Loading...
dk

Montering af modstande i ladestik | Tesla Forum

NCL
NCL May 28 '15
Hej Jeg har lige fået et saml selv ladestik og kabel hjem. Der er 2 modstande med til stikket. Hvor skal disse monteres? Evt billede? Mvh
Kiefer
Kiefer May 28 '15

I selve ladestikket skal der gå en modstand fra CP til jord, denne modstand fortæller bilen hvor meget stikket maksimalt kan lade med. 

100ohm = 32A
680ohm = 20A

/Martin

Bianco
Bianco May 28 '15

Du må fortælle lidt mere om hvad du har mellem hænderne før vi kan hjælpe dig.

Er det et type 2 ladekabel du er ved at lave? Skal det forbindes med en ladestander eller en EVSE?

Ja, og gerne et billede eller to :-)

NCL
NCL May 28 '15
Har fundet ud af det :-) Men det var et type 2 der skal sættes på en ladeboks - nu skal jeg bare have fundet ud af, hvordan alle ledninger i boksen skal samles :-)
Kiefer
Kiefer May 28 '15

En søgning her på forum efter type2 kabler vil give dig svaret.

Du skal forbinde L1, L2, L3, N og jord til de respektive, derefter skal PP og CP forbindes, CP er det lille 0,5mm2 kabel der også er i kablet.

Mellem PP og jord forbinder du så modstanden.

Helt præcist hvilken boks er det du har købt, hvor man skal forbinde kablerne selv?

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer May 28 '15
PerL
PerL Jun 1 '15

Nu må jeg bede om hjælp blandt alle el-kyndige. Panikken breder sig, og jeg får ingen hjælp fra Tesla eller andre. Problemer er, at Mobile connector ladekablet slår fra ved hjemmeladnng, når min varmepumpe går igang. Jeg lader med rødt CEE stik 16 amp. Ingen problem på arbejdet med samme installation. Elektrikeren har prøvet med et tykkere kabel men ingen ændring. Elselskabet har været her og målt på "systemet" og finder ingen fejl. Måske en anelse lav spænding på den ene fase (218v). Så alle installationer skulle være i orden. Er jeg virkelig den eneste med varmepumpe (LG) med samme problem. Jeg attacher korrespondance med Tesla Holland, hvis der nogen som orker at kommentere på problemet. Har iøvrigt hørt, at man kan montere NTC modstande for at mindske "chocket", når varmepumpen. Er der nogen som har erfaring med dette? 

Hello Per,

I have reviewed with engineering but cannot confirm the cause. However, there is the presumption that transient voltage (short voltage spikes) by the heat pump result in the Model S to stop. The Model S is protected against these since high voltage can possibly damage the on-board electronics of the Model S.

Possibly changing the location of the earth rod can mitigate the issue. For this to determine, we would need insight in how the installation is set-up. This need significant additional information, but can help our engineers to understand the cause.

• Could you take pictures of the heat pump and especially how it is connected?
  • Can you explain how was determined that the heat pump turned off by 2 kW?
  • Can you ask your electrician / installer the following:
    • The distance from your outlet where your Model S, the heat pump and the distribution board. If possible with a simple drawing how they are connected
    • Where is the earth rod (grounding) located?
    • If your electrician has an oscilloscope, it would be helpful if he can check for transient voltage.

For your information, the Mobile Connector will auto-reset after 15 minutes. If there are no fluctuations, the Tesla will continue charging after this period.

If there are any questions about the above, please let me know.

Kind regards,

Rombout Heesterman | Program Coordinator – Charging Installations
p +31 20 258 3931  |  m +31 6 469 673 59  |  e rheesterman@teslamotors.com

From: Lundorff [mailto:d191167@dadlnet.dk
Sent: Tuesday, 12 May, 2015 8:25 PM
To: Rombout Heesterman
Subject: Re: Feedback charging installation - P68201

The blink is contineously every 3rd second. I will try to send you videos

Sendt fra min iPhone

Den 12/05/2015 kl. 09.11 skrev Rombout Heesterman <RHeesterman@teslamotors.com>:

Hello Per,

Thanks again for the swift response.

Normally there should be blinking pattern, for example 4 blinks and then a pause.  Can you confirm how often the Mobile Connector blinks between those pauses, or is it blinking continuously?

Thanks for the additional effort.

Best,

Sent: Monday, 11 May, 2015 7:03 PM

Dear Rombout.

I have counted 24 red blinks pr. minute.

Regards

Per

Den 11/05/2015 kl. 14.48 skrev Rombout Heesterman <RHeesterman@teslamotors.com>:

Dear Per,

My apologies for coming back on this, but I have forgotten to ask one question.

Can you confirm how often the red LED on the Mobile Connector blinks when the charging stops?

Thank you for your patience.

p +31 20 258 3931  |  m +31 6 469 673 59  |  e  rheesterman@teslamotors.com

From: Rombout Heesterman 
Sent: Sunday, 10 May, 2015 10:13 PM
To: 'Lundorff'
Subject: RE: Feedback charging installation - P68201

Dear Per,

My apologies for not coming back on the matter and keep you informed on the actions taken.

It is correct that the Model S stops charging when the line impedance is higher than 12% of the originally measured voltage. This is a system to ensure safe charging on the high power rates of the Model S and a feature which cannot be switched off or elongated.

I am in contact with another customer who had a similar issue with the same brand and type of heat pump and where the electrician was able to resolve the issue. We are actively trying to contact this electrician to understand which action he has taken to overcome the problem.

As soon as we have understood the action items needed, we will loop back to you immediately.

Kind regards,

Atlasstraat 7-9 | 5047 RG Tilburg | The Netherlands
t +31 20 258 3931 | m +31 6 469 673 59 | e rheesterman@teslamotors.com

<image001.gif>

The content of this message is the proprietary and confidential property of Tesla Motors, and should be treated as such. If you are not the intended recipient and have received this message in error, please delete this message from your computer system and notify me immediately by reply e-mail. Any unauthorized use or distribution of the content of this message is prohibited. Thank you.

<image002.png><image003.png> <image004.png>

P Please consider the environment before printing this email or buying a gas guzzler.

Sent: Friday, 08 May, 2015 5:22 PM

Hello again.

I had a meeting today with the local energy supplier, ENERGIVIBORG. He had an information from “somebody” from the local Tesla contact, who informed him that the car, independent of the supply is 220 or 240 volt, will stop charging in case of a drop of 7 volt in a period of 0,2 seconds. That gives an explanation of why the car stops charging, when my heat pump starts. So, to solve the problem, you have to reconfigure my car to extent the 0,2 seconds to say 0,5 0r 1 second. 

I am positively sure that I am not the only one in the Tesla world with the same problem! 

So, you find a solution of the problem ASAP

Kind regards

Per

Car: P68201

Den 30/04/2015 kl. 13.24 skrev Rombout Heesterman <RHeesterman@teslamotors.com>:

Dear Per,

Thank you for the quick response. I am currently investigating with service engineering what can cause the Model S to stop charging.

Once I know more, I will let you know.

Best,

Sent: Thursday, 30 April, 2015 12:37 PM

Hello Rombout. 

My home adress is: Kloster Alle 7, 8800 Viborg, Denmark

I use Tesla Mobile Connector with red adapter. 

Heat Pump is LG Thermal Split 14 kW

At my office I can charge without problem. 

Last time I had failure was Yesterday around 4 pm. 

Kind regards

Per

Bianco
Bianco Jun 1 '15

Har Nibe varmepumpe og lader med 32Amp uden problemer. Mastesikring er 35Amp. Jeg har dog slukket for varmepumpens dyp-koger, da vi har gas som sekundær varmekilde.

Slår den også fra hvis bilen er sat til kun at suge f.x. 10Amp?

FrederikC
FrederikC Jun 1 '15
Hvordan er din jording?
Niels
Niels Jun 1 '15
det tyder på din elektriker eller andre bliver nød til at have et oscilloskop på for at se spændings transienter - specielt hvor lange de er og hvor meget de falder/ evt stiger.
lyder som noget er under dimensioneret.

løsningen er som i har prøvet typisk tykkere kabler. dit problem kan meget vel være din stikledning. 17 kw varmepumpe kræver trods alt nogle tykke kabler helt ude fra sikringen i vejen

kabler til din tesla er sikkert tykke nok (2.5 kvm kan være nok hvis ikke de er for lange) - hvor tykke er ledninger i din stikledning..nogle huse har kun 4 kvm og det skal så være et kort kabel for at kunne bære begge dele + øvrigt forbrug i huset...(hvad er din maste sikring).

jeg har i øvrigt en 5 kw varmepumpe i sommerhus og her lader teslaen fint, men det siger heller ikke så meget - der er 6 kvm stikledning og gode jordspyd ved både tesla og varmepumpe.
Niels
Niels Jun 1 '15
problemet kan også være at finde i din eltavle, prøv at tjek om noget af det bliver varmt under brug - hvis der er en dårlig komponent eller forbindelse, kan den lave stort spændingsfald ved belastning.
PerL
PerL Jun 1 '15

OK, tak skal I have. Jeg vil tage fat i elektrikeren endnu engang

DeaconWP
DeaconWP Jun 1 '15

Hej pelu. Jeg er ikke faglært elektriker, men kigger gerne ind, da jeg analyserer fejl på en anden måde med en anden tankegang end en elektriker normalt gør. Bor i Rødkærsbro, er nem at google. Koster gratis. ;-). 

Jeg læser dit svar til Holland, et der kommer et langt blink hvert 3. sekund. Korrekt? Og hvad betyder det i den fejlkode dekoder, der er i manualen til bilen?

PerL
PerL Jun 2 '15

Hej DeaconWP. Tak for dit tilbud at kigge forbi. Vi bor jo næsten naboer. Måske kan vi mødes i weeekenden? Ring gerne på 40440023

DeaconWP
DeaconWP Jun 2 '15

pelu: besked set. Skal nok ringe.

PerL
PerL Jun 11 '15

Stor tak til DeaconWP som tog sig tid til at komme forbi. Efter et par timer med måleudstyr blev fejlen fundet (dårlig jord). Nu kører det perfekt. Bare herligt med Teslaforumvenner :-)

JSH
JSH Nov 3 '16

Hej @PerL  Jeg har samme problem med min Tesla, når varmepumpen slukkes virker ladningen perfekt, og når pumpen er on, slukker Teslaen og de 3 lamper lyser blå.
Jeg har inviteret elektrikeren igen for 4 gang, for at få det til at lykkes, har tænkt på Jordforbindelsen, men da man skal være aut. elinstallatør for at kunne tilslutte et jordspyd, må jeg hellere lade være. ;o)
Tesla har reg. spændingsfald til 177v selvom der er 232v til stikket og kan fødes med 35A, intet andet i huset lader sig mærke med spændingsfaldet. alle installationer er <2 år gamle. 
Har andre haft lign. problemer?

CanEl
CanEl Nov 3 '16

hvis den skriver 177v, er det ikke jordfejl, så er det nærmere en dårlig forbindelse et sted undervejs til bilen.

har du kun fejlen hjemme. jeg tænkte, om har du har prøvet dine ledninger et andet sted?

DeaconWP
DeaconWP Nov 4 '16

JSH: Hvor  bor du henne af i landet?

JSH
JSH Nov 17 '16

Hej @Deacon og @canel 

Nu er mit lade problem løst, det var jordforbindelsen, på den trikkede måde. :o) efter jordspydet var slået ned var fejlen der endnu, meeeen så fjernede elektrikeren den jord der kom fra tavlen, så den eneste jord der var, kom fra jordspydet, og så fungerede det. :o)

Jeg bor i Vejle Ø.

CanEl
CanEl Nov 17 '16

hej @JHS

hvis det er tilfældet bør du få testet dit hfi relæ af din elektrikker, at det udkobler korrekt.

for hvis din hus instalation kan flytte dit jordpontentiale, må der være en eller flere fejl.

jeg har seet det før, hvor der blev trukket strøm til jord, så jorden var tør omkring jordspyddet.

men der var hfi relæet også defekt. derfor havde kunden ikke opdaget noget.

prøv at måle spændingsforskellen mellem jordspyd og ledning fra huset. bør vare mindre end 3-5v

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Nov 17 '16
Sider: 1 2 »