Loading...
dk

Orange | Tesla Forum

Lau
Lau May 28 '15

Jeg var lige uge med fotografen Jesper Grønnemark i går for at tage et par ekstra billeder af den orange Tesla. Jeg synes de blev ganske gode, så jeg synes lige jeg ville dele dem med jer.

Kristian70k
Kristian70k May 28 '15

helt enig, den er virkelig fed.. og super fedt setup!!

Grasberg
Grasberg May 28 '15

Flot, flot bil med høj score på på wow-indexet! Hvem valgte du til at lave arbejdet? Og hvordan ser det ud i døråbningerne?

KimT
KimT Jun 2 '15

Hvad koster sådan en gang folie. Tænker her på at holde det op imod prisen på lak på 8.400,- (som folk alligevel siger er for blød) og en gang opti-coat

Lau
Lau Jun 2 '15

Tak. Jeg fik Morten (en freelance-gut fra Randers) til at lave det. Det er Avery folie (de yder vidst 8 års garanti på det) og det kostede samlet 17.500 kr. Det er rigtig flot lavet, dog ikke helt ind i dørfalserne.

Jeg mødte en anden Tesla-ejer ved Superchargeren i Randers som fik hans lavet i Berlin, det kostede 8.000 kr. og folien blev ført helt ind i dørfalserne.

Lauer
Lauer Jun 2 '15

Fik lige set din nydelige bil i dag, du var jo så flink at parkere ved siden af mig ved NOVI :-)

Lau
Lau Jun 2 '15

Haha, ja, kunne ikke dy mig nu der stod en anden Tesla på parkeringspladsen. Jeg må dog sige at bredden på parkeringspladserne her på NOVI ikke ligefrem er af Tesla-størrelse :-)

KimT
KimT Jun 2 '15

Det kræver vel et mindre ophold i Berlin så. Det tager vel lige et stykke tid at smide en folie på.

Har du mere info ? 

Citat fra Lau

Tak. Jeg fik Morten (en freelance-gut fra Randers) til at lave det. Det er Avery folie (de yder vidst 8 års garanti på det) og det kostede samlet 17.500 kr. Det er rigtig flot lavet, dog ikke helt ind i dørfalserne.

Jeg mødte en anden Tesla-ejer ved Superchargeren i Randers som fik hans lavet i Berlin, det kostede 8.000 kr. og folien blev ført helt ind i dørfalserne.

Lau
Lau Jun 2 '15

Ja, men jeg tænker man nok sagtens kan hygge sig i et par dage for 10k :-) Jeg har desværre ikke mere info om hvor han fik det gjort.

FrederikC
FrederikC Jun 2 '15

En rulle folie (arlon) i tyskland koster 4300 dkk ex.moms. Så hvis de tager 8000 dkk inkl. tysk moms og det tager 3 arbejdsdage (2 hvis det er uden falser), Så er der ikke mange penge til overs.

Skal næste træf være foliering? ;o)

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Jun 2 '15
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Jun 2 '15

Googlede lige "car foil wrapping Berlin" og denne side poppede så op: http://www.carchip.de/portfolio_en/car-foliation_en.html

Har sendt dem en forespørgsel om en pris på wrapping af en Tesla Model S og så må vi se hvad de vender tilbage med...

FrederikC
FrederikC Jun 3 '15

@Gustavsfar1 - Er spændt på at høre hvad de siger af pris. Som skrevet at hvis det koster 8000 kr inkl. moms så kan det dårligt løbe rundt for dem.

Kiefer
Kiefer Jun 3 '15

FrederikC: I Tyskland mærker man lønpresset langt mere end vi gør her i DK. Lønninger på ca. 100,- dkk i timen er ikke udsædvanligt for håndværkerarbejde.

Jeg fandt lige denne side: http://www.autovollverklebung.de/...erklebung-preise.htm 1200 EUR for en SUV, eller 1000 for en "kleinwagen"

Jeg har lige spurgt vores tyske tømrer der går og bygger vores hus, hvad han fik i timen da han stadig boede og arbejde i Tyskland. Han fortæller at en uddannet tømrer med nogle års erfaring tjener ca. 12 EUR i timen...

Jeg forklarede ham da så også, at vi da vist skulle have en snak om hans timepris, men svaret var et , smil og han vendte sig om og gik tlbage til arbejdet :-)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jun 3 '15
PChr
PChr Jun 3 '15

Fede billeder Lau, tillykke

SQLCPH
SQLCPH Jun 4 '15
Fedt Lau. Set rigtig godt ud. Det er inspiration til en god modifikation senere hvis org lakken lider. Har fået nogle ridser og stenslag allerede :-( sidst fra en kommunal arbejder på holbælvej hvis græsslåmaskine kastede sten ud på siden af bilen :-(
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Jun 4 '15

@Lau Super fede billeder. Er spændt på at få feedback på min forespørgsel om foliering af vognen i Tyskland.

@Søren. Det er da mega øv med stenslag og ridser allerede :-( Har en polering til gode hos Tesla, så overvejer seriøst om et par år at tage en tur til Tyskland evt. Berlin på en forlænget weekend (fed by i øvrigt), og få lagt folie på hvis det viser sig at det kan gøres for ca. 1000 EUR. som tidligere nævnt. Jeg synes at bilen er meget flot i sort men har virkelig fortrudt farven, da den stort set bliver ridset (trods Opti-coat) bare man skæver forkert af den. Jeg gav tidligere udtryk for mine frustrationer herom til Morten DP, og han sagde lige ud at den sorte Teslalak ikke er for alm. forbrugere, og det er jeg meget enig med ham i.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Jun 4 '15
Lau
Lau Jun 5 '15

Tak! Jeg er faktisk også overrasket over hvor godt den orange farve skjuler skidt og møg, har nok noget at gøre med at den er mat.

@Gustavsfar1: Glæder mig til at høre hvad du finder ud af med Tyskland!

KimT
KimT Jun 5 '15

Jeg må helt ærlig indrømme at jeg overveje at bestille en "standard" sort og så smide en folie på i stedet for at ofre metalic lak + opti coat. Konen foretrækker bilen i sort, men er blevet afskrækket af hvad folk siger om lakken.

Hmm jeg har en 3 uger at bestemme mig i, inden der trykkes på knappen.....

JL
JL Jun 8 '15
Noget nyt fra Tyskland vedr. pris?