN. Den kræver at vi samler alle forsikringer hos Tryg, ikke kun 3 forsikringer, da prisen er special pris. Problemet er så at alle forsikringer tilsammen ender i ca. 30.000,-. Vi giver i dag 21.500,- hos Codan og derfra skal trækkes 6.500,- for den bil der erstattes af den nye Tesla, så de øvrige forsikringer koster os således 15.000,- . Prisen for at forsikre P85D bliver altså ca. 15.000,- kroner ekstra i forhold til vores situation i dag. Nøjagtig det samme gør sig gældende hos de øvrige selskaber, her er det bare en højere pris for Tesla'en, men til gengæld så lavere priser på resten, men samlet pris for hele pakken er stadig ca. 30.000,-.

Så en forsikringspræmie på en Tesla P85D er i mine øjne 15.000,- de der har den forsikret billigere betaler bare for meget for de andre forsikringer i selskabet.

Jeg vil lige tilføje at vi har kørt skadesfri i 20 år og heller ikke har haft nævneværdige skader på de øvrige forsikringer.

Jeg tror vi ender med at blive i Codan, som vi er meget godt tilfreds med, og så tegner vi en Tesla-forsikring i et andet selskab til ca. 15.000,-

PeterE
PeterE Aug 17 '15

Gad vide om der ikke snart er basis for en gruppeforsikring for Tesla-ejere fx fra dette forum. Gad vide om der ikke skulle være et selskab eller to, som er interesseret i at få 50-100 kunder på en gang.

PeterJ
PeterJ Aug 17 '15

Det virker som alle går mere op i prisen end i indholdet af forsikringer. Læs det med småt også. Min egen erfaring med Codan, endte med en tur i byretten inden de slap penge til mig på en husforsikring.

Specielt på bilskader har selskaberne været ekstra snu, at slå sig sammen om at mene, at uanset skyldsspørgsmål, så anvendes en forud aftalt fordeling af ansvar mellem 2 køretøjer som buler ind i hinanden. Det ender altid med at begge parter kommer til at betale selvrisiko - smart ! Det står der ikke noget om i policerne og ingen orker byretten (ud over mig...)

Pim
Pim Aug 17 '15

Første step er at finde de selskaber der VIL forsikre en Tesla (P85D), halvdelen af selskaberne vil ikke. Dernæst kan man se på prisen kontra dækning.

PeterE
PeterE Aug 17 '15

Enig, jeg er stadigvæk ved at ringe rundt... :)

BlackPanther
BlackPanther Aug 17 '15

De fleste selskaber vil også have at man flytter alle sine andre forsikringer. Sjovt nok da jeg kiggede var der mange som havde nogen lunde den samme pris når man tog total prisen for alle sine forsikringer...

Jeg flyttede alle mine forsikringer fra FDM til Købstedernes, mest fordi FDM ikke ville rører ved en P85D :-(

Sider: 1 2 »