Så har jeg været en tur forbi Tesla Aarhus i dag. Desværre havde de ikke en Tesla som lånebil så fik en stort set fabriksny hvid BMW 320d med kun 57km på tælleren. Fin bil i stort set samme prisklasse som min Model S men kan slet ikke stå mål med det sorte lyn :-)
Fik fixet vindstøj og træk fra a-stolper. Umiddelbart er problemet nu løst men det viser sig først ved koldere vejr og når vinden står i den "rigtige" retning.
Fik opdateret modemmet så jeg nu kan komme i kontakt med bilen når der lades på SuC.
Der blev forsøgt at rette lidt på skjoldet da det gaber et par mm mere i den ene side end den anden men jeg synes nu ikke jeg kan se nogen synderlig forskel.
Fik desuden opdateret til .213 ved ikke hvad denne gør i forhold til .188 men mon ikke bare det er bugfixes...?
Der var desværre ikke reservedele på lager til at fixe kondens i mine små lygter bagpå så det må gøres en anden gang.
Fik at vide at der endnu ikke er et fix til problemer med gummi langs dørene der gaber således at stoffet stikker ud.
Fik desuden at vide at jeg har en komplet polering til gode når det passer mig på grund af de ridser der var i lakken ved modtagelse. Bilen er jo opti-coatet og vil ikke pt. ofre endnu en opti-coatning efter polering så venter nok et par år eller 3 og får så gjort det hele på ny tænker jeg...
Jeg har i dag indleveret min S85 til service og fik også en lille pi.potte af en mikrobil i form af en BMW 320D. Begge deres udlåns Model S derinde er blevet ødelagt. Så en lille opsang: "Hvis i låner en Tesla af Tesla, vil I så ikke være søde at passe godt på dem, så vi andre ikke risikerer at få en lånebil med manuelt gear?" :-)
De skifter forøvrigt nu beslaget bag under chromelistn med et af plastik i stedet, så rusten ikke skulle komme igen.
/Martin
Var derude i går for at få kigget på ustabilitet ved høj fart og vibrationer ved bestemte hastigheder, viste sig at alle 4 hjul var balanceret forkert og der var åbnebart så meget slid på bagdækkene at de blev skiftet, uden beregning, dejligt! Jeg stødte på kajakaj derude og vi fik en hyggelig sludder i deres ret lækre loungeområde. De var virkelig professionelle og imødekommende derude.
@Gustavsfar & Kiefer, jeg kører også rundt i en 320D nu, med 3000km på klokken. Skal forhåbentlig aflevere den i morgen formiddag.
Gad vide hvad det er folk gør ved de Tesla'ere de låner derude, siden de begge går i stykker...?
Lau: Minder mig om, min hustru ringede til mig her den anden dag mens hun kørte på motorvejen:
Hende: "Jeg har lige set verdens grimmeste Tesla"
Mig: "Var den orange"
Hende: "Ja, hvordan kunne du gætte det"
Det er så samme kvinde, der snakker om at pakke sin Model X ind i lilla folie :-)
Klaus_: "min" 320D har lige godt gået 900km, den kom med fuld tank, men stikket herhjemme passer ikke ind i bilen, så jeg kan jo ikke rigtig tanke den ;-)
/Martin
@Kiefer, det er så det positive ved 320D'eren, dieselmåleren rører sig godt nok ikke mange milimeter :) Men mon ikke de gerne ser at man returnerer den med fuld tank, ligesom man fik den... nu er det heldigvis kun en uge jeg har haft Tesla så jeg har ikke helt glemt hvordan man betjener en tankstation!
Ja synes ærligt talt ikke der var meget positivt at skrive hjem om ved 320´eren bortset fra måske at den havde lidt mere cushy sæder med lidt bedre støtte end i Teslaen. Jeg har alm. 2. generation stof/lædersæder...
Klaus_: Man stiller den vel bare henne ved SuC'en så ordner de resten? ;-)
Nu skal de lige siges, at det forbrug jeg har haft i bilen, nok vil være under minimumsgrænsen på 5 liter som man skal købe på en tankstation, kørte hjem i den, og kører derind igen når den skal afleveres.
Hallo, den er med manuelt gear, det er ikke noget jeg har brugt siden 2003, så det blev til en hjemmearbejdsdag i dag...
Gustavfar: Nej, det er så min første tur i en BMW overhovedet, har altid kørt Mercedes tidligere, det fortryder jeg ikke i forholdet til lånebilen. Forøvrigt, første gang jeg skulle bruge viskerbladene sagde bilen: "blink, blink, blink" ;-)
/Martin
@Kiefer, jeg fik med automatgear. Hvilket jeg har minimal erfaring med, og en fejlbesked på hollandsk i displayet da jeg forsøgte at sætte den i drive. Fandt så ud af at der sidder en knap på gearvælgeren som man skal holde inde, mens man sætter den i drive, så ville den gerne fremad. Derudover lærte jeg i løbet af de første 5 minutter, at det forreste håndtag nede ved sædejusteringen, er "sådan vil det være at sidde på bagsædet og køre bil"-håndtaget, følte jeg blev kastet en meter længere ned i bilen. Og, at motoren selv går ud hver gang man holder stille.
Var lige inde og hente bilen i dag, Tesla mener nu at den højfrekvente tone der kommer fra bagenden er nogle kontaktorer mellem batteri og motor der skal skiftes, så bilen skal ind en tur mere om ca. 14 dage...
Og så havde de ved servicecenteret i Århus to fine fyrfadslysestager af glas stående, nu har min datter på 5 så været på besøg, nu er der en tilbage...
/Martin
Gustavsfr1: Næe, Tobias fra Tesla skulle desværre igang med kosten efter endt besøg...
/Martin
Nå okay tror ellers at den ville kunne have indbragt en fornuftig skilling herinde...