Loading...
dk

Rækkevidde P85D? | Tesla Forum

Lasse
Lasse May 12 '15

Er der nogle på dette forum, der har kørt over 300 km på en opladning i en P85D (med 21`) – hvor man overholde hastighedsgrænsen på motorvej og motortrafikvej mv..

Jeg synes det er umuligt at komme over 300 km. Ligger på ca. 270 km. Hvilket er langt under de 480 km som Tesla lover på deres hjemmeside.

KS
KS May 12 '15

@Lasse,

Har lusket en tur fra Køge til Fredericia og tilbage på et batteri. Ialt 340 km men hastigheden lå på 110 også på 130 strækninger. 30 tilbage ved ankomst hjemme - dette på 22" ruller

Hookmaker
Hookmaker May 12 '15

Jeg var en tur i Sulingen på Lloyd fabrikken på indkøb igår ned og hjem fra Lyngby. 1365 km kørt. 

Da jeg har kørt min gamle S85'er til England kan jeg nu tydeligt sige at P85D'eren bruger op mod 10-20% mere i strøm end den gamle. Nu er motorvej i Tyskland jo ikke lige der man skal måle - den nåede i visse omgange 230+ så der trækkes godt med strøm. MEN jeg har nu af flere omgange kørt strækningen kgs. Lyngby Middelfart, og igår aftes lå vi med cruise på 125 km/t hele vejen undt. i vejarbejderne. 212 km på 55,6 KWh, ca. 15 grader, tør vej og let sidevind. Jeg ville turde bruge 78 KWh (altså også efter at den er gået i 0), så det giver 297 km. 

I mit hoved kommer du kun over 300 km hvis du holder dig på 110 eller derunder (på tør vej).

Lasse
Lasse May 12 '15

@Hookmaker: jeg holder mig langt væk fra motorvejen fremover :-)

Hookmaker
Hookmaker May 12 '15

Lasse, så kan du lige så godt sælge den, da den er som skabt til Bremer Autobahn....;-)

NOELON
NOELON May 12 '15

Jeg kørte lige efter påske en tur på 4000 Km. i min P85D og jeg har helt samme erfaring: den bruger ca 20% mere end den gamle P85+ når vi snakker motorvej. Man kan kun lige holde den under 200Wh/km. på stille og rolig landevejs trafik. En af de længste strækninger på motorvej med mellem 110 og 150 var på 286 km med 5% tilbage - 286km 72,5 Kwh forbrug og 253Wh/km.

Asger
Asger May 14 '15

Overvejer at købe en P85D, men bliver lidt bekymret om det er en god idé når turen går sydpå. Normal hastighed er @ 150-160 i timen og omkring 400 km mellem hvert stop. Hvad er en realistisk max. hastighed når der skal køres mellem 2 superchargere? Findes der en beregner til at finde max. afstand som funktion af hastigheden?

Gustavsfar
Gustavsfar May 14 '15
Det lader sig ikke gøre i nogen af modellerne pt desværre at køre 400 km med den hastighed uden at lade. Mellem 2 superchargere lader det sig dog fint gøre.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar May 14 '15
Hookmaker
Hookmaker May 14 '15

Prøv og hør: Når man vælger at købe en Tesla og har brug for at bruge den på langtur, så skal man gøre sig klart at dagene med at ræse ned af Autobahnen med 160- 180 km/t og kun tanke hver 6-700 km er forbi. Punktum. Har man behov for det er det IKKE Tesla man skal vælge.

Når det så er sagt, så synes jeg selv den er en FORNØJELSE at køre langture i. Man skal vende sig til det nye kørselsmønster, hvor man skal holde 20-40 min pause i ny og næ. Jeg har været i England dengang den sidste SuC stod i Holland og der var hul i Hamburg. Nu er der spækket over det meste. Men det kræver altså at man har den tålmodighed der skal til for at indstille sig til et nyt kørselsmønster.

For 3 dage siden kørte jeg Lyngby-Sulingen (syd for Bremen) og retur  på en dag. Kanontur, 1350 km, 5 x ladestop fra 5 til 40 min (oftest 25 min) - 145 på motorvej og fuld gas med masser af fart og spænding på Bremer Autobahn. UANSET ladestop, ville jeg ALDRIG bytte tilbage. Imorgen tidlig kører jeg 1550 km til Annecy i Frankrig - det er bare fuld spade dernedad. Marchhastighed bliver 160 og jeg kører kun i batterisegmentet 0-75% - så er der fuld knald på ladningen.

Køb en TESLA - det er Konge!       

Comeback
Comeback May 14 '15

+1

Gustavsfar
Gustavsfar May 14 '15
:-)
Lau
Lau May 14 '15

Amen!

Asger
Asger May 14 '15

Tak til Hookmarker. Al tvivl væk, så nu står der en P85D på indkøbssedlen  :-)

SuneH
SuneH May 14 '15
Prøv lige at tænke: tur/retur til Frankrig GRATIS i en lynhurtig & lydløs bil - hvad er problemet lige? At stoppe 20 min hver anden time, det er en billig pris at give, og mon ikke man ville have stoppet for at tanke, gå på wc eller spise/hente kaffe alligevel?
Hookmaker
Hookmaker May 14 '15
SÅDAN Asger! - og lidt hurtig hovedregning giver en god timeløn på ladestoppene!
NOELON
NOELON May 14 '15

Lige mine ord. Intet over eller ved siden af Model S på langtur.

Kristian70k
Kristian70k May 14 '15

tror sku jeg vil have en mere :)

Jesperbang
Jesperbang May 14 '15
Er der nogle af jer herinde som har brugt den "planlæg tur" og holder den stik, hvis ja hvad sætter i så speed multiplier til fx 1.2 hvis det er en P85D med 4 personer med oppakning for 4 dage. For jeg overvejer om jeg skal kører ind og bruge Clever i Nykøbing F når jeg skal til Berlin fra Slagelse. Bare for at være sikker på jeg kan nå ned til den første lader.
Flemming
Flemming May 14 '15
Hej Jesperbang, nu er det altid svært at råde andre, men jeg vil ikke være nervøs for at køre
Fra Slagelse SuC i Herzsprung hvis du starter med fuld opladning og kører max 130 km/t
På motorvejen.
Jesperbang
Jesperbang May 14 '15
Flemming tak for rådet, tror jeg prøver, men skifter fælge fra 22 til 19 for at være sikker.
Sider: 1 2 3 »