Loading...
dk

Portåbner | Tesla Forum

Teslasse
Teslasse May 28 '15

Kan det lade sig gøre at sætte Teslaen op til, når man kommer hjem, at åbne garageporten og når man holder i garagen, at den lukker efter sig??

Klaus_
Klaus_ May 28 '15

Det kunne være smart, sådan en funktion burde komme sammen med den softwareopdatering der gør at den selv kan køre sig i garage.

Lige p.t. popper min garage op på skærmen når jeg skal til at dreje ind i indkørslen, så det kræver kun 1 tryk at åbne garagen.

krabbe
krabbe May 28 '15

det har ikke lykkedes for mig at få parret min Boxer garageporåbner endnu :( nogen som har en Boxer garaportåbner, som har fået det til at virke ?

Klaus_
Klaus_ May 28 '15

Jeg har en ældre Liftmaster, der var ikke umiddelbart problemer.

Hvor går det galt henne, krabbe? Er det i første trin, hvor bilen skal registrere signalet fra din sender?

krabbe
krabbe May 28 '15

ja - den vil ikke registrere signalet

jeg holder foran garagen går ud foran bilen, trykker åbneren ind, og holder knappen, lysene skulle herefter blinke når signalet er fanget, det sker dog ikke  !

sjensen
sjensen May 28 '15

Fungerer fint her med en Jydeport/Liftmaster 600 (årgang 2004). Virkelig lækker feature.

Gjorde som beskrevet af krabbe, men dog inde i garagen og med senderen holdt nede foran bilen.

MicTheCat
MicTheCat May 28 '15
Jeg kan godt få bilen til at registrere signalet men portåbneren vil ikke godkende signal fra bil. Jeg har en portåbneren fra Jem og fix da min originale jydeport åbners fjernbetjeninger smuldrede. Kan ikke lige huske hvad modelbetegnelsen er. Så nu har vi blot en fjernbetjening i Teslaen men kunne være lækkert at få det til at virke. Homelink er lidt sparsomme med oplysninger i forhold til OEM produkter som den fra Jem & fix tilsyneladende er
NOELON
NOELON May 28 '15

Jeg har samme problem som MicTheCat. Jeg bor i en ejendom med underjodisk garage med en relativ stejl nedkørsel og altså ikke en privat garage med lige ud/ind. Jeg har ind imellem også problem med standard portåbneren, da de skal pege ret præcist mod modtageren. Denne sidder relativt høj, så jeg er kommet frem til at problemet er at bilens signal sender peger ligefrem, så modtageren ikke kan 'se' signalet. 

Klaus_
Klaus_ May 28 '15
Prøv med friske batterier i senderen. Det kan godt være svært at ramme det rigtige sted og virker som om det kan tage 20-30 sekunder før den fanger signalet, så man skal trykke den ned i lang tid. Jeg havde mest held cirka 10-20 cm foran Tesla logoet på fronten. Nogen siger det virker bedre i midten af frunken på gulvet.
P85DK
P85DK May 28 '15

Prøv at åbne fronken og peg remoten ned i hullet hvor frontklappens hatch går ned - det tager ca. 20 sek - det virkede for mig her til aften

Teslasse
Teslasse May 28 '15
Men har nogen svar på om man kan kode bilen til at åbne porten når man kommer hjem og lukke porten igen når bilen holder i garagen?
P85DK
P85DK May 28 '15

det korte svar: nej, det kan man ikke

MicTheCat
MicTheCat May 28 '15
Det lange svar er også nej. Ikke lige nu. Kommer først senere og så kræver det nok en speciel portåbneren da Teslaen skal vide om porten pt er åben eller lukket. Men hvis de er smarte kan den jo "selv se det" når man har den nye hardware pakke med radar og sensorer
Kiefer
Kiefer May 28 '15

Det vil kræve at din port-automatik er en del mere intelligent. Måske via en fotocelle kombination.

/Martin

Klaus_
Klaus_ May 28 '15

Den burde kunne se om portoen er åben eller lukket, bl.a. ved at kigge på de bagerste baksensorer, om de kan se der er en forhindring eller ej. Og ellers er der jo også et kamera bag på bilen, som softwaren sikkert kan forstå et eller andet med.

sjensen
sjensen May 28 '15

Her kan passende bringes en nyhed på banen: Support for Tesla Model S i home automation softwaren openHAB.

https://twitter.com/kaikreuzer/status/603234423341998081/photo/1

Med et par sensorer og et relæ koblet til port-åbneren, så er vejen banet for en fin automatisering af port-åbning, tænding af lys, etc.

Kiefer
Kiefer May 28 '15

sjensen: Jeg tror det kan gøres lige så nemt med et par sensorer og relæer koblet til en arduino. Så kan du også netværksopkoble din port :-)

/Martin

Teslasse
Teslasse May 29 '15

Tak for de gode svar. Jeg kan se at hvis det skal lykkes, så skal der gang i loddekolben og en god vens hjælp :-)

MicTheCat
MicTheCat Jun 22 '15
Så lykkedes det at ombygge min portåbneren så den kan åbne lukke via Homelink i Teslaen. Nu bliver det spændende om porten går op og i når en Taxi farer forbi. Det kunne den gamle portåbner uden rullende koder godt finde på. Købte denne for 8€ Knap 14 dages leveringstid

http://m.ebay.de/...01S-12-/381060370908
Forummets indlæg er redigeret af MicTheCat Jun 22 '15
PeterR
PeterR Jul 6 '15

Så blev min garageport "Crawford" monteret og den virker perfekt med min Tesla når jeg køre ned af min indkørsel popper den op på skærmin så jeg kan trykke på den for at den åbner porten det passer perfekt med at den er åben nå jeg kommer hen til porten.

Jeg fulgte bare instruktionen på Tesla skærmen, og hånd senderen blev holdt foran Tesla logoet på fronten.

Sider: 1 2 »