Loading...
dk

"Problembørn" | Tesla Forum

NOELON
NOELON Jun 13 '15

Selvfølgelig godt ord igen :-)

Det kan være at % er retvisende. Men det er ikke det jeg synes er det mest interessante. For mig handler det om mobilitet med EV og kultur. Mobiliteten (eller Range Anxiety) er et af Tesla's helt stærke trumfkort. De er de første der har hånteret dette både innovativt og elegant praktiskt. Ovenikøbet har de åbnet op for deres patenter - en total åben dagsorden. Men med kultur handler det om BRUGEN af muligheder og RESPEKT for de andre brugere. Og her synes jeg, at det handler om at anerkende mobiliteten som det primære. Derfor skal ALLE brugere af SuC være opmærkomme på andre brugere og kø dannelser og give plads for ikke-lokale brugere. 

For mig handler det om at rejse baren og fremme forståelsen og respekten for VORES brug af SuC.

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 13 '15
Helt enig. Jeg tror i bund og grund at vi alle er enige om at være rationelle og fornuftige også i brugen af SuC som med så meget andet her i livet. Jeg holder bare på min ret til at lade lige så tosset jeg vil sålænge at det sker uden at være til gene for vores medteslakanter :-)
NOELON
NOELON Jun 13 '15

Men det der er det reelle spørgsmål her er hvad gør Tesla så når Tesla folket ikke opfører sig så rationellt og fornuftigt som vi 'allesammen' synes de bør?

kr
kr Jun 13 '15
@TSLA Helt enig. Selvfølgelig skal vi have respekt for hinanden og give plads til dem der har mest brug for det.

Men det er altså ikke god stil af tesla at "ændre vilkårene med tilbagevirkende kraft". Jeg selv ville da blive ret tosset hvis jeg havde en lokal supercharger og fik "forbud" mod at bruge den når det nu er under nogle andre betingelser at jeg har købt bilen.
Gustavsfar
Gustavsfar Jun 13 '15
For mit vedkommende har jeg indregnet i omegnen af 50-60% ladning på SuC og resten herhjemme. Det er kke sådan at jeg laver en masse krumspring for at puslespillet går op men selvfølgelig kører jeg nu i jemogfix i stedet for den lokale xl byg. Jeg går nu også i thansen, jysk eller skousen indimellem i stedet for at bestille det hele hjemme fra sofaen. Jeg har også handlet dagligvarer et par gange mens jeg har ladet og spiser min medbragte frokost i bilen på SuC når jeg kommer forbi med lav SoC efter en længere tur. Bevares de ca. 1000kr om måneden jeg sparer på gratis strøm er jo ikke alverden, men det er princippet i at begynde at lave eksisterende vilkår om med tilbagevirkende kraft som jeg finder ekstremt forkert såfremt det bliver tilfældet.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jun 13 '15
Hank
Hank Jun 14 '15

Hvor meget koster det at bruge supercharger'en?

Supercharging is free for the life of Model S, once the Supercharger option is enabled. 

Hvor ofte kan jeg supercharge? Er det dårligt for mit batteri?

Supercharging ændrer ikke nybilsgarantien. Kunderne er velkomne til at bruge netværket, så meget de vil.

Så Gustavsfar er ikke "Helt ude i hampen", og Tesla har "sgu" lovet gratis strøm i bilens levetid, helt uden forbehold.

Godt at se debattørerne erkende, når de har taget helt fejl i deres skråsikre argumentation ;-)

Kiefer
Kiefer Jun 14 '15

Vi havde en lidt spøjs oplevelse ved SuC Køge i går, jeg ankommer med ca. 20KM tilbage i tanken. Bilen begynder at oplade med ca. 116KW indtil jeg når 50% SoC, her bliver der så droslet ned til 58-60KW indtil jeg når 80% SoC hvor jeg stpper opladningen og kører til Middelfart.

I Middelfart ankommer jeg med 35KM tilbage i tanken, og lader med 118-120KW  til at starte med og den drosler lige så stille ned indtil jeg ved 65% stopper opladningen hvor den lader med ca. 75KW på det tidspunkt.

Er der andre der oplever en tilsvarende forskel?

Det skal siges, at jeg holdt som eneste bil i både Køge og Middelfart på det tidspunkt.

/Martin

NOELON
NOELON Jun 14 '15

@Hank: læser du altid marketing og garanti bestemmelser som det samme? I så fald er du/det 'sgu' ude i hampen. 

Hilbert
Hilbert Jun 14 '15

Vi taler vel om situationer med fuld belægning eller kø ved SC´ere – og det BLIVER et problem, hvis mange ”lokale” Teslaer, især ved store byer bruger SC som ”hjemmelader”. Det fremgår klart af Teslas udmeldinger at SC-netværket ikke tænkes udbygget til dette.

Derfor - hvis alle ”lokale” vil kræve og bruge deres ret til at lade når og lige så meget, som de har lyst – så er det vel egentlig ikke Teslas problem. Det er så et problem skabt af manglende tolerance og hensyntagen til andre Teslakørere ”på farten”.

Derfor skuffer det mig, når nogen hævder deres ret, vel vidende at det vil komme til at genere andre, som har behov for at komme videre på langtur. Jeg håber ikke, at vi har sådanne egoister blandt vore ”Teslakolleger”.

Hvis vi ikke selv magter at tage nødvendigt hensyn så de Teslakørere som er afhængige af at kunne lade på turen får første ret, kan Tesla jo blive tvunget til at ”arrangere”, så ”systemet” kan fungere, som det er tiltænkt.

NOELON
NOELON Jun 14 '15

Hilbert: +1

Bianco
Bianco Jun 14 '15

SuC'erne ved butikkerne i Århus og København (Kirstinehøj) vil helt klart blive noget bøvl. Der er vist allerede situationer m kø og ventetid. Men spørgsmålet er om de egentlig burde være med på SuC kortet/listen, for de er ikke pladseret eller dimensioneret til transportkorridorer?

De øvrige SuC forventer jeg at Tesla udbygger til altid at have nok kapacitet.

henrikmm
henrikmm Jun 15 '15

Ja, det bør nok overvejes hvordan vi sikrer at alle er glade.

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 15 '15

Der vil i fremtiden altid være tilfælde hvor der vil kunne forekomme lidt ventetid på SuC uanset anvendelse. Kigger man eksempelvis på postnummer Middelfart (5500) så er der kun en enkelt indregistreret Model S og nogle enkelte i nabokommunerne inklusiv min egen. Jeg tvivler derfor på at dette scenario skyldes lokale Teslaer. Problemet er vel lige så stort uanset hvem der holder og lader hvis bilen ikke fjernes efter endt ladning? Tesla må bare i gang med at udbygge med 8 ladestandere yderligere i Middelfart....

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jun 15 '15
Genild
Genild Jun 15 '15

Århhh Gustavsfar, indrøm det nu bare: Jer fra omegnskommunerne mødes ude ved Comwell hver aften sammen med ham fra Middelfart, hvor I så sidder og guffer chokofanter med Cola til, medens I lader på alle standerne.

Det var aldrig gået før efter 1967, hvor man afskaffede de by-opdelte kendingsbogstaver på nummerpladerne, tidligere ville jeres MX nummerplader have afsløret jer. 

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 15 '15

LOL 

henrikmm
henrikmm Jun 15 '15

Ja, der lå også en del Chokofant indpakning omkring bilerne, så jeg mener du har helt ret :-)

Genild
Genild Jun 15 '15

Sådan er de allesammen på vestfyn - skal der hygges står den altid på Jolly Cola og Chokofanter i den ende af øen..

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 15 '15

Pyha så er jeg glad for at jeg er jyde. Hader nemlig Jolly cola og chokofanter men hvad er det vi jyder siger: "el er godt men gratis el er endnu bedre..."

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jun 15 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Jun 15 '15

Nu har jeg været ulydig igen her til aften og har nasset lidt gratis strøm på den lokale SuC i Middelfart hvor jeg heldigvis stort set var alene om det. Jeg var forinden i nabolaget hos Arnos skilte for at få lagt beskyttelsesfolie på bagkofangeren. Resultatet blev i øvrigt rigtigt godt synes jeg. Var derefter en tur i Thansen og købe en adapter fra blå CEE til Schuko. Nu har jeg vist også snart paletten af adaptere og  diverse kabler til turen sydpå om et par uger. Nåede også forbi Macd og fik en kop kaffe og en tur i Jem og fix efter en stak myrelokkedåser. De satans små kryb er jo efterhånden allevegne i boligen.

Klaus_
Klaus_ Jun 15 '15
Sider: « 1 2 3 »