Prøv og hør: Når man vælger at købe en Tesla og har brug for at bruge den på langtur, så skal man gøre sig klart at dagene med at ræse ned af Autobahnen med 160- 180 km/t og kun tanke hver 6-700 km er forbi. Punktum. Har man behov for det er det IKKE Tesla man skal vælge.
Når det så er sagt, så synes jeg selv den er en FORNØJELSE at køre langture i. Man skal vende sig til det nye kørselsmønster, hvor man skal holde 20-40 min pause i ny og næ. Jeg har været i England dengang den sidste SuC stod i Holland og der var hul i Hamburg. Nu er der spækket over det meste. Men det kræver altså at man har den tålmodighed der skal til for at indstille sig til et nyt kørselsmønster.
For 3 dage siden kørte jeg Lyngby-Sulingen (syd for Bremen) og retur på en dag. Kanontur, 1350 km, 5 x ladestop fra 5 til 40 min (oftest 25 min) - 145 på motorvej og fuld gas med masser af fart og spænding på Bremer Autobahn. UANSET ladestop, ville jeg ALDRIG bytte tilbage. Imorgen tidlig kører jeg 1550 km til Annecy i Frankrig - det er bare fuld spade dernedad. Marchhastighed bliver 160 og jeg kører kun i batterisegmentet 0-75% - så er der fuld knald på ladningen.
Køb en TESLA - det er Konge!