Kan det lade sig gøre at sætte Teslaen op til, når man kommer hjem, at åbne garageporten og når man holder i garagen, at den lukker efter sig??
Kan det lade sig gøre at sætte Teslaen op til, når man kommer hjem, at åbne garageporten og når man holder i garagen, at den lukker efter sig??
Det kunne være smart, sådan en funktion burde komme sammen med den softwareopdatering der gør at den selv kan køre sig i garage.
Lige p.t. popper min garage op på skærmen når jeg skal til at dreje ind i indkørslen, så det kræver kun 1 tryk at åbne garagen.
det har ikke lykkedes for mig at få parret min Boxer garageporåbner endnu :( nogen som har en Boxer garaportåbner, som har fået det til at virke ?
Jeg har en ældre Liftmaster, der var ikke umiddelbart problemer.
Hvor går det galt henne, krabbe? Er det i første trin, hvor bilen skal registrere signalet fra din sender?
ja - den vil ikke registrere signalet
jeg holder foran garagen går ud foran bilen, trykker åbneren ind, og holder knappen, lysene skulle herefter blinke når signalet er fanget, det sker dog ikke !
Fungerer fint her med en Jydeport/Liftmaster 600 (årgang 2004). Virkelig lækker feature.
Gjorde som beskrevet af krabbe, men dog inde i garagen og med senderen holdt nede foran bilen.
Jeg har samme problem som MicTheCat. Jeg bor i en ejendom med underjodisk garage med en relativ stejl nedkørsel og altså ikke en privat garage med lige ud/ind. Jeg har ind imellem også problem med standard portåbneren, da de skal pege ret præcist mod modtageren. Denne sidder relativt høj, så jeg er kommet frem til at problemet er at bilens signal sender peger ligefrem, så modtageren ikke kan 'se' signalet.
Prøv at åbne fronken og peg remoten ned i hullet hvor frontklappens hatch går ned - det tager ca. 20 sek - det virkede for mig her til aften
Det vil kræve at din port-automatik er en del mere intelligent. Måske via en fotocelle kombination.
/Martin
Den burde kunne se om portoen er åben eller lukket, bl.a. ved at kigge på de bagerste baksensorer, om de kan se der er en forhindring eller ej. Og ellers er der jo også et kamera bag på bilen, som softwaren sikkert kan forstå et eller andet med.
Her kan passende bringes en nyhed på banen: Support for Tesla Model S i home automation softwaren openHAB.
https://twitter.com/kaikreuzer/status/603234423341998081/photo/1
Med et par sensorer og et relæ koblet til port-åbneren, så er vejen banet for en fin automatisering af port-åbning, tænding af lys, etc.
sjensen: Jeg tror det kan gøres lige så nemt med et par sensorer og relæer koblet til en arduino. Så kan du også netværksopkoble din port :-)
/Martin
Tak for de gode svar. Jeg kan se at hvis det skal lykkes, så skal der gang i loddekolben og en god vens hjælp :-)
Så blev min garageport "Crawford" monteret og den virker perfekt med min Tesla når jeg køre ned af min indkørsel popper den op på skærmin så jeg kan trykke på den for at den åbner porten det passer perfekt med at den er åben nå jeg kommer hen til porten.
Jeg fulgte bare instruktionen på Tesla skærmen, og hånd senderen blev holdt foran Tesla logoet på fronten.