Loading...
dk

Tesla type 2 ladekabel | Tesla Forum

AFH
AFH May 5 '15

Giver Tesla's eget type 2 ladekabel mulighed for at udnytte dobbeltladeren? Jeg synes jeg læste et sted herinde at det ikke understøtter 32A, hvilket jeg synes var underligt.

Skal nemlig have købt mig et Type 2 kabel når jeg får leveret min bil i næste måned.

Forummets indlæg er redigeret af AFH May 5 '15
Kiefer
Kiefer May 5 '15

Hvis det stadig er det det samme Mennekes kabel de sælger, så er det et 32A kabel, som ja, kan udnytte en eventuel dobbeltlader.

Men ellers er det jo bare at spørge dem, jeg vil formode det stadig er et 32A Mennekes kabel.

/Martin

AFH
AFH May 5 '15

Mange tak for svarene.

/Anders

kr
kr May 9 '15
Nogen der kender den nuværende pris for et Tesla type2 kabel ? Og et ekstra mobilladerkabel for den sags skyld?
Kristian70k
Kristian70k May 9 '15

tror det er 1500 kr. for tybe 2.. det ekstra kender jeg ikke prisen på

Klaus_
Klaus_ May 9 '15
Jeg har lige bestilt et ekstra mobil ladekabel til min, koster 2888 kr plus moms.
Kristian70k
Kristian70k May 9 '15

det er sku da dyrt! hvad skal man bruge et ekstra til?

Kristian70k
Kristian70k May 9 '15

det er til 32 amp og udnytter dobbeltlader..

kr
kr May 9 '15
Min plan var at have et fast i garagen i et rødt stik og et i bilen så jeg ikke behøver at pakke kabel sammen efter ladning.
Må også hellere have et type 2 liggende i bilen.

Alternativet er vel en boks på væggen med et type 2...
Kristian70k
Kristian70k May 9 '15

ja det er det.. det synes jeg er den bedste løsning.. men det er jo en smags sag.. jeg hr købt mit ved evse.dk det er en super løsning. med en 1,03 kr. retur pr kwh

Klaus_
Klaus_ May 9 '15
Jeg vil bruge ekstra kablet til herhjemme, så jeg ikke skal tage det fra bilen ind/ud hele tiden. Så har jeg også en reserve i tilfælde det ene går i stykker når man mindst forventer det. Kablet har også knap til at åbne ladeporten med, det har type 2 kablet ikke men man kan dog købe en universal fjernbetjening ved siden af, hvis man vil have muligheden.
Klaus_
Klaus_ May 9 '15
1 kr retur pr kWh er jo kun resten af 2015, men det lyder til at blive forlænget til og med 2016 også.

Vi får ca 45 øre rabat på afgiften pga el varme i huset, så differencen på de 60 øre ædes af abonnement til en ladeboks, så det går lige op i sidste ende. Derfor valgte jeg ikke at sætte ladeboks op.
kr
kr May 10 '15
Tror at jeg ender med at lade firmaet købe en boks og få den installeret så må det tilbyde gratis opladning til medarbejdere og kunder... Skal så nok lige tage et par runder med skat for at være sikker på at alt er i orden.
Skeel
Skeel Jun 19 '15

Nogle af Jer der har forsøg med dette Type 2 kabel fra UK via ebay?:

http:///...;hash=item41975b1562

Prisen er "blot" 149 pund..

FrederikC
FrederikC Jun 19 '15

@Skeel er det ikke kun 1500 kablet koster hos Tesla?

Sthing
Sthing Jun 19 '15

Mikkel tra Tesla Århus skrev i går til mig at prisen på Type2-kablet er 1500 kr.

NKD
NKD Jun 19 '15

@Sthing: Ved du hvor mange meter det type 2 kabel tesla sælger er? :)

Klaus_
Klaus_ Jun 19 '15

Det er 7,5 meter.

Skeel
Skeel Jun 19 '15

Okay, så det er ekstra kablet til CEE 16A/380V der så koster 2.888,- + moms.

Bianco
Bianco Jun 19 '15

Pas på med at købe Type 2 kabel i udlandet, for mange steder bruger de kun én fase.

Så hvis de ikke skriver specifikt at det er til tre faser, så er det kun kablet til én fase.

Sider: 1 2 »