Fik endelig her til aften målt nogle 0-100 tider (S85). Er ok tilfreds. Ladede til 100%. Vejens beskaffenhed var ikke optimal så prøver lige en anden dag på bedre underlag. Tiderne ligger som I kan se mellem 5,3 og 5,5 sek.
Fik endelig her til aften målt nogle 0-100 tider (S85). Er ok tilfreds. Ladede til 100%. Vejens beskaffenhed var ikke optimal så prøver lige en anden dag på bedre underlag. Tiderne ligger som I kan se mellem 5,3 og 5,5 sek.
Gustavsfar1: PNG filer er ikke supporteret her på forum, så det er ikke muligt at se dit screenshot.
/Martin
Har lige ændret det til JPG i stedet :-)
Underligt. Jeg bruger Chromebook og kunne heller ikke selv se det men kunne let omdøbe filen til JPG fra PNG og så lykkedes det :-) Er der forresten andre med S85 som har målt 0-100 km/t med lignende tal og som kan bekræfte om det er niveauet man kan forvente?
Kan man sætte browseren i bilen op til automatisk at huske login oplysninger på Linkmytesla så man ikke skal taste oplysningerne hver gang?
Jeg har endnu ikke været i stand til at finde en sådan funktion, så hvis andre bedre held må I meget gerne sige til. Det er møg irriterende når jeg sider i bilen ved en SuC og skal læse teslaforum og den ikke kan finde ud af at huske login ;-)
/Martin
teslaforum.dk er generelt ikke så god til at huske login synes jeg, det er ret tit jeg skal logge ind her fra min Mac/iPhone, i forhold til andre sites.
Men mht. bilen, så opdagede jeg i dag at teslaapps.net skrev til mig at hvis man ville undgå at skrive sin kode ind hver gang, var der 3 ting man skulle gøre, hvoraf den ene af dem var at slå bilens energispare funktion fra. Måske det så gør at browseren altid kører/er logget ind?
Alternativt kan det løses ved f.eks. at:
!) At pågældende site laver en løsning hvor man kan få et unikt link som man kan bruge, der sørger for automatisk indlogning. Problemet er så bare at hvis andre får fat i det link, kan de også komme ind på ens konto.
2) Eller (evt. i kombination med ovenstående), en slags 4-cifret servicekode, som man hurtigt kan indtaste på skærmen, for at bekræfte man er hvem man er. Ligesom Danske Banks løsning på Mobilbanken.
Min erfaring er, at teslaforum.dk kun tillader et login. Så hvis du f.eks. logger ind på din tablet, bliver du logget af andre steder.
@Gustavfar1. Hvis du er logget ind i bilen, skulle den helst kunne huske dit login, det kan den i min bil. En fordel kan være at stå i menuen (ikke login siden) og så føje den til favoritter, så burde den være logget ind.
Programmet er kun i test endnu, så derfor lægges der tit nye versioner op. Når der kommer en ændring, slettes ens login og man skal logge på igen. Desværre/heldigvis kommer der tit forbedringer, men prisen er at man skal logge ind igen. Vi prøver så vidt som muligt at lægge ændringer på sent om aftenen.
Mikkel har været ved at eksperimentere med noget server side cookies, som skulle forhindre at man skal logge ind ved ændringer.
Jeg prøver lige at forhøre mig i i forum om dette igen.
Er der nogen der ved hvordan man får browseren til at huske brugernavn og adgangskode på Linkmytesla?
Det er nemlig temmelig irriterende at skulle indtaste oplysningerne stort set hver gang. Måske browseren ikke tillader cookies..?
Desværre understøtter browseren ikke cookies, men du kan glæde dig over at der til efteråret kommer Google Chrome browser - hov det sker allerede i 2014 ;) http://www.engadget.com/2013/10/22/tesla-model-s-to-get-app-support-and-chrome/
Browseren understøtter dog javasript's "localstorage", hvilket jeg sendte et tip til Lauer om forleden, så måske de kan bruge det til at lave en slags auto-login.
Vi må huske på at det er Tesla tid :-) , men er da glad for at det ikke kun er mig der har de udfordringer og at det er et generelt problem.
Mikkel er endelig færdig med eksamen i morgen, så kan han lave nye ting til programmet igen.
Der er 2 store ønsker der går igen og igen. Det ene er autologin, da det er besværligt at logge på i bilen. Det andet ønske er sammenlægning af ture, så turen ikke nødvendigvis stopper så snart man går i P gear.
Tak til Klaus_ for info omkring localstorage, det kan godt bruges til autologin.
Hvis der er flere ønsker til programmet, så skriv dem her, eller send en mail/besked. Inden for den nærmeste fremtid, sender vi en mail, hvor vi beskriver de nye ting der muligvis kommer. I som brugere vil være med til at bestemme hvad og rækkefølgen af tilføjelser.
Det lyder super. Knæk og bræk med sønnikes sidste eksamen :-)
Som før nævnt kunne jeg også godt tænke mig at der vises det momentane energiforbrug samt aktuel hastighed. Jeg er klar over at begge dele kan ses i det andet display. Aktuelt energiforbrug kan så vidt jeg ved kun ses som en streg på speedo/energimeteret. Aktuel hastighed ses selvfølgelig tydeligt i displayet med mindre at øverste del af rattet som i mit tilfælde delvist konflikter med udsynet både til aktuel viste hastighed samt symbol for TAAC. Sidstnævnte har jeg forespurgt hos Tesla om det vil være muligt i en kommende opdatering at vise symbolet for TAAC i enten det lille display nederst eller i det store display øverst.