Jeg så en sort S85 i Horsens i weekenden, hvor der var tydelige huller i den stribe stoplys i toppen af bagruden. Jeg var sikker på at det måtte være eftermonteret fordi det ikke kunne passe at dioderne (eller er det pærer?) allerede var gået, på så ny en bil. Men det gør de åbenbart?
Hej
Det var nok mig du så og tak for info. Ved ikke om det kun er på min så måske andre kan tjekke deres men der er 4 "huller" I stop lyset og de sidder helt symetrisk så jeg tvivler på det er nogen LED´er som er sprunget.
PFT
klaus
FrederikC: Jeg tror næppe det kan betegnes som en sliddel. Jeg hører dem lige ad i Århus når bilen skal derud til service i næste uge.
/Martin
@Lysmanden, ja bremselyset er standard, og det er nærmest også en standard at de skal gå i stykker. FrederikC er heldig at hans ikke har nogle defekte..
Har set en brun (musikpædagogen), som har rigtigt mange defekte - under halvdelen virker på hans.
De skifter bremselyset, men det kræver at de tager bagruden ud for at gøre det. Jeg fik det gjort på min ved service for en måneds tid siden.
Jeg har også tid ved Tesla den 22-23 til udskiftning af LED på bagruden, de har bestilt en udefra til at komme og tage ruden ud så de kan skifte dem. Virker lidt som en mindre designfejl at noget så simpelt som en LED stribe der skal skiftes kræver at hele ruden pilles ud...
/Martin
Mærkeligt de ikke har lavet det ordentligt så, når der skal så meget til for at skifte dem.... det lugter jo lidt af at hvis der ikke findes en løsning indenfor garantiperioden, så vi om nogle år se en masse Tesla'ere køre rundt med halvdelen af bremselyset slukket :)
I sådanne kendte tilfælde må man jo kunne lave et notat om det og sammen med Tesla blive enige at det skal udbedres med et permanent fix også evt. Uden for garantiperioden. Tesla har vel heller ingen synderlig Interesse i synligt at vise omverdenen at en større procentdel af deres biler kører rundt med defekt bremselys...?