Loading...
dk

Ladeport åbner til Type2 kabel | Tesla Forum

FrederikC
FrederikC Jun 8 '15

Jeg har for nyligt testet et kabel for TESLARATI.

http://www.teslarati.com/review-type-2-charging-cable-built-chargeport-opener/

Leverandøren af kablet har også en ladeportsåbner til indbygning i type2 kablet.

http://evchargeking.com/tesla-chargeport-kit

Hvis i har interesse vil jeg gerne prøve at se om jeg kan få en god pris hvis der er flere der vil have.

Jeg tænker primært på dem der selv har bygget ladebokse med type2 "håndtag" der kan skilles af.

Kiefer
Kiefer Jun 9 '15

Uden at lyde alt for meget som en "grumpy old man" så... ;-)

Jeg har godt haft kigget på denne til indbygning i et ladekabel, jeg synes bare 50€ er rimelig pebret for noget der måske koster 3€ i materialer...

Deres charge kabel er jo også næsten dobbelt op i pris i forhold til hvad et almindeligt type2 kabel koster hos Tesla.

/Martin

FrederikC
FrederikC Jun 9 '15

@Kiefer nu er type2 kablet fra Tesla også meget billigt sammenlignet med andre.

Kiefer
Kiefer Jun 9 '15

frederikC: eller ogsåp er de andre for dyre ;-)

Men Tesla kan nok få en god pris ved at købe en større mængde ad gangen.

/Martin

Genild
Genild Jun 9 '15

Er helt på det rene med at vore tidsopfattelse og genepunkter er meget subjektivt, men efter at Tesla lavede det om, så man kan åbne Charge Port via "bilen/nøglen" finder jeg problemet marginalt.

Jeg lever derfor ufatteligt lykkeligt uden at have en særlig knap eller ekstra remote til at åbne charge port i ladestikket på parcellen - og da man kan købe næsten otte "Happy meals" for de 50€ tror jeg at pengene forlængst er brugt inden man kommer så langt op på Maslow's pyramide.

Kiefer
Kiefer Jun 9 '15

FrederikC: Har lige kigget lidt på hvordan deres kabel fungerer, de har tilføjet en lille funktion i forhold til det Stegen lavede. De har forbundet kablet til CP og PP så man med et tryk på knappen også kan låse kablet op fra bilen. 

På samme måde som vores UMC og en SuC låser ladeporten op når man trykker på knappen.  Som jeg ser det, giver det en potentiel risiko for at dit 400 EUR kabel nemmere kan stjæles, når du kan afbryde opladningen og derefter tage kablet ud, det vil også låse kablet op i ladestanderen. 

Dem der har købt en Stegen Charge Port Opener kan med relativ lethed lave det samme, bare uden den øgede risiko for at kunne nøle kablet: Lod en kontakt på ben 2 på SI4010 chippen og til GND.

Genild: Helt enig, Jer med nye biler har ikke det samme behov for at kunne åbne ladeporten via Type2 håndtaget, altså med mindre I ser det for besværligt, at skulle fiske FOB op af lommen for at åbne for ladeporten ;-)

/Martin

Genild
Genild Jun 9 '15

Keifer: Øhhh - os med nye biler??? Virker den software update ikke på alle tidligere Tesla'er også?

Nu er jeg jo mand og tager derfor imod enhver mulighed for at rode rundt i lommen med kyshånd :-)

/L@rs 

FrederikC
FrederikC Jun 9 '15

Kiefer nu skrev jeg også:

"Jeg tænker primært på dem der selv har bygget ladebokse med type2 "håndtag" der kan skilles af."

Hvis din ladeboks derhjemme er skruet fast og på din egen grund er der nok ikke nogle der løber med den... eller måske i Jylland :P

Kiefer
Kiefer Jun 9 '15

FrederikC: Ja ja, men jeg læste jo denne linie"Jeg har for nyligt testet et kabel for TESLARATI." og det var dette kabel jeg refererede til :-)

Kan du få det forhandlet ned i 30EUR så det matcher Stegens, er jeg med på et par stykker ;-)

Genild: Mig bekendt virker det kun i nyerere biler, jeg kan ikke få det til at fungere i min med at holde bagerste knap inde i x-sekunder.

/Martin

FrederikC
FrederikC Jun 9 '15

Ahhh et type2 kabel til 30 EUR ;o)

Mit kabel med ladeports åbner havner i min ladeboks.

Kiefer
Kiefer Jun 9 '15

Høhø, godt ord igen :-)

Så sagt på en anden måde, kan du få deres DIY sæt ned i pris er jeg aftager, vil godt se hvordan de rent faktisk har lavet afbryder-delen. De er ikke helt så flinke som Stegen til at gøre tingene til Open Source.

/Martin

Genild
Genild Jun 9 '15

Martin: "Open Source" er i den grad den rette betegnelse lige her :-)

En  lille ting jeg selv har hittet ud af, man kan måske sågar kalde det erfaringer baseret på lommefumlerier på R2-D2, virker funktionen alene hvis den er løst op og håndtagene ude.

/L@rs - som kun én gang indtil nu har fået åbnet frunk i stedet for trunk ved lommefumleriet.  

RobertJ
RobertJ Jun 10 '15

@Kiefer - 

Jeg har en slut '13er og min ladeport åbner fint ved 2 sek. hold på bagknappen.
Vær dog opmærksom på at jeg har lidt forbindelses problemer med min FOB når jeg står ved baglygten.

- R

Kiefer
Kiefer Jun 10 '15

RobertJ: Ja, jeg må bide ordene i mig igen, min FOB kan også åbne ladeporten...

Man skal åbenbart holde knappen inde lidt længere end jeg har haft tålmodighed til :-)

/Martin

Daduck
Daduck Jun 11 '15

Min nøgle forlader sjældent min lomme når jeg er ude.. og det er vel meget få tilfælde hvor man ikke sidder i bilen, sekundet inden man skal bruge lade-porten.

Jeg trykker bare controls --> Åben port, og hopper ud af bilen. At skulle håbe på at nøgle, kabel eller lign. virker, det virker helt omvendt :)

JL
JL Jun 11 '15
@Daduck: Det gør jeg aldrig. Jeg bruger altid knappen på ladekablet - både hjemme og ved SC :-). Det virker hver gang efter jeg fandt ud af at man helst skal gøre det et stykke væk fra ladeporten (30-50 cm)
LennartG
LennartG Sep 14 '15

Godt tip JL.

Bøvlede en del med det på SuC Køge :)