Loading...
dk

Banetest - med begrænsning | Tesla Forum

Hookmaker
Hookmaker Jan 11 '14

Her er en fin video med banekørsel i USA. Det kunne godt se ud som om batteriet giver op ved omkring 8 minutter og går på limit 140W , men bedøm selv..;-)

http://www.youtube.com/watch?v=uyV8_4dvLDU

 

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Jan 12 '14
FrederikC
FrederikC Jan 12 '14

Ingen tvivl om at kølingen ik kan følge med, men det er trods alt en personbil ikke en baneracer.

ved ik hvordan i andre køre i trafikken, men jeg ville nok ik køre den så hårdt på alm vej til og fra arbejde.

Hookmaker
Hookmaker Jan 12 '14

Det er heller ikke det interessante, fordi såvidt jeg ved er det ikke den skiftende effekt på banen men dermed kontinuerlig belastning der stresser batteri/inverter/motor mest, så kan bilen holde til at køre 1 time med 180 km/t ned ad den tyske motorvej, uden at den med 15 min. intervaller går ned på 140W i max. effekt? Det ser ikke ud til han på noget tidspunkt kommer over 100-115 mph.   

FrederikC
FrederikC Jan 12 '14
Syntes ikke at kunne finde mere om fænomenet online.
Ville jo mene det ville være nævnt hvis det var generelt motorvejs problem.
Kiefer
Kiefer Jan 14 '14

Har heller ikke selv kunnet finde mere om dette onlline, men problemet er måske at der ikke er ret mange endnu der kan "teste" bilen under de forhold. Nordmændene  har ikke motorveje der kan dette og nok specielt ikke i dette vejr. Og har man prøvet at køre rundt i USA ved man at de kører som en flok tøser ;)

 

 

Det er vel først nu hvor der er kommet SC'ere i Tyskland at man reelt kan gøre forsøget med at køre mere end 150km/t over en længere strækning, og det er nok stadig begrænset hvor mange der har forsøgt dette.

 

/Martin

 

Pedro
Pedro Jan 15 '14

En 1992 Mercedes 300 SE med 142 kW har en topfart på 215 km/t og vejer ca. 1900 kg.

En 1994 Audi A8 2,8 med 128 kW har en topfart på 228 km/t og vejer ca. 1500 kg.

Vindmodstanden på Tesla Model S er nok væsentligt bedre end begge, men den vejer til gengæld en smule mere end S-klassen og en del mere end A8'eren.

Mon ikke at Model S kan holde 210 km/t uden at bruge over 140 kW, så selvom den gik på begrænsning ville den sikkert godt kunne holde farten.

Om Model S så bruger mindre end 85 kW ved 180 km/t er spørgsmålet, for ellers bliver det nok svært at køre så hurtigt en hel time ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Pedro Jan 15 '14
Kiefer
Kiefer Jan 15 '14

Hej Pedro.

 

Husk på at begrænsningen ikke var 140KW men derimod 140W. mindre detalje :-)

 

/Martin

LarsR
LarsR Jan 15 '14

140 kw. Ellers havde den stadig trillet rundt derude :-)