Loading...
dk

Godt sted at løbe tør for strøm. | Tesla Forum

SimonHN
SimonHN May 31 '15
Når man nu skal løbe tør. Så er det godt man når op af Bakken ved Comwell Middelfart.

Endnu et + der var så mange til at skubbe.
Bianco
Bianco May 31 '15

Stakkels chauffør - Han har nok fået lov at høre for det ;-)

Ikke helt det samme, men en dag havde jeg kun 1 % tilbage, og bilen mente at jeg var faretruende langt væk fra nærmeste supercharger... (jeg holdt i båsen i Køge)

Gustavsfar
Gustavsfar May 31 '15

Det er da for sjovt. Godt at han var så tæt på. Fortæl mere. Ved du hvor mange km havde forinden han havde kørt under 0?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar May 31 '15
FrederikC
FrederikC May 31 '15
SimonHN formoder du hjalp dem bagefter? Vi Tesla folk hjælper vel hinanden ik' ;-)
tintin
tintin May 31 '15

Hej er der nogen der har mødt sådan en fyr og ved om man kan lade en Tesla fra den og hvilken adapter man i så fald skal bruge. Standeren står i Lucca i Italien

Kiefer
Kiefer May 31 '15

Simon: Forstår du sidder inde i tørvejr og tager billeder :-)

Det er endnu en årsag til vi skal have træk på vores Teslaer.

/Martin

P85DK
P85DK May 31 '15

Det ville være smart hvis man kunne give 'mund-til-mund' Tesla - Tesla i mellem. Så kunne man lige overføre 5 - 10% ladning og hjælpe en i nød, det er jo ikke altid man er så heldig at man er så tæt på at der kan skubbes

Mwn
Mwn May 31 '15
@tintin: det er en Nissan 25 kW Chademo lader. Du skal bruge en Chademo adapter fra Tesla. Koster vist 3400 kr hos Tesla.
lysmanden
lysmanden May 31 '15

har 7-9-13 aldrig prøvet det endnu men har også kun haft bilen i præcist 2 mdr idag. Hvordan reagere bilen når den går tør for strø? Er der intet lys i display ? hvordan kan man skubbe en tesla? skal den stå i Neutral? Hvad gør man hvis den står i Park eller drive? Spørger fordi jeg ikke ved hvordan jeg skal reagere i sådan et tilfælde

SimonHN
SimonHN May 31 '15
Det var en 60 kw Tesla så vidt jeg kunne se.

Mig hoppe ud i regnen for at hjælpe? Ha den var god! Han kunne bare ha købt en med større batteri. :P

Ej de var nok som man også kan se. De fik den da ind til opladning. :)

Kørte fra Roskilde. Den anbefalet at lade 0 min i Køge. Så hoppet også over Køge. Den sagde jeg vil ha 7% tilbage ved ankomst i Middelfart. Kørte stille og roligt og ca 10 km på motorvejen. Så sagde den 15% ved ankomst. Så kørte jeg det lovlige og landet med 4%.

Var nu slet ikke bekymret. Bruger man GPS også trip under Energy. Så syntes jeg det er let at tilpasse hastighed og forbrug for at komme hurtig og sikkert frem.

Men ja det vil være smart hvis man kunne sætte type 2 kabel i og gi hinanden nødhjælp. :)
tintin
tintin May 31 '15

Mw

Tak for svaret. Er det en adapter man tit vil få fornøjelse af i det store udland? Den er jo ikke helt billig og man skal vel også investere i en eller anden form for abonnement?

Mwn
Mwn Jun 1 '15
Jeg er ikke sikker på hvor udbredt chademo er i udlandet. Jeg skal have en fordi jeg bor på Fyn og kører rigtig meget rundt i det sydfynske med behov for hurtig ladning dernede. Fyn er så meget et uland at der stort set ingen lademuligheder er udover et par få clever standere.
Hilbert
Hilbert Jun 1 '15

Håber at dette giver dig et indtryk (kort med chademo nederst på siden): http://www.danskelbilkomite.dk/Kampen_om_ladestik.htm