Loading...
dk

Afgift | Tesla Forum

Odonten
Odonten May 7 '15

Hej, alle.

Jeg er ny her på sitet og ser frem til at bestille en model X.

Jeg kan se, at reg.afgiften og fritagelsen heraf er forlænget til og med 2016.

Betyder det så, at hvis man køber i løbet af 2016, så undgår man helt at skulle betale afgift, eller kommer der noget på fra 2017 og frem? Eller gælder det kun købere fra 2017 og frem (såfremt ordningen ej forlænges igen)?

På forhånd tak

Kristian70k
Kristian70k May 7 '15

det er leveringstidspunktet der er gælder, så der kommer ikke afgift på med tilbagevirkende kraft.. 

Kramer
Kramer May 7 '15

Undskyld jeg snupper tråden; Nogen der kan linke til beslutningen om at den forlænges?

Gælder dette også loven om el-pris tilbagebetaling ved hjemmelader, for så har vi nu 1,5år til at få tilbagebetalingen til at  blive en positiv business case. :-)

Gælder vel også vægtafgiften så?

DeaconWP
DeaconWP May 7 '15
Kategorien :udenfor kategori. Tolvte emne.
Kiefer
Kiefer May 7 '15

Odonten: Jeg tror desværre du tager glæderne lidt på forskud. Det er IKKE nogen afklaring på om afgiftsfritagelsen forlænges, Benny fra skatteministeriet har foreslået, at afgiftsfritagelsen forlænges med yderligere 1 år i forbindelse med finansloven for 2016. Og eftersom vi nok ikke ser et endeligt finanslovsforslag før efter næste valg sker der ikke noget. Så der er IKKE nogen afklaring på dette område endnu.

Det gælder både afgiftfritagelsen og loven omkring afgift retur ved opladning på elbil via abonnement.

/Martin 

DeaconWP
DeaconWP May 7 '15
Odonten. Bestil du bare en X med det samme.
Hvis du efter præsentationen ikke ønsker at købe den alligevel, får du al reservationsgebyret/forudbetalingen retur.