For mig at se er der 2 former for forbeholdte el-bil P pladser:
1. Elbil pladser med ladestander, - som er et tilbud til elbilsbilister med en naturligt kortere rækkevidde end ICE biler, at kunne parkere og samtidig lade bilen op.
2. Incentive parkering forbeholdt Elbiler. De kan være delvise eller 100%. Delvise som, f.eks. i Norge, her er ALLE P-pladser i byerne incentive parkerings pladser for elbiler, de parkerer gratis hvor alle andre skal betale, men du har ikke fortrinsret. 100% som f.eks. på Googles hovedsæde. Her er de forreste 100 P-Pladser forbeholdt elbiler. Kører du elbil har du kortest at gå i regnen, før du når døren! Det prøver jeg for tiden at overbevise min egen virksomhed om er det rigtige.
Mht. 1., man kan lave love for alt, men der må undskyld mig da stadig være nogle ting der bygger på moral. Diskussionen har kørt på det engelske EV forum i over et år nu, men jeg mener at det er moralsk forkasteligt at man parkerer sin bil på en elbil P-Plads med ladestander, hvis man ikke skal lade. Gør man det som elbilsejer, så beder man selv om, at en anden holder der den dag man selv skal lade.
Jeg lufter den lige igen: Jeg har samme holdning til SuC. De er skabt for at sikre mobiliteten for Teslaejerne, og ikke for at give gratis strøm til de tilfældigt forundte der bor tæt på. Holder man og lader fast et par gange om ugen og så ryger ind i feriesæsonen og der en dag bygger 1-2 biler op bagved, der er på farten, så bør man afbryde sin ladning og overlade pladsen med det samme.