Det må være nogen med dig og DU. Jeg kørte 55.000 i den gamle og fik skiftet DU 1 gang. Nu har jeg kørt 66.000 i min P85D uden at få skiftet. Så Ken, det må være din køre stil :-)
Det må være nogen med dig og DU. Jeg kørte 55.000 i den gamle og fik skiftet DU 1 gang. Nu har jeg kørt 66.000 i min P85D uden at få skiftet. Så Ken, det må være din køre stil :-)
Det må da næsten tangere rekord :-)
Jeg kørte 82.000km i den første bil og den fik skiftet DU 3 gange og da jeg havde kørt lige godt 7.000km i den næste så fik den også skiftet DU.
Derudover fik jeg skiftet batteri i den første ved ca. 65.000km. Men indtil nu har den næste bil kørt yderligere 20.000km på DU nummer 2 uden problemer. Både den første og den næste er S85 RWD. Konen sagde godt nok her den anden dag at hun syntes moteren var begyndt at larme igen. Ikke noget jeg har kunnet høre, men fra hun hører det første gang til jeg og Tesla kan høre det, plejer der at gå en 7-10.000 km.
Jeg har endnu til gode at have en DU der kan gå 30.000 km.
Jeg er helt enig i at det må være Kens kørestil der har ødelagt differentialet :-)
Men hvis Tesla så pokkers gerne vil lave en super sportsvogn med super lave 0,3-100km/t så nytter det jo ikke noget hvis bilen ikke holder bedre end en formel 1...
/Martin
Nu har vi så fået et billede af en Tesla på en ladvogn, som header-image her på siden..... var det virkelig det bedste billede man kunne finde til at repræsentere teslaforum.dk........... ?
@Ken: Jeg kan se, at topbilledet er blevet ændret til det fine Nordkap billede. Hvor lang tid tog det så at få den seneste DriveUnit i?
Sig til, når den også ryger ;-)
Hvordan hører man om der er begyndende problemer med DU. En situation som Kens kan man jo ikke tage fejl af. "Hyler" alle Model S ikke lidt nogle gange og ved forskellige hastigheder? Lidt lige som S-togets elmotorer.
Jeg ved at ved en RWD kan man næsten ikke høre DU når den virker og når den så holder op med det vil hyletonen gradvist blive højere og højere. Hvor man til sidst slet ikke er i tvivl.
Om det også forholder sig sådan på AWD ved jeg ikke helt, nogen siger de altid kan høre en hyletone fra forreste DU, andre ikke.
/Martin
på D-modellerne kan du høre forreste DU. Det er specielt tydeligt under kraftig acceleration og/eller med Range Mode ON.
også ved konstant hastighed, bare ikke så markant. Det er betydeligt tydligere med Range Mode ON end Range Mode OFF
I min 90D har jeg også en højfrekvent hyletone ved jævn hastighed på 70-80 km/t og 130 km/t.
Men det lyder ikke som DU, snarere som en frekvensomformer til regulering af hastigheden.
Ligesom range-mode ændrer effektfordelingen til at være primært de forreste motorer, ville det principielt være muligt at Tesla giver os et silent-mode, hvor det kun er de bagerste motorer der trækker, når der ikke accelereres. Når fartpiloten er sat omkring de 80 kmt og musikanlæget er slukket, har jeg et "D" på bagklappen billigt til salg.
Hej alle.
Er det kun den store DU der sidder i RWD og PXXD modelerne der er problemer med? Er der nogen af jer der har fået skiftet den mindre DU der sidder i XXD modellerne og foran i PXXD modellerne. Vh. Peter
Ligesom range-mode ændrer effektfordelingen til at være primært de forreste motorer, ville det principielt være muligt at Tesla giver os et silent-mode, hvor det kun er de bagerste motorer der trækker, når der ikke accelereres. Når fartpiloten er sat omkring de 80 kmt og musikanlæget er slukket, har jeg et "D" på bagklappen billigt til salg.
Du får det til at lyde som om der er flere motorer både for og bag. :-)